Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar
Ett litet tillägg,
IDF använder "kreativ" citatteknik.
Gissa varför jag angav och länkade till källa så alla kan se vad du skrev?
Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar
Jag skrev: "Graden av det potentiella landsförräderiet blir allvarligare då många judar innehar höga positioner inom film, media osv".
Jojust det skrev du och jag har redan bemött det en gång där, kanske dags att repterera (även om det inte krävs) om du inte förstod första gången:
Här påstår och beskyller Peculiar att alla (exempelvis) Svenskar tillhörande den mosaiska församlingen, och som innehar "höga poster" inom kultur & media skulle vara "potentiella" landsförrädare. Denna grova anklagese slungas fram utan närmare förklaring eller redovisning.
Landsförrädare är en synnerlig grov beskyllning, som framförs i svepande generella ordalag mot en specifik folkgrupp, judar, av Peciluar.
(1884).
LANDS-FÖRRÄDERI
BETYDELSE: förräderi mot det egna landet; särsk.
*jur. om vissa brottsliga handlingar som hota en stats rätt l. säkerhet förhållande till andra stater.
Landsförräderi, uppsåtligt brott som kan förövas när Sverige är i krig eller liknande tillstånd.
Källa: Nationalencyklopedin
HMF är exempelvis när man skriver i generaliserande nedvärderande ordalag anklagelser om/mot erkända folkgrupper.
Referenslös är när man gör så utan att presentera några (faktabaserade erkända) källor som styrker dessa framförda åsikter.
Grundlöst systematiskt förtal är ett annat ord för sådant betende.
Du har just beskyllt en specifik grupp av de 20.000 Svenskar tillhörandes mosaiska församlingen, och som arbetar inom kultur för att vara potentiella landsförrädare, vilket är den högsta formen av förräderi mot det egna landet.
En synnerligen grov och grundlös anklagelse.
Ett solklart fall av klockren HMF. vilken framförs
med samma HMF demagogi och förtalstekniker som nazisterna på 1930 talet nyttjade mot det tyska judiska folket