2003-09-05, 11:38
Bannlyst
"Patetiska sionister" [IDF]...
"landsförräderiet blir allvarligare då många judar innehar höga positioner"...
"den fege uslingen IDF"...

källa

Delar av regelverket ovanstående citat bryter mot:
- Inga personangrepp.
- Lagen 'hets mot folkgrupp' gäller även på Flashback.
- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera
Citera
2003-09-05, 12:16
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDF
"Patetiska sionister" [IDF]...
"landsförräderiet blir allvarligare då många judar innehar höga positioner"...
"den fege uslingen IDF"...

källa

Delar av regelverket ovanstående citat bryter mot:
- Inga personangrepp.
- Lagen 'hets mot folkgrupp' gäller även på Flashback.
- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera

Anledningen till att jag kallade er sionister för "patetiska" var att sionisten IDF (två gånger!) försökt tysta mig genom att hävda att det jag skrev var olagligt. Det är fegt att använda omotiverade anklagelser om HMF som ett argument i debatten. Och jag tycker att fega personer är uslingar. Den som slår upp ordet "usling" lär märka att det betyder "dålig människa". De som otillbörligt försöker hindra det fria ordet är i mitt tycke också dåliga människor. Diskussion om huruvida USA:s judar är lojala mot USA eller mot Israel är inte HMF. Att diskutera USA:s inställning till Israel och de lobbygrupper som ligger bakom denna måste väl vara tillåtet, åminstone på FB?

Lägg märke till att jag aldrig hävdat att judar med automatik är landsförrädare eller liknande. Jag har främst försökt föra en diskussion på ett principiellt plan. Det kunde lika gärna ha handlat om kommunisters förhållande till Sovjetunionen. Men nu råkade det hela handla om judar vilket gör att sionisten IDF känner sig lite extra angelägen om att tysta mig.

Jag vill gärna höra vad admin och IDF:s kollegor har att säga om IDF:s agerande.
Citera
2003-09-05, 13:32
Medlem
Peculiars avatar
Ett litet tillägg,

IDF använder "kreativ" citatteknik.

Jag skrev: "Graden av det potentiella landsförräderiet blir allvarligare då många judar innehar höga positioner inom film, media osv".
Citera
2003-09-05, 13:49
Medlem
enverhoxha99s avatar
IDF är klart olämplig som moderator då han inte förmår skilja på sin roller som sionist och moderator. Det tycker jag är mycket uppenbart i ett fall som detta. Att citera saker utryckta ur sitt sammanhang är väldigt dåligt gjort och kritiseras allmänt när det används i t ex dagstidningar, intervjuer, tv-inslag och liknande.
Citera
2003-09-05, 13:51
Medlem
Raazs avatar
Jag håller med båda

Jag tycker inte det va HMF, dock var "den fege uslingen IDF" och "Patetiska sionister" helt onödigt.

och att enbart citera valda delar av en mening, det är dåligt gjort.
Citera
2003-09-05, 14:05
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Jag håller med båda

Jag tycker inte det va HMF, dock var "den fege uslingen IDF" och "Patetiska sionister" helt onödigt.

Att kalla sionister (nazister, kommunister eller liberaler) som inte förmår argumentera för sin sak på ett hederligt sätt för patetiska ser jag inget fel med. Men håller med om att det om "uslingen IDF" kanske gick över gränsen. Men jag blev faktiskt provocerad av IDF:s påståenden om att jag bröt mot lagen. Han påstod det i två (1, 2) olika trådar vid ungefär samma tidpunkt.
Citera
2003-09-05, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar
Ett litet tillägg,
IDF använder "kreativ" citatteknik.
Gissa varför jag angav och länkade till källa så alla kan se vad du skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av Peculiar
Jag skrev: "Graden av det potentiella landsförräderiet blir allvarligare då många judar innehar höga positioner inom film, media osv".

Jojust det skrev du och jag har redan bemött det en gång där, kanske dags att repterera (även om det inte krävs) om du inte förstod första gången:

Här påstår och beskyller Peculiar att alla (exempelvis) Svenskar tillhörande den mosaiska församlingen, och som innehar "höga poster" inom kultur & media skulle vara "potentiella" landsförrädare. Denna grova anklagese slungas fram utan närmare förklaring eller redovisning.

Landsförrädare är en synnerlig grov beskyllning, som framförs i svepande generella ordalag mot en specifik folkgrupp, judar, av Peciluar.

(1884).
LANDS-FÖRRÄDERI
BETYDELSE: förräderi mot det egna landet; särsk.

*jur. om vissa brottsliga handlingar som hota en stats rätt l. säkerhet förhållande till andra stater.

Landsförräderi, uppsåtligt brott som kan förövas när Sverige är i krig eller liknande tillstånd.
Källa: Nationalencyklopedin

HMF är exempelvis när man skriver i generaliserande nedvärderande ordalag anklagelser om/mot erkända folkgrupper.
Referenslös är när man gör så utan att presentera några (faktabaserade erkända) källor som styrker dessa framförda åsikter.

Grundlöst systematiskt förtal är ett annat ord för sådant betende.

Du har just beskyllt en specifik grupp av de 20.000 Svenskar tillhörandes mosaiska församlingen, och som arbetar inom kultur för att vara potentiella landsförrädare, vilket är den högsta formen av förräderi mot det egna landet.
En synnerligen grov och grundlös anklagelse.

Ett solklart fall av klockren HMF. vilken framförs med samma HMF demagogi och förtalstekniker som nazisterna på 1930 talet nyttjade mot det tyska judiska folket
Citera
2003-09-05, 14:51
Medlem
Peculiars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDF
Gissa varför jag angav och länkade till källa så alla kan se vad du skrev?

Jojust det skrev du och jag har redan bemött det en gång där, kanske dags att repterera (även om det inte krävs) om du inte förstod första gången:

Här påstår och beskyller Peculiar att alla (exempelvis) Svenskar tillhörande den mosaiska församlingen, och som innehar "höga poster" inom kultur & media skulle vara "potentiella" landsförrädare. Denna grova anklagese slungas fram utan närmare förklaring eller redovisning.

Landsförrädare är en synnerlig grov beskyllning, som framförs i svepande generella ordalag mot en specifik folkgrupp, judar, av Peciluar.

(1884).
LANDS-FÖRRÄDERI
BETYDELSE: förräderi mot det egna landet; särsk.

*jur. om vissa brottsliga handlingar som hota en stats rätt l. säkerhet förhållande till andra stater.

Landsförräderi, uppsåtligt brott som kan förövas när Sverige är i krig eller liknande tillstånd.
Källa: Nationalencyklopedin

HMF är exempelvis när man skriver i generaliserande nedvärderande ordalag anklagelser om/mot erkända folkgrupper.
Referenslös är när man gör så utan att presentera några (faktabaserade erkända) källor som styrker dessa framförda åsikter.

Grundlöst systematiskt förtal är ett annat ord för sådant betende.

Du har just beskyllt en specifik grupp av de 20.000 Svenskar tillhörandes mosaiska församlingen, och som arbetar inom kultur för att vara potentiella landsförrädare, vilket är den högsta formen av förräderi mot det egna landet.
En synnerligen grov och grundlös anklagelse.

Ett solklart fall av klockren HMF. vilken framförs med samma HMF demagogi och förtalstekniker som nazisterna på 1930 talet nyttjade mot det tyska judiska folket

Det du som moderator ska göra är att se till att det som jag skriver följer FB:s regler. Din uppgift är alltså inte att "bevisa" att det bakom mina inlägg döljer sig en "hemsk antisemit". Även antisemiter får debattera på FB. Jag märker att du måste kasta om inläggen och lägga till saker som du tror dig veta om mina åsikter för att få det jag skriver till HMF. Min åsikt om judar är min ensak. Du som moderator ska endast se till att jag följer FB:s regler när jag uttrycker dem.

Att påstå att någon begår ett brott utan att ha belägg för det är dessutom förtal.
Citera
2003-09-05, 15:11
Medlem
Gerras avatar
Slappna av, för helvete. Jag, som man, påstås ju vara "potentiell våldtäktsman". Våldtäkt är nog ett mer upprörande brott än det som diskuterats här. Ändå känner jag mig inte "hetsad". Jag tror knappast att judar skiljer sig sådär särkilt mycket vad gäller nerverna, från oss vanliga hedningar...

Om du, IDF, slentrianmässigt viftar med pekfingret och hojtar "HMF" så gör du de som verkligen behöver skyddas av lagen en björntjänst. Inflation, vettu...

Nä, ta och luta dig tillbaka och le mot vansinnet i stället; FB blir knappast ett bättre ställe om modsen rider paragrafer.
Citera
2003-09-05, 16:56
Medlem
Varning är definitivt befogad (personangrepp), att Peculiar sen har en "Ugn" som avatar stärker inte hans trovärdighet vad gäller diskussionen angående hans antisemitiska tonläge/backstabbs!
Kommer inte att ge mig in i en circus ang. detta men varningen är klockren om vi skall följa Admins regler om personangrepp!
Citera
2003-09-05, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Varning är definitivt befogad (personangrepp), att Peculiar sen har en "Ugn" som avatar stärker inte hans trovärdighet vad gäller diskussionen angående hans antisemitiska tonläge/backstabbs!
Kommer inte att ge mig in i en circus ang. detta men varningen är klockren om vi skall följa Admins regler om personangrepp!

På vilket vis kan ordet patetisk jämställas med ett personangrepp?
Citera
2003-09-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkBurk
På vilket vis kan ordet patetisk jämställas med ett personangrepp?

Nä, det blir jag ju kallad dagligen?

-Laura
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här