• 1
  • 2
2009-01-23, 21:00
Medlem
Okrypterads avatar
Mobilen ringde och displayen visar 0911, inget mer. Givetvis så svarade jag inte men är riktigt nyfiken på vem/vad som ringde mig. Har haft just denna mobil i två år och själva abbonnemanger i sjuherrans massa år och aldrig någonsing sett något liknande.
Testade telefonen efteråt genom att be vänner ringa upp för att se om displayen kanske är trasig men allt såg ut som det ska.

Är det någon som varit med om liknande?

Bild på telefonen: http://pici.se/p/cdxROSOwx
Citera
2009-01-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okrypterad
Mobilen ringde och displayen visar 0911, inget mer. Givetvis så svarade jag inte men är riktigt nyfiken på vem/vad som ringde mig. Har haft just denna mobil i två år och själva abbonnemanger i sjuherrans massa år och aldrig någonsing sett något liknande.
Testade telefonen efteråt genom att be vänner ringa upp för att se om displayen kanske är trasig men allt såg ut som det ska.

Är det någon som varit med om liknande?

Bild på telefonen: http://pici.se/p/cdxROSOwx

Skumt! Först tänkte jag att det kanske kunde ha varit radiotjänst eller liknade som ringt till dig för dom ringer väl från riktnumret 0911? Men enbart 0911 har jag aldrig hört talas om.. Men det kan vara ett sånt där bluffnummer där uppringaren vill att man ska ringa upp och samtalet kostar skjortan. Ring inte upp!!!
Citera
2009-01-23, 21:06
Medlem
Okrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Skumt! Först tänkte jag att det kanske kunde ha varit radiotjänst eller liknade som ringt till dig för dom ringer väl från riktnumret 0911? Men enbart 0911 har jag aldrig hört talas om.. Men det kan vara ett sånt där bluffnummer där uppringaren vill att man ska ringa upp och samtalet kostar skjortan. Ring inte upp!!!

Nej, jag skulle aldrig ringa upp, ville ju inte ens svara. Tror inte ens att det går att ringa upp, menar fyra siffror bara? Verkar jättekonstigt.
Citera
2009-01-23, 21:09
Medlem
0911 är riktnumret till Piteå. Radiotjänst ringer från Kiruna som har 0980.

Det kan ju ha varit nån från riktnummer 0911 som ringde men hann ångra sig och lägga på innan det gått fram en hel signal. Det har åtminstone hänt mig.
Citera
2009-01-23, 21:22
Medlem
Okrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream09
0911 är riktnumret till Piteå. Radiotjänst ringer från Kiruna som har 0980.

Det kan ju ha varit nån från riktnummer 0911 som ringde men hann ångra sig och lägga på innan det gått fram en hel signal. Det har åtminstone hänt mig.

Åh fan, kan det bli så?

Nu ringde det iof alla singaler och telefonsvararen gick igång, fick ett sms om att jag har meddelanden på svararen. Hade ju hoppats på att någon sa nåt men luren på andra sidan las på rätt fort.
Citera
2009-01-23, 21:41
Bannlyst
Ytterligare ett utav dessa 'bluffsamtal' fran Indien med all sakerhet, Indien's landsnummer ar 91.

Kamrat ringde mig fran Dubai (UAE), deras landsnummer ar 971, displayen visade bara 097.
Citera
2009-01-23, 21:44
Medlem
Citat:
Åh fan, kan det bli så?

Nu ringde det iof alla singaler och telefonsvararen gick igång, fick ett sms om att jag har meddelanden på svararen. Hade ju hoppats på att någon sa nåt men luren på andra sidan las på rätt fort.

jag har sett det på fasta telefonen nån gång, att inte hela numret kommit med på nummerpresentatören. dock gick det aldrig fram några signaler hos mig.
jag har aldrig sett det på mobilen.

troligast är väl att det är nåt bluffsamtal. såg en tråd om det häromdagen, där var siffrorna 0707.
Citera
2009-01-23, 21:45
Medlem
Not_mes avatar
Det fanns väl en annan tråd här på forumet någonstans om någon användare som blivit uppringd av ett nummer som bara bestod av 0707? Kanske något liknande?
Citera
2009-01-23, 21:54
Medlem
Okrypterads avatar
Ah ok, antagligen ett bluffsamtal då enligt de senaste svaren. Tur att jag är en sån som verkligen kolla vem som ringer innan jag svarar.

Tack för svaren hörrni.
Citera
2009-01-23, 23:12
Medlem
jenas avatar
Men söte jesus, det kostar aldrig att svara i en svensk telefon i sverige. BASTA!!!!!

//jena
Citera
2009-01-23, 23:24
Medlem
Okrypterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Men söte jesus, det kostar aldrig att svara i en svensk telefon i sverige. BASTA!!!!!

//jena

Säg inte det, många har förlorat mycket pengar genom att svara telefonen, Fröken Bastusugen!
Citera
2009-01-23, 23:48
Medlem
Tonkys avatar
Citat:
Säg inte det, många har förlorat mycket pengar genom att svara telefonen, Fröken Bastusugen!

Nej det har fått betala för att de ringt upp numret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in