2009-01-23, 20:43
Medlem
bananpastejs avatar
Idag tog jag och började testa pisang-pulver mot diverse magproblem.
Har inte hört så mycket alls om det, och undrar om någon här på flashback kanske har några erfarenheter om detta "naturläkemedel"?

Någon som har några erfarenheter alls om detta?
Är det bra/dåligt?
Fungerande eller helt verkningslöst?

http://www.shopping4net.se/Common/PC...4-MC-400_1.jpg
Citera
2009-01-23, 23:38
Medlem
Jackan08s avatar
Exakt varför tar du detta?
Vad har du för magbesvär? Orolig, hård, svårt att äta, ja du fattar...
Citera
2009-01-24, 00:06
Medlem
bananpastejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackan08
Exakt varför tar du detta?
Vad har du för magbesvär? Orolig, hård, svårt att äta, ja du fattar...

Har troligen IBS, gjort en del undersökningar men de har inte kunnat se något fel som ligger bakom mina problem. Har i princip alla sorters besvär, hård, lös (oftast väldigt omväxlande), illamående, hungerkänslor, ofta olustkänslor i magen medmera.

Började testa detta för doktorn gör inget direkt, han säger att det förmodligen kommer bli bättre så småningom.
Citera
2009-01-24, 09:33
Medlem
Jackan08s avatar
Du kan läsa i min tråd "magproblem" där jag själv skriver om min IBS. Och det är INTE obotligt som läkarna säger. IBS är bara ett ord för något läkarna inte kan avgöra vad det är. Jag läste en blogg där det var en dam som hade haft en svamp i tarmen, läkarna sa: IBS, du får leva med det. Behandling efter några månader med hjälp av terapuet = helt frisk och kry.

Jag går själv just nu igenom en kur, så håll koll på den tråden om du tror på IBS.

// Jackan08
Citera
2009-01-24, 11:24
Medlem
bananpastejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackan08
Du kan läsa i min tråd "magproblem" där jag själv skriver om min IBS. Och det är INTE obotligt som läkarna säger. IBS är bara ett ord för något läkarna inte kan avgöra vad det är. Jag läste en blogg där det var en dam som hade haft en svamp i tarmen, läkarna sa: IBS, du får leva med det. Behandling efter några månader med hjälp av terapuet = helt frisk och kry.

Jag går själv just nu igenom en kur, så håll koll på den tråden om du tror på IBS.

// Jackan08

Tack för att du tar dig tid att skriva Har läst igenom din tråd nu och hoppas du får bukt med dina magproblem.

Jag har gjort gastroskopi, koloskopi och magnetkameraröntgen plus en massa provtagningar också då vilket inte har resulterat i något konkret. Har även kollat upp om det är något födoämne som jag inte tål men inget där heller. Har konstaterats att jag är mjölkallergiker sedan några år sedan, men dessa problem som jag har nu har dykt upp ett bra tag efter jag uteslutit mjölk ur kosten.

De har sett lätta irritationer som troligen blivit till när jag varit extremt hård/lös i magen samt att en magmun inte var riktigt 100 %. Var inga infektioner och de har konstaterat att det inte är ulcerös kolit eller crohns. IBS ska väl vara rätt så individuellt, känns som läkarna säger det för att "de vill sätta" en diagnos på en bara, inte bry sig så mycket om att lösa det.
Citera
2009-01-26, 15:17
Medlem
drfreudsteins avatar
Har ätit Pinsang-pulver varje morgon nu i ett år mot magkatarr och det har fungerat utmärkt. Hade innan problem med smärtor i matstrupen och Losec hjälpte knappt men är nu symptomfri. Eller symptomfri från magktarrsproblem i alla fall. I "andra änden" så har det inte spelat någon roll.
Citera
2009-01-27, 08:47
Medlem
Jackan08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananpastej
Tack för att du tar dig tid att skriva Har läst igenom din tråd nu och hoppas du får bukt med dina magproblem.

Jag har gjort gastroskopi, koloskopi och magnetkameraröntgen plus en massa provtagningar också då vilket inte har resulterat i något konkret. Har även kollat upp om det är något födoämne som jag inte tål men inget där heller. Har konstaterats att jag är mjölkallergiker sedan några år sedan, men dessa problem som jag har nu har dykt upp ett bra tag efter jag uteslutit mjölk ur kosten.

De har sett lätta irritationer som troligen blivit till när jag varit extremt hård/lös i magen samt att en magmun inte var riktigt 100 %. Var inga infektioner och de har konstaterat att det inte är ulcerös kolit eller crohns. IBS ska väl vara rätt så individuellt, känns som läkarna säger det för att "de vill sätta" en diagnos på en bara, inte bry sig så mycket om att lösa det.

Stämmer sant i det du säger med IBS. Det kan säkerligen vara precis vad som helst, bara det att läkarna inte har en aning. Pröva dig fram och se vilka maträtter som fungerar bättre osv. Passa psyket bara, så du inte blir helt bäng!

// Jackan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in