2009-01-23, 19:20
Medlem
robban200s avatar
http://www.komplett.se/k/shoplist.as...A-9F9C052B3612

Köpte den o fått hem den idag. Byggde ihop allting men nu lyser inte skärmen när jag startar.. Alla fläktar går men cdspelaren lyser ej o kan ej öppnas.
Grafikkortet har en rödlampa som lyser och den fläkten fläktar med.
Läste ngnstans att kanske mina ramminen inte stöds kan det vara det?
Hur vet man vilket håll HDLED, ResetSW etc ska vara på? Kan det vara dem som spökar?
Kan det vara moderkortet som är sönder? hur kontrollerar man det? snälla hjälp asap

Provade bara moderkort och fläktar prossecor o Grafikkort, ingen bild. Vaad är fel?
Citera
2009-01-23, 19:54
Medlem
Du har inte glömt att koppla i 4-pin strömsladden till processorn? Brukar bli så om man glömmer den..
Citera
2009-01-23, 19:57
Medlem
Om du nu har läst att dina ramminnen inte skulle stödjas kanske det skulle kunna vara det. Annars skulle jag kolla att alla sladdar sitter inkopplade ordentligt. Jag har själv råkat glömma att göra sådana saker.
Citera
2009-01-23, 20:16
Medlem
robban200s avatar
har dubbelkollat alla sladdar och har inte glömt 4 pinssladden

Jag har ej läst det men såg någon emd det problemet. Men borde man inte komma in i bios utan ramminen?
Citera
2009-01-23, 21:20
Medlem
robban200s avatar
har dessutom inget ljud
Citera
2009-01-23, 23:33
Medlem
robban200s avatar
Lite mer forskning så kom jag fram till att grafikkortet är överhettat för en diod lyser. Men hur kan det vara överhettat de första sekunderna av sitt liv?
Alla sladdar sitter där dem ska. Är det ett trasigt kort?
Citera
2009-01-24, 01:29
Medlem
xion1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Lite mer forskning så kom jag fram till att grafikkortet är överhettat för en diod lyser. Men hur kan det vara överhettat de första sekunderna av sitt liv?
Alla sladdar sitter där dem ska. Är det ett trasigt kort?

vad är det för diod? och vilken färg lyser den?
Citera
2009-01-24, 02:30
Medlem
devilspawns avatar
Om grafikkortet har en rödlampa som lyser så kan det vara för att den inte sitter ordentligt i porten. Testa att ta loss och sätt dit den igen.
Citera
2009-01-24, 11:19
Medlem
robban200s avatar
D106 tror jag den heter, Det är att den är overheated. Har tagit upp o ner grafikkortet ett flertal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in