2009-01-23, 18:38
Medlem
Fucckits avatar
När det kommer upp en skylt i högra hörnet '........ har just loggat in' men personen syns inte på listan efteråt, betyder det att personen loggat in som offline eller på att personen loggat som vanligt men satt en block?

Tack för info om nån vet
Citera
2009-01-23, 18:53
Medlem
BeBBaNThaKinGs avatar
loggat in som offline...
Citera
2009-01-23, 18:58
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucckit
När det kommer upp en skylt i högra hörnet '........ har just loggat in' men personen syns inte på listan efteråt, betyder det att personen loggat in som offline eller på att personen loggat som vanligt men satt en block?

Tack för info om nån vet
som offline...hade du varit blockad hade du inte fått nån "loggat in" - meddelande
Citera
2009-01-23, 20:51
Medlem
Fucckits avatar
Tack för svaren

När vissa av mina kontakter loggat in som offline syns det inte alls, konstigt då att det syns när andra gör det...

yeahgrr: Jag kanske var lite luddig. Menade altså att det kunde vara så att en kontakt loggat in och därefter direkt blockat (i detta fallet mej). Detta hade ju gett mej ett ''loggat in'' meddelande.
Citera
2009-01-24, 00:05
Medlem
monstermagans avatar
Kan ju vara så också att de som loggar in har någon sorts autologin i och med att dom startar datorn... När sedan msn dyker upp väljer dom kanske "visa som offline", vilket skulle kunna förklara varför det blir som det blir.

Jag vet att jag iaf brukar göra så...

edit: för att förtyliga lite: Jag menar att man först blir inloggad som "online" när man startar datorn men sedan när man själv på en gång ser att man har blivit automatiskt inloggad så väljer man "visa som offline", när man alltså redan har lyckats logga in... Hoppas det inte går att missförstå det där på ngt sätt nu
Senast redigerad av monstermagan 2009-01-24 kl. 00:21.
Citera
2009-01-24, 00:16
Medlem
090192s avatar
Så när jag väljer att logga in som offline så ser alla ändå att jag loggar in? Trodde att det var ett smart sätt att slippa blocka alla om man vill vara "under radarn" iom att ingen vet att jag är online och jag kan välja om och vem jag vill chatta med.
Citera
2009-01-24, 00:45
Medlem
G2rs avatar
Ta "visa som offline" då är det som att du blockat alla...
Citera
2009-01-24, 23:17
Medlem
090192s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2r
Ta "visa som offline" då är det som att du blockat alla...

Jo men det verkar (om man får lita på tidigare inlägg i tråden) som om att mina kontakter ändå ser att jag loggar in, men sedan blixtsnabbt blir offline..
Det jag trodde var att det är den ulitmata "stealth" inloggningen då ingen kan se att jag loggar in eller är online, som de gör om jag först loggar in som vanligt, sedan går till "visa som offline".
Citera
2009-01-25, 00:43
Medlem
monstermagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 090192
Jo men det verkar (om man får lita på tidigare inlägg i tråden) som om att mina kontakter ändå ser att jag loggar in, men sedan blixtsnabbt blir offline..
Det jag trodde var att det är den ulitmata "stealth" inloggningen då ingen kan se att jag loggar in eller är online, som de gör om jag först loggar in som vanligt, sedan går till "visa som offline".
Men om man absolut vill ha reda på hur det är så är det väl inte svårare än att just fråga någon på msn om dom kan kolla hur det blir när du loggar in ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in