• 1
  • 2
2009-01-23, 13:21
Medlem
metamorf242gnus avatar
Kanske inte aktuellt redan nu, men i vår tänkte jag ta ner mina fiskegrejer hit till Sthlm. Har aldrig fiskat i de här trakterna och kommer inte ha tillgång till båt.

Hur funkar det att fiska från land längs Mälaren? Inte så jäkla centralt helst, men tänker på stränderna allt från Kungsängen till Hägersten.

Och hur funkar det med fiskekort? Händer det att det kommer kontrollanter? Gäller ett och samma fiskekort överallt i Sthlm-område osv?

Tacksam för svar!
Citera
2009-01-23, 14:25
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
Kanske inte aktuellt redan nu, men i vår tänkte jag ta ner mina fiskegrejer hit till Sthlm. Har aldrig fiskat i de här trakterna och kommer inte ha tillgång till båt.

Hur funkar det att fiska från land längs Mälaren? Inte så jäkla centralt helst, men tänker på stränderna allt från Kungsängen till Hägersten.

Och hur funkar det med fiskekort? Händer det att det kommer kontrollanter? Gäller ett och samma fiskekort överallt i Sthlm-område osv?

Tacksam för svar!

Vad jag känner till så behövs inget fiskekort i Mälaren om du bara kör med handredskap. Skitfiske på dig

http://www.d.lst.se/NR/rdonlyres/C63.../0/malaren.pdf
Citera
2009-01-23, 20:53
Medlem
Fisket i mälaren är gratis, så länge du inte trollar, då behöver du TDA-kort och du får bara trolla på vissa områden.
Citera
2009-01-24, 17:03
Medlem
metamorf242gnus avatar
Ok det låter bra det. Tack för infon.

Någon som fiskat längs land runt de ställen jag skrev eller i närheten?
Citera
2009-06-06, 12:56
Medlem
metamorf242gnus avatar
Bumpar min egen tråd här.
Hur är det med fiskemöjligheter från land i Mälaren? Här i Stockholmstrakten då.

Har fiskegrejer här, men har ännu inte hunnit ta mig ut och leta efter bra ställen. Ska bli spännande att utforska nya platser längs vattnet, men är det nån som har nåt bra tips på nåt ställe/område där det funkar bra att fiska från land?
Citera
2009-06-06, 13:10
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Bumpar min egen tråd här.
Hur är det med fiskemöjligheter från land i Mälaren? Här i Stockholmstrakten då.

Har fiskegrejer här, men har ännu inte hunnit ta mig ut och leta efter bra ställen. Ska bli spännande att utforska nya platser längs vattnet, men är det nån som har nåt bra tips på nåt ställe/område där det funkar bra att fiska från land?
Hör med grabbarna på Regal Marin. De fiskar en hel del från land i Mälaren vet jag. Bland annat i trakterna kring Stäket. Sväng förbi, köp lite prylar och fråga. De flesta av dom delar gärna med sig av sina erfarenheter.
Citera
2009-06-09, 14:52
Medlem
oZbays avatar
Kan meddela att jag faktiskt ringde till Regal och han i telefonen va hur trevlig som helst och delade med sig om platser. Så det är ju bara att ringa och fråga Det skadar inte
Citera
2009-06-10, 00:09
Medlem
Isvaks avatar
TDA kort gäller om du ska trolla, i annat fall så är det fritt.

Vad gäller landfisket kring Mälaren så är det ganska dåligt! Såvida du inte skall meta dvs. Men för ett optimalt gädd/gös och abborrfiske med metoder som spinn eller jearkbait så är båt att föredra.
Citera
2009-06-10, 21:23
Medlem
metamorf242gnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oZbay
Kan meddela att jag faktiskt ringde till Regal och han i telefonen va hur trevlig som helst och delade med sig om platser. Så det är ju bara att ringa och fråga Det skadar inte

Okej, men det ska jag nog göra för var ligger affären annars?

Och tack för tipset slabadan från första början då!
Citera
2009-06-10, 21:25
Medlem
metamorf242gnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isvak
TDA kort gäller om du ska trolla, i annat fall så är det fritt.

Vad gäller landfisket kring Mälaren så är det ganska dåligt! Såvida du inte skall meta dvs. Men för ett optimalt gädd/gös och abborrfiske med metoder som spinn eller jearkbait så är båt att föredra.

Jo fiske från båt är ju givetvis att föredra, men har ingen som helst möjlighet till det. Känner ingen med en endaste liten träeka i Sthlms-trakten tyvärr. Och ja det är framförallt gädd och abborrfiske jag ska ägna mig åt.
Citera
2009-06-10, 21:28
Moderator
nobodys avatar
Citat:
Okej, men det ska jag nog göra för var ligger affären annars?

Och tack för tipset slabadan från första början då!
Regal ligger i vårby.
Citera
2009-06-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oZbay

Vad sa han för platser då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in