2009-01-23, 12:52
Medlem
Hej!

Vet inte om jag har lagt denna tråd rätt. Men mod får gärna flytta den om den ligger fel.

Har köpt en laser skrivare brother HL-2035.

När jag försöker skriva ut pdf filer som tex busstidtabeller från www.ostgotatrafiken.se så får jag helt konstiga tecken :S. Jag har sökt på google och hittade http://www.ving.se/MYTImages/SiteId1...skriver_ut.htm men det funkade inte. Någon som vet hur man gör för att få det normalt som det är på "dataskärmen".

Har windows vista sp1 x64 svensk.

Använder Adobe Acrobat 9 Pro Extended.

Skrivaren funkar för övrigt.
Mvh
Citera
2009-01-26, 08:26
Medlem
Bump.
Ingen som vet något eller har varit med om liknande?
Tacksam för hjälp.

Eller om mod kan flytta tråden till något som skulle passa bättre?
Citera
2009-01-26, 11:09
Medlem
hottentotts avatar
klicka egenskaper på skrivaren och försök hitta en bock som heter "skriv ut som bild" då lär du bli av med de konstiga teckena.
Citera
2009-01-26, 13:04
Medlem
jerryleelviss avatar
Den vanligaste orsaken är att drivrutinen för skrivaren inte stöder formatet fullt ut. Har du den installerad som PCL kan du testa med att lägga till skrivaren en gång till men med en PostScript (PS) drivrutin. På så sätt får du två skrivare i datorn även om du bara har en fysiskt inkopplad. Sedan kan du välja respektive skrivare när du skriver ut olika saker.

Du kan köra det mesta på PS ensamt men det blir långsammare utskrifter i Windows i övrigt.
Citera
2009-01-26, 18:38
Medlem
Oo Tack! Fatta hur många papper jag har förlorat på att försöka o försöka. Men hittade "skriv ut som bild" i någon meny när jag hade klickat på skriv ut. Super tack.

Hmm det där med PCL och PS var för komplicerat för mig Men ska googla på det och se om jag kan lära mig nåt nytt är nybörjare med skrivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in