"Största besvikelsen var Beastie boys på roskilde 07... aldrig sett något sämre."
Jag såg dem någon gång på nittiotalet, också på roskilde och jag håller med, riktigt tråkiga faktiskt. Det var något med ljudet vill jag minnas, om det var väldigt lågt eller något, samma sak med Beck också på roskilde men möjligen ett annat år, kanske samma ljudkille?
Här e mina:
Ramones, mejeriet 89? ja jag tror det. Nomads var förband och det regnade in i deras synth (!!!). När Ramones gick på hörde man bara 1234, när man sen reste sig efter smällen var de inne på den femte låten. Detta är enda gången jag sett Nomads och incidenten med synthen, vem de spelade förband till samt det faktum att de faktiskt hade en synth längst fram på scenen gjorde att jag hade lite svårt för dem. Förmodligen synd för de var väl rätt bra. Fast inte så bra som att se en fyra meter lång joey ramone sjunga rockaway beach två meter framför sig.
Kula shaker, Roskilde efter deras K platta. Den där chrispian mills kan onekligen stå på en scen. Fantastiskt tryck och ett otroligt band.
Sultans of ping FC, hultsfred teaterladan när de var i ropet, kan det varit 92-93? Svettigaste jag sett. Sångaren hånade publiken spelningen igenom tror t o m han spottade på en del längst fram men...thats punkrock.
Det här e egentligen djävulusiskt svårt för man har ju sett en del och en hel del är färgat av tiden och den ålder man var i när man såg det också. Det finns ju åtskilliga spelningar som varit riktigt djävla bra men som inte direkt kan bräcka ramones, som jag dessutom även såg på hultsfred någon gång, mejeriet är ju dock en helt annan grej som koncertlokal. Sen finns det spelningar som kanske inte var så bra men som man sett fram emot så mycket så det hade varit asbra om de så bara visade diabilder och visslade låtarna.
Fresten en annan riktigt bra spelning var ju Kent efter första plattan på minsta scenen i roskilde. Jag gillar inte ens dem, men första plattan är väl fortfarande bra, tror jag, den var det då iallafall.
Största missen: Suede med bernard butler i lund. Han hoppade väl av o så blev det ingen koncert, eller hur var det? Dessutom missade jag oasis på hultsfred 94 men jag såg elastica