2009-03-07, 16:17
Medlem
KidWonderboys avatar
Kanye West, roskilde 06. klart bäst, vilken jävla show.
Tool, roskilde 06.

Största besvikelsen var Beastie boys på roskilde 07... aldrig sett något sämre.
Citera
2009-03-07, 16:58
Medlem
"Största besvikelsen var Beastie boys på roskilde 07... aldrig sett något sämre."

Jag såg dem någon gång på nittiotalet, också på roskilde och jag håller med, riktigt tråkiga faktiskt. Det var något med ljudet vill jag minnas, om det var väldigt lågt eller något, samma sak med Beck också på roskilde men möjligen ett annat år, kanske samma ljudkille?

Här e mina:

Ramones, mejeriet 89? ja jag tror det. Nomads var förband och det regnade in i deras synth (!!!). När Ramones gick på hörde man bara 1234, när man sen reste sig efter smällen var de inne på den femte låten. Detta är enda gången jag sett Nomads och incidenten med synthen, vem de spelade förband till samt det faktum att de faktiskt hade en synth längst fram på scenen gjorde att jag hade lite svårt för dem. Förmodligen synd för de var väl rätt bra. Fast inte så bra som att se en fyra meter lång joey ramone sjunga rockaway beach två meter framför sig.

Kula shaker, Roskilde efter deras K platta. Den där chrispian mills kan onekligen stå på en scen. Fantastiskt tryck och ett otroligt band.

Sultans of ping FC, hultsfred teaterladan när de var i ropet, kan det varit 92-93? Svettigaste jag sett. Sångaren hånade publiken spelningen igenom tror t o m han spottade på en del längst fram men...thats punkrock.

Det här e egentligen djävulusiskt svårt för man har ju sett en del och en hel del är färgat av tiden och den ålder man var i när man såg det också. Det finns ju åtskilliga spelningar som varit riktigt djävla bra men som inte direkt kan bräcka ramones, som jag dessutom även såg på hultsfred någon gång, mejeriet är ju dock en helt annan grej som koncertlokal. Sen finns det spelningar som kanske inte var så bra men som man sett fram emot så mycket så det hade varit asbra om de så bara visade diabilder och visslade låtarna.

Fresten en annan riktigt bra spelning var ju Kent efter första plattan på minsta scenen i roskilde. Jag gillar inte ens dem, men första plattan är väl fortfarande bra, tror jag, den var det då iallafall.

Största missen: Suede med bernard butler i lund. Han hoppade väl av o så blev det ingen koncert, eller hur var det? Dessutom missade jag oasis på hultsfred 94 men jag såg elastica
Citera
2009-03-07, 17:17
Medlem
Loxuss avatar
Kaizers Orchestra, om spelningen på Arvika 2006 var bäst, eller om det var när jag såg dom på Storsjöyran typ...2004 eller nåt, vet jag inte, men...

Och så har vi dom flesta Lars Winnerbäck-konserter jag varit på.
Kan inte säga vilken som var bäst, men alla har varit bra ^^

Och så måste jag nämna Gåte på Storsjöyran, borde vara..kanske...2003?
Citera
2009-03-07, 21:04
Medlem
har inte varit på någon konsert direkt men afasi och filthy är ganska bra live
Citera
2009-03-07, 21:27
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Dillinger Escape Plan @ Malmö. Kan ha varit i slutet av 07 eller början av 08 tror jag. Det är precis så man vill ha konserter och även om det var publiken som gjorde mycket av konserten, då största delen av publikutrymmet var en mosh så körde DEP sina sköna scengrejer. En av gitarristerna hängde sig i knävecken i taket och spelade för att sedan falla ner i publiken.

Fast detta är ju väldigt svårt att säga egentligen då till musiken som t exAllan Holdsworth levererar live är mer häpnadsväckande än DEP's så får man nog gå på helhetsuttrycket och hur kul man hade.

Å fy satan vad bra dillinger var på klubben 1/3 förra året. Jävla underbar smet i publiken också
Citera
2009-03-08, 00:18
Medlem
Drumsticks avatar
Fan converge på metaltown 2008 var helt otroligt
ljudet va fan nästan lika bra som i studion
Citera
2009-03-08, 00:21
Medlem
Carleoneyähs avatar
Thin Lizzy. Dom är så sjukt jävla bra.
Citera
2009-03-08, 01:30
Medlem
At The Gates i göteborg förra året... någon gång . Så jäävla bra!
Citera
2009-03-08, 01:38
Medlem
Metallica den sjunde mars 09

Bra som fan!
Citera
2009-03-08, 10:11
Medlem
Oakenshields avatar
Thin Lizzy - Scandinavium 1983
Iron Maiden - Isstadion 1984 (Powerslave!!)
Pink Floyd - Köpenhamn 1988 och Ullevi 1994 (Ullevi var dock 10 ggr bättre)
Neil Young - Sjöhistoriska 1993, 1995 och 1996, Phoenixfestivalen 1996, Roskilde och Globen 2001, Way Out West 2008
Lundell - Visby 1995, Club Zebra på Hovet 2002
Citera
2009-03-08, 11:32
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Fan converge på metaltown 2008 var helt otroligt
ljudet va fan nästan lika bra som i studion

Ovanligt att ljudet på festival är så bra .
Citera
2009-03-08, 12:14
Medlem
scream2mes avatar
Var på slayer i GBG nu senast. Ruggigt bra musiker. Lite tråkiga att se på bara.
Var även och kollade in KRS-ONE när han lirade i GBG med. sjukt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in