2008-04-02, 10:49
Medlem
Bungies avatar
Mitt svar blir utan tvekan Dropkick Murphys i KB-hallen (?) i Malmö sommaren 2007. En underbar scennärvaro, publik i extas, öl och klockren låtlista.

Citera
2008-04-02, 15:10
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besirevic
Linkin park i globen =)
hahaha
stackare.

kiss i globen '99 får väl jag säga då, har förvisso sett de flesta gamla stofilerna men på senare år har jag blivit allt för kritisk. 1999 var jag fortfarande ung och dum, så går efter det minnet.
hanoi rocks för ett tag sen var väl ganska hyfsat dock, tack vare monroe
Citera
2008-04-02, 15:13
Medlem
u2 ullevi 2005
Citera
2008-04-02, 15:24
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
u2 ullevi 2005

Ja den va riktigt jäkla bra.

Annars Machine head på metal town förra året
Citera
2008-04-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Mitt svar blir utan tvekan Dropkick Murphys i KB-hallen (?) i Malmö sommaren 2007. En underbar scennärvaro, publik i extas, öl och klockren låtlista.

KB menar du nog, KB-hallen ligger i Köpenhamn.
Citera
2008-04-02, 18:25
Medlem
Saferider0.02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voLcom
The Mars Volta 2008 Cirkus - 3 timmar nonstop öron-orgasm.
QFT!

Nu har jag visserligen inte varit på så många konserter, men The Mars Volta är bland de bästa nu aktiva banden och under deras livekonserter är det verkligen stenhårt tryck till 110%. Jag saknade en eller två låtar jag hade velat höra, annars var konserten perfekt. Cedric rusar runt i publiken, kastar ut cymbalen, Omar's frekventa gitarrunkande, Pridgen som en tok på trummorna.

Cirkus, Stockholm 20/2-08. Oförglömligt.
Citera
2008-04-02, 18:27
Medlem
W.A.S.P. i Östersund nu i November smäller faktiskt jäkligt högt på denna listan, annars är Iron Maiden, Primordial och Overkill tre extremt bra liveband.
Citera
2008-04-02, 19:45
Medlem
Rammstien -04
Crashdiet -07
Skid Row -07
Citera
2008-04-02, 19:56
Medlem
asdf011s avatar
Metallica, stadion 07. Enda konserten dock. :P Men sjukt bra.
Citera
2008-04-02, 20:01
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Helloween 2002 tror jag det va i Lisebergshallen. Hade inga höga förväntningar men när dom satte igång med Starlight och sen dundrade på med dom första låtarna från Walls of jerico skivan så kunde inte den konserten gå fel.

Ac/Dc 1990 på The razors edge turnén va inte heller dålig. Acdc pengar som regnade ner under Moneytalks och kanoner som skjöt under For those about to rock gjorde så att man satt med konstant gåshud.

Metallica 921212 på scandinavium va väl ochså en konsert jag aldrig kommer att glömma. Kanske inte den bästa nu i efterhand men på den tiden i början på 90 talet så va Metallica JÄVLIGT stora och det snackades om den konserten i högstadiekorridoren flera månader efteråt. Kul även att jag köpte mig en videobootleg från den konserten som man kan smälla på och kan minnas ljuva högstadiet!
Citera
2008-04-02, 20:05
Medlem
Jensofswedens avatar
Biohazard, KB Malmö 2000(?)
Bäst konsert, sjukt ös och packat med folk på KB. Alla vet väl vem bikern Hoyt är i TV-serien OZ.
Det är snubben som sjunger i Biohazard, Evan Seinfeld som spelar Hoyt, nuff said.
Biohazard äger

Agnostic Front/No innocent victim, KB Malmö 1999
Grymt bra konsert. Började med att jag träffade sångaren Roger Miret och intervjuade Vinnie Stigma, sedan öste vi hela konserten.
No innocent victim var bra med, så bra att jag köpte en skiva och intervjuade dem med.
De var kristna och snackade om att de mest gillade att ha barbecues på sin baksida nånstans i USA, det lät skittråkigt men de gör bra musik.

Cro-Mags/Only Attitude Counts, Stengade, Köpenhamn
Sjukt jävla överfett att se iaf ena "halvan" av the original Cro-Mags, Harley Flanagan.
Jag fick micken och "sjöng" (skrek) med i Hard Times, som är en redig HC-klassiker.
Efteråt träffade jag Rocky George, som spelar gitarr i Suicidial Tendencies, då han spelade gitarr med Harley på turnen de var på, det var rätt jävla coolt och han är en cool gitarrist.

Tha Alkaholiks, Mejeriet Lund
Fet hiphop med the liks, men de har nog slutat nu tror jag. De gjorde "hiten" hip-hop drunkies, som ODB (Wu-tang) gästade på.
Jävligt kul och underhållande konsert.

Blind Guardian, Mejeriet Lund
Lite för att bryta av all hardcore (jag har jävligt bred musiksmak).
Blind Guardian var SJUKT tighta live, sanslöst och levererade totalt, fastän de hade noll image. Hansi hade t ex bara ett par svarta jeans och en svart t-shirt, verkligen anti-image.
"Niiiiightfaaaaall"
Senast redigerad av Jensofsweden 2008-04-02 kl. 20:09.
Citera
2008-04-02, 20:09
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Får fan ta med Mötley crue förra sommaren ochså, hade lyckats missa dom varje gång dom varit här så det var första gången jag såg dom live. Lite kort konsert men oj oj oj så bra! Skakade hand med kung Tommy på hans efterfest på Berns ochså, det va grejer det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in