2009-01-23, 07:29
Medlem
raileymos avatar
Ska borja plugga till hosten sa jag hade tankt kopa en ny barbar dator. Vet dock inte vilken som ar bast/mest prisvard. Ar lite noobig vad galler hardvara.

Var lite sugen pa en mac, men dom ar ganska dyra, ar det vart pengarna. Hort att dem kranglar mindre. Ar lite radd for just det med andra datorer, att den ska lagga ihop totalt efter en vecka och sen vara allmant sugig.

Har haft ogonen pa en macbook MB466S/A, http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=20-60-10 men den ar som sagt ganska dyr. Racker 2 GB minne, kravs det mer for mac an andra, eller tvartom? Datorn jag lankade ar ungefar maxbudget.

Det jag ska anvanda datorn till ar surfning, tanka/kolla film (sa jag vill kunna koppla datorn till en storre tv eller datorskarm), lite bildredigering typ photoshop, lattare filmredigering (ska studera film) och spel. Vill alltsa kunna skapa lite med datorn ocksa, inte bara spela av.

Ocksa, var koper jag datorn, vilken ar billigaste sajten/butiken?

Manga fragor, ingen orkar val svara pa allt men kanske nat, ar tacksam for alla tips.
Citera
2009-01-23, 07:34
Medlem
The_Insanes avatar
En bra fråga som du måste ställa dig och besvara är vilka spel ska du spela på denna dator?
För ska du spela så skulle jag inte tro att Mac är det bästa valet...
Citera
2009-01-23, 07:36
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
En bra fråga som du måste ställa dig och besvara är vilka spel ska du spela på denna dator?
För ska du spela så skulle jag inte tro att Mac är det bästa valet...
Däremot tycker jag att dina övriga krav är bättre uppfyllda av Mac än av alternativen som finns.

/HATe
Citera
2009-01-23, 07:42
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Däremot tycker jag att dina övriga krav är bättre uppfyllda av Mac än av alternativen som finns.

/HATe

Det håller jag med dig om, men om trådskaparen ska spela på datorn (beror visserligen på vilka spel) så rekommenderar jag någon pc.
Citera
2009-01-23, 08:05
Medlem
raileymos avatar
Ar ingen inbiten spelare, vill bara ha mojligheten att spela nagorlunda nya krigs, bil och strategispel, inget wow-ande alltsa

hittat en dator som verkar ratt bra, vet inget om market bara, http://www.webhallen.com/prod.php?id=93788
Senast redigerad av raileymo 2009-01-23 kl. 08:15.
Citera
2009-01-23, 11:49
Medlem
Zhacks avatar
Tycker personligen att MAC gör average laptops till totalt överpris, satsa på en HP istället om du vill ha byggkvalitet.
Efter snabb sökning på prisjakt så verkar denna ganska så prisvärd om man inte ska lira krävande spel.
Du kan säkert få mera kräm för pengarna av t ex Zepto men då är byggkvaliteten oftast lite sämre, tycker personligen att HP gör de bästa laptopsen overall räknat till kvalitet, pris och design.
Citera
2009-01-23, 14:43
Medlem
SLOBs avatar
Annons raderad. Poll startad om regelbrott.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in