2011-12-10, 00:02
Medlem
Har någon som tidigare även nämts bild på aset? outa ..
Citera
2012-02-15, 21:44
Medlem
Finns med på den här listan, antar att det är nummer 79.

http://petterssons.bloggsida.se/politik/alla-livstidsdomda-mordande-seger-for-bortalaget
Citera
2012-02-19, 20:04
Medlem
Aftonbladet har en bild på mördaren på förstasidan. Om mördarna som vill komma ut.

Jämför bilden i nedre raden med den gamla artikeln:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/11/saramannen.html
Citera
2012-02-19, 20:46
Medlem
The.other.sides avatar
http://i44.tinypic.com/9gaqfd.jpg
Citera
2013-03-29, 13:45
Medlem
Han är även med på Aftonbladets lista över livstidsdömda idag.

Man får en känsla av att det är så mycket med det här fallet som är dolt i dunkel. Har man fortfarande inte en susning om vad som egentligen hände i lägenheten?

167 knivhugg är ju så svindlande många att man blir helt paff.
Citera
2013-05-06, 21:38
Medlem
Nån som sett domen?
Citera
2013-05-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Men hallå! Jag var på rättegången, känns som om du inte har riktigt koll på läget. Jag instämmer att man måste respektera anhöriga. Inga tvivel. Men, utan att döma, mamman hade ju varit ganska PK och bl a haft gärningsmannen som älskare. Naturligtvis ingen som helst orsak till att mörda men det jag tycker kan vara relevant är att mamman som var känd för att "ömma" för invandrare slutligen fick det ultimata beskedet att hennes toyboy mördat hennes dotter. Lägger inga värderingar i det men frågan om hennes "fantastiska förlåtande inställning" svalnar rätt kraftigt enligt mig i alla fall. Notera att jag var på rättegången så eventuella ifrågasättanden av detta är fullständigt löjligt!

Gärningsmannen tog följe med offret pga hans anknytning till modern. Punkt!!

ÄR detta en sanning eller ett elakt rykte som uppstått för att nedvärdera offret och offrets anhöriga? OM det är sant menar du alltså att det är moderns fel att hennes dotter blev mördad?
Citera
2013-05-10, 09:30
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
ÄR detta en sanning eller ett elakt rykte som uppstått för att nedvärdera offret och offrets anhöriga? OM det är sant menar du alltså att det är moderns fel att hennes dotter blev mördad?
Fast visst bär hon ett visst ansvar för det inträffade om det som skrivs stämmer.
Citera
2013-05-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter

Nu kommenterar du förvisso ett två år gammalt inlägg men hur som haver. Detta är en sanning. Som jag sagt tidigare, jag var på rättegången och dessutom har väl mammans inställning ej undgått någon som följt pressens rapportering (inte minst efter debatten kring Leif GW:s bok Lindamordet). På din andra fråga: Det är gärningsmannens fel att dottern mördades.
Citera
2013-08-03, 16:42
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det sägs ju mamman visste vem mördaren var, men valde att tiga för hon inte ville att det skulle komma ut att hon hade haft ett förhållande med mannen, det är ju nästan det västa av allt, hur kan man göra så mot sin egna dotter.

Det nämns ju i den här tråden bla.

https://www.flashback.org/p38791844#p38791844
Citera
2013-08-03, 17:09
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast visst bär hon ett visst ansvar för det inträffade om det som skrivs stämmer.

Det borde vara någon liten jävla millimeter-promilles grad av ansvar då. Att kvinnor dras precis som flugor till socker till "farliga" män vet vi, men fanns det något som tydde på att "Sara-mördaren" var en våldsam buse?
Citera
2015-06-03, 18:26
Medlem
m11080s avatar
Vet någon vart man kan få tag i förundersökningen och domen?

Jag vet att det har gått väldigt lång tid och när jag för ett par år sedan
kontaktade domstolen så hade de den inte kvar.

Tycker mordet på Sara Andersson i Örebo är intressant och skulle
därför väldigt gärna ta del av förundersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in