2009-01-23, 03:50
Medlem
carrolajns avatar
Hejsan undrar om nån har nån aning om var man kan få se bild på sara anderssons mördare???Du får gärna skicka pm till mig
Citera
2009-01-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Hejsan undrar om nån har nån aning om var man kan få se bild på sara anderssons mördare???Du får gärna skicka pm till mig
Om du släpper lite mer info så kanske det är lättare att fiska fram en bild om det finns nån.
mvh N
Citera
2009-01-23, 22:10
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Om du släpper lite mer info så kanske det är lättare att fiska fram en bild om det finns nån.
mvh N
Sara Andersson knivmördades i örebro sommaren 98.Mördaren var då 29år hemhörande i örebro med fru och två barn.Jag tror han hette Eduardo och kom ifrån El salvador.Det e det ända jag vet om honom tyvärr.Tack för ditt svar Mvh C
Citera
2009-06-05, 21:29
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Sara-mordet i Örebro

Mördaren åkte fast, fick livstid, så killen sitter där han förtjänar, så det behöver vi inte diskutera, men till min fråga, varför mördade han Sara? nån som vet motivet varför han gjorde det? och varför så bestialiskt, det ryktade om en heldel sjuka saker, det gick lite rykten om varför han mördade henne men man har ingen ju koll på vad som är sant. nån som vet om dem kände varandra innan? tänker på hennes pappa som hittade henne, fyfan vilken syn det måste ha varit...

Nån som vet motivet?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/11/saramannen.html
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2009-06-05 kl. 21:32.
Citera
2009-06-06, 06:21
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Mördaren åkte fast, fick livstid, så killen sitter där han förtjänar, så det behöver vi inte diskutera, men till min fråga, varför mördade han Sara? nån som vet motivet varför han gjorde det? och varför så bestialiskt, det ryktade om en heldel sjuka saker, det gick lite rykten om varför han mördade henne men man har ingen ju koll på vad som är sant. nån som vet om dem kände varandra innan? tänker på hennes pappa som hittade henne, fyfan vilken syn det måste ha varit...

Nån som vet motivet?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/11/saramannen.html

Motivet anses vara sexuellt. Jag tror inte att de kände varandra (inte som jag kommer ihåg det) utan jag tror att de stötte på varandra då hon var på väg hem till sin mammas lägenhet en sen natt/tidig morgon sommaren -98, från från ett café .

Leif GW Persson anklagades ett tag för att ha använt fallet som grund i sin roman Lindamordet och det kan jag förstå. När jag läste boken kände jag igen en hel del från mordet på Sara - jag tänkte ganska omgående på att en hel del verkade vara hämtat från detta fall.

Boken var riktigt bra och kan rekommenderas. Men jag förstår mycket väl att föräldrarna reagerade med ilska på alla likheter, för de är många. För dem revs såren upp igen, flera år efter mordet på deras dotter.
Citera
2009-06-07, 13:02
Medlem
En till mördare som inte kommer ihåg något!
Citera
2009-06-07, 13:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Motivet anses vara sexuellt. Jag tror inte att de kände varandra (inte som jag kommer ihåg det) utan jag tror att de stötte på varandra då hon var på väg hem till sin mammas lägenhet en sen natt/tidig morgon sommaren -98, från från ett café .

Leif GW Persson anklagades ett tag för att ha använt fallet som grund i sin roman Lindamordet och det kan jag förstå. När jag läste boken kände jag igen en hel del från mordet på Sara - jag tänkte ganska omgående på att en hel del verkade vara hämtat från detta fall.

Boken var riktigt bra och kan rekommenderas. Men jag förstår mycket väl att föräldrarna reagerade med ilska på alla likheter, för de är många. För dem revs såren upp igen, flera år efter mordet på deras dotter.

Okej, tackar för svaret, det ryktade väl om en 80 knivhugg har jag för mig
Citera
2009-06-07, 14:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Okej, tackar för svaret, det ryktade väl om en 80 knivhugg har jag för mig

Vassego´. Jag kommer inte ihåg hur många det var, men det var många... Hon var väl strypt också och fastbunden i sängstolparna. Stackars tjej, vilken skräck, dödsångest och smärta hon måste ha upplevt!

Tack och lov klarades fallet upp och killen åkte dit. Han hade förresten ett spansk-klingande namn, om jag inte missminner mig helt.
Citera
2009-06-07, 14:22
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Tack och lov klarades fallet upp och killen åkte dit. Han hade förresten ett spansk-klingande namn, om jag inte missminner mig helt.

Det stämmer, han var väl född i El Salvador har jag för mig.
Citera
2009-06-11, 15:07
Medlem
Sara mördades med 167 knivhugg och strypning och våldtogs. Om våldtäkten skedde före döden eller efter blev aldrig klarlagt.
Efter mordet cirkulerade i Örebro rykten med de mest fasansfulla påståenden om vad som skett. Dessa saknade grund, men det räckte så väl med de 167 knivhuggen.
Det något "bisarra" i fallet var att det var nära att mördaren inte kunde dömas efter sedan ett Moment 22-läge uppstått.
Han genomgick en sinnesundersökning som pekade på att han var allvarligt psykiskt störd vid brottet. Då kan han inte dömas till fängelse utan påföljden ska bli rättspsykiatrisk vård.
Men vid undersökningen var han frisk - och då kan han inte dömas till psykvård. Fallet kördes ett varv till i socialstyrelsens rättsliga råd, och resultatet av detta blev han han kunde dömas till livstid.
Citera
2009-11-15, 20:24
Medlem
Citat:

Boken var riktigt bra och kan rekommenderas. Men jag förstår mycket väl att föräldrarna reagerade med ilska på alla likheter, för de är många. För dem revs såren upp igen, flera år efter mordet på deras dotter
.

Har också läst den, rätt bra. Lugn och metodisk, och "Bäckström" är ju lysande
Det finns likheter med mordet på Sara men det finns också mycket som inte stämmer, ex. GM´s bakgrund med familj osv.,.
Men jag rekommenderar också "Lindamordet" av GW, helt klart läsvärd för alla kriminalnördar.
Citera
2009-11-16, 08:01
Medlem
Hade inte gärningsmannen haft ett vid sidan om förhållande med Saras mamma och det hela var en slags hämdreaktion när mamman bröt det förhållande. Så går ryktena i örebro i varje fall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in