Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Mördaren åkte fast, fick livstid, så killen sitter där han förtjänar, så det behöver vi inte diskutera, men till min fråga, varför mördade han Sara? nån som vet motivet varför han gjorde det? och varför så bestialiskt, det ryktade om en heldel sjuka saker, det gick lite rykten om varför han mördade henne men man har ingen ju koll på vad som är sant. nån som vet om dem kände varandra innan? tänker på hennes pappa som hittade henne, fyfan vilken syn det måste ha varit...
Nån som vet motivet?
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/11/saramannen.html
Motivet anses vara sexuellt. Jag tror inte att de kände varandra (inte som jag kommer ihåg det) utan jag tror att de stötte på varandra då hon var på väg hem till sin mammas lägenhet en sen natt/tidig morgon sommaren -98, från från ett café .
Leif GW Persson anklagades ett tag för att ha använt fallet som grund i sin roman
Lindamordet och det kan jag förstå. När jag läste boken kände jag igen en hel del från mordet på Sara - jag tänkte ganska omgående på att en hel del verkade vara hämtat från detta fall.
Boken var riktigt bra och kan rekommenderas. Men jag förstår mycket väl att föräldrarna reagerade med ilska på alla likheter, för de är många. För dem revs såren upp igen, flera år efter mordet på deras dotter.