Sedan Flashback Forum gick över till vBulletin känns det som om antalet aktiviteter/inlägg på forumet har minskat.
Tänkbara orsaker kan vara att:
Securion har flyttat till USA och ingen möjlighet att diskutera hans vara eller inte vara som moderator har upphört.
Visa nya inlägg sedan ditt senaste besökknappen har försvunnit.
Forumet är hårdare modererat.
Det kan också hända att min känsla är helt fel,
frågan är hur upplever ni andra det?
Hmmmm got a point there, känns som det ÄR mindre inlägg nu än tidigare....jag kan ju ha en hel del åsikter om varför, men väljer för säkerhets skull att inte ha det:-) Dock tror jag iaf att det inte har att göra med vBulletin, man vänjer sig faktiskt med det.
Jag kan ju säga att jag postar mycket mindre nu, nästan ingenting alls. Det beror på att texten är mindre nu ( när man citerar någon och även rubrikerna). Jag orkar helt enkelt inte att kolla på den lilla texten. Jag undrar varför man inte kan göra något åt detta. Är det omöjligt att fixa lite större text när man citerar någon? Eller är det en majoritet som vill ha liten text?
Men den största anledningen till att jag inte postar är att det inte finns någon " Visa nya svar på mina inlägg" - knapp.
När det fanns det var det lätt att se om någon hade svarat på något man skrivit.
Är det omöjligt att fixa en sådan knapp högst upp eller?
Sedan tycker jag att det är onödigt hårt modererat nuförtiden. Jag har inte riktigt förstått varför vissa moderatorer är så snabba med att låsa vissa trådar. Ibland har jag sett att kanske två svar i en tråd inte handlat om rubriken och då har det stått "låst tråd - urspårning". Om man inte hade låst tråden skulle kanske någon kommit in och skrivit något som hade med rubriken att göra. Jag tycker det är lite av tjusningen när ett inläggen glider ifrån ett ämne och tillbaks igen. Annars blir det för förutsägbart.
Jag kan ju säga att jag postar mycket mindre nu, nästan ingenting alls. Det beror på att texten är mindre nu ( när man citerar någon och även rubrikerna). Jag orkar helt enkelt inte att kolla på den lilla texten. Jag undrar varför man inte kan göra något åt detta. Är det omöjligt att fixa lite större text när man citerar någon? Eller är det en majoritet som vill ha liten text?
Detta lider jag av faktiskt. Gillar inte den lilla texten..
Det här med att texten blir mindre när man citerar är mycket irriterande och drar säkert ner lite i varje fall.
vBulletin har ju varit snabbare än det gamla phpBB men är det forumet eller har man passat på att byta/uppdatera servers ?
När man klickar på "Preview Reply" så ser det lik förbannat inte ut som det gör när man är klar och klickar "Submit Reply"
DET är väldigt irriterande.
Hoppas dom fixar buggen med den lilla texten som dyker upp efter citat. Jag tycker också den är irriterande.
Jag tycker också det är dumt att man inte kan ha bilder i sina inlägg, men jag vet inte om det kanske är medvetet? Hur som helst kan man skapa bättre inlägg ifall man ibland kan lägga in bilder, tabeller mm. Hoppas denna möjlighet kommer tillbaka.
Jo jag blev också först förvirrad och tyckte att det nya forumet
såg invecklat ut, men nu är jag som hemma i det. Jag har också
suttit och funderat över vart alla har tagit vägen, eller vart allas
glöd att diskutera tog vägen
Ok, trots alla nya medlemmar är det färre nya inlägg.
Någon har en teori om att skolstarten skulle påverka antalet då man inte skulle ha tid att hänga här lika mycket, men samma resonnemang skulle också kunna innebära att fler har tillgång till Flashback.
Är det någon som vet om/när "inlägg sedan ditt senaste besök" samt textstorlek kommer att ändras?
Förslag till Admin, klistra en tråd med genomförda förändringar/planerade förändring i denna kategori så att vi blir uppdaterade och slipper "klaga" på saker som är på väg att lösas, alternativt "klagar" på funktioner som inte går att fixa.