2003-09-08, 07:33
Medlem
denieds avatar
hmmm, ere bara jag som gillar den lilla texten, ser ut som storlek 10 på den precis så de ska vara tom 8 funkar =) har riktigt svårt för att läsa stora teckensnitt =) blir dessutom jobbigt för ögonen, enligt mig...
Citera
2003-09-08, 09:44
Medlem
unix_cores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denied
hmmm, ere bara jag som gillar den lilla texten, ser ut som storlek 10 på den precis så de ska vara tom 8 funkar =) har riktigt svårt för att läsa stora teckensnitt =) blir dessutom jobbigt för ögonen, enligt mig...

Det värsta är nog att storlekarna blandas hela tiden även om man inte vill det när man citerar... Tycker jag iaf.
Citera
2003-09-08, 10:28
Medlem
Quektimas avatar
Nya inlägg sedan senaste besök har funnits ganska länge nu.
Längst ner till vänster på startsidan (eller då man klickar på "Flashback Forum"-länken), ovanför listningen av användare som är online.
"Visa nya inlägg".

Samma länk har jag även lagt upp i min Signatur.

Mvh Q
Citera
2003-09-08, 10:55
Medlem
snyggt det där med att lägga länkarna i din signatur. det e smart.
själv var jag o kollade i Forumhuset. massa svordomar o hat var det enda jag hittade men det passar alla som har blivit kickade härifrån. såg att billy_jet var där o han verkade trivas där.
Citera
2003-09-08, 17:45
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Nya inlägg sedan senaste besök har funnits ganska länge nu.
Längst ner till vänster på startsidan (eller då man klickar på "Flashback Forum"-länken), ovanför listningen av användare som är online.
"Visa nya inlägg".

Samma länk har jag även lagt upp i min Signatur.

Mvh Q

Jag vet att folk har skrivit om den här nya länken " visa nya inlägg" men den är inte vad jag vill ha. Jag vill ha en likadan som man hade förut. När man klickade på den länken fick man upp svaren på de inlägg man skrivit.

Nu när jag trycker på "visa nya inlägg" får jag upp inlägg från alla olika ämnen - inklusive mopedfrågor, nazistsnack och dylikt. Det är detta jag vill slippa. Då kan jag ju lika gärna gå in i det ämnet jag skrivit i och kolla om det har dykt upp några svar på mina inlägg.

Det man vill slippa är att komma ihåg var man har postat olika inlägg.

Dessutom - Om det står att det har kommit några nya inlägg ( i det nya vbulletin) och du klickar på detta ämne får du ju scrolla tillbaks tills du hittar ditt inlägg och börja läsa därifrån. Om jag inte har varit inne på några dagar så ser jag ingen som helst fördel med att klicka på nya inlägg istället för att gå in på ämnena och leta upp frågan.

Sedan håller jag med någon av de föregående talarna att Admin borde ta sig tid och skriva en lite rad om hur framtiden ser ut - kommer det en förändring när det gäller "visa svar på mina inlägg" och om det är möjligt att förändra textstorleken ( just denna storlek när man citerar någon annan) eller om det omöjligt att fixa, eller om det är så att de tycker att det är bättre att ha denna pygméstil för att rensa ut oss synskadede slödder.
Citera
2003-09-08, 20:18
Medlem
Sernes avatar
Nu finns Visa nya inlägg högst upp under loggan,
tackar för det Admin!
Citera
2003-09-08, 20:44
Medlem
BF_Swedens avatar
Så här ser det ut om jag trycker på "visa nya inlägg":

Tom Hjelte... ( 1 2 ) diskodik Medier & journalistik 25 3,602 Today 20:39
(Konrad)

Peculiar varnad ( 1 2 3 ) IDF Svarta listan 43 44 Today 20:38
(Cosmiq)

Min första 2c-i tripp istapp Övriga droger & drog-diskussioner 5 6 Today 20:37
(istapp)

Kan du döda? ( 1 2 3 4 ... Last page ) Svensken Von Svensken Övrigt 100 1,567 Today 20:36
(Green Leader)

Oroliga frågor om Ephedra Supercaps Jippekaka Anabola steroider 8 9 Today 20:36
(Alladin)

Bilder på era djur! ( 1 2 3 4 ... Last page ) Dennis - Pixel Övrigt 64 65 Today 20:35
(Goddess_Purgatory)

Vanligaste mardrömmar? ( 1 2 ) scratchy Psykologi 15 16 Today 20:35
(Kribil)

Teleautomat schock - ringa gratis? jhan Phreaking 1 2 Today 20:35
(.:RzA:.)

E-post problem (IMAP) grolsch_00 Övriga data & IT-diskussioner 1 2 Today 20:35
(Grimjaur)

Damfotboll Fat bastard Sport 2 3 Today 20:34
(Scramble)

www.oral-amber.com x2 kentucky Passwords 1 2 Today 20:31
(snickarn)

eMule - wtf? PhakE** Warez 0 1 Today 20:30
(PhakE**)

Bästa K1 fighter........ ( 1 2 ) HusqWally Sport 19 223 Today 20:30
(Scramble)

Feber Zeromatic Psykologi 2 3 Today 20:28
(Zeromatic)

keepzir hivmannen Flashback 0 1 Today 20:28
(hivmannen)

teenteddies kunta Passwords 4 5 Today 20:27
(snickarn)

Bilder på era vattenpipor, bongar etc etc osv osv PrettyPrettyPrincess Cannabis 9 10 Today 20:26
(rylleman)

Gjorde Zlatan rätt? BF_Sweden Sport 11 12 Today 20:26
(Scramble)

Poppers??? tattoosandbeer Övriga droger & drog-diskussioner 5 6 Today 20:24
(tattoosandbeer)

Bra webhotell MrOrange Övriga data & IT-diskussioner 7 8 Today 20:23
(MrOrange)

Blank röst=ja röst i EMU-valet ? ( 1 2 ) storm72 Politik - Inrikes 15 1 Today 20:21
(Memnok)

Skadestånd ( 1 2 ) geno Kriminologi 17 18 Today 20:20
(nuxvomica)

Lyckochansen på 3:an Magnum Tv & tv-serier 1 2 Today 20:19
(Toan)

rättshaverist agitator Övrigt 1 2 Today 20:18
(esping)

Färre inlägg sedan vBulletinuppgraderingen? ( 1 2 )

__________________________________________________ ___________

Här är det en salig blandning av ämnen som jag inte är intresserad av. Jag vill ha en knapp som visar de svar som jag fått på ett inlägg.
Citera
2003-09-08, 21:47
Medlem
Undergroundmans avatar
För egen del är jag klart mindre aktiv nu, men det beror nog mest på att semestern är slut och tiden framför datorn därmed är klart mer begränsad...
Sen håller vissa en så skamligt låg nivå att det inte är särskillt intressant att diskutera med dessa. Vill ha total yttrandefrihet, inget trams om att ta bort avatars som är osmakliga eller ta bort någon för att den har udda åsikter. Men folk som uppenbart inte har särskilt hög IQ eller inte nått en ålder över 14 år och lärt sig hur man uttrycker sig kan gott rensas bort!
Citera
2003-09-09, 00:02
Medlem
Quektimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag vet att folk har skrivit om den här nya länken " visa nya inlägg" men den är inte vad jag vill ha. Jag vill ha en likadan som man hade förut. När man klickade på den länken fick man upp svaren på de inlägg man skrivit.

Det du är ute efter är en så kallad "Ego-search". Den har jag också efterfrågat men inte fått något tillfredställande svar på.
Så jag gjorde en egen variant

I ditt fall skulle denna länk se ut som följande:
BF_Sweden's trådar

eller som ren url:

Kod:
http://www2.flashback.info/scandinavia/search.php?do=process&showposts=0&starteronly=0&exactname=1&searchuser=BF_Sweden

Lägg upp länken i dina favoriter eller vart du nu känner för (precis som den står ovan, alltså inte den resultaterande länk du får när du har klickat på den för den är annourlunda).

Det är bara ett krux med den - varannan gång sorteras trådarna med det äldsta datumet först och varannan med den nyaste först...
Varför? Ja, det undrar jag med... Men det är bara att klicka två gånger.

Mvh Q
Citera
2003-09-09, 08:03
Medlem
BF_Swedens avatar
Ok, tack Quektima! Ett litet omständigt sätt att komma förbi dessa uppenbara begränsningar som det nya forumet inneburit men all heder till dig. Nu ska jag testa det här och se om jag blir nöjd.
Tack igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in