2009-01-22, 21:01
Medlem
ochsås avatar
Jag är en kille på 18 år. Jag har bjudit ut en tjej och vi ska fika tillsammans snart.

Men hur fasen ska man göra för att få till ett bra avslut på det hela. Är det något som bara blir bra automatiskt eller har ni några tips eller råd?

Kanske avsluta det hela med att fråga henne om hon vill gå på ett biobesök snart eller något i den stilen. Och sedan följa henne hem.

Hehe, någon som har en bra idé?
Citera
2009-01-22, 21:03
Medlem
4283s avatar
Hm, biobesök låter lagom som andra träff. Lite tråkigt - men ändå inte för mycket som en middag kan tänkas bli. Däremot kanske du inte ska fråga det direkt då ni går skilda vägar, utan kanske nästa dag eller senare på kvällen... Jag vet inte riktigt, längesen man date:ade. Hursom: avsluta givetvis med att betala hennes fika.
Citera
2009-01-22, 21:05
Bannlyst
Gå dit, var dig själv, försök att inte vara alldeles för nervös och låt stundens ingivelse leda dig längs vägen. ha inte för stora förväntningar. Du känner av läget ganska snabbt om hon trivs i ditt sällskap (och - givetvis - om du trivs i hennes sällskap). Funkar ni ihop så säg att du trivs i hennes sällskap och fråga om hon vill hitta på något snart igen. Funkar ni inte ihop och det blir sådana där pinsamma tystnader så se till att avsluta snabbt och smidigt och gå vidare.

// Roger P.
Citera
2009-01-22, 21:06
Medlem
saltfisks avatar
som sagt, skicka ett mess efteråt där du säger att du hade trevligt eller liknande och fråga om hon har lust att hitta på något igen.
Citera
2009-01-22, 21:08
Medlem
Trolldockans avatar
Måste dagens ungdomar ha hjälp med allt?
Berätta att du tyckte det var trevligt/mysigt/skönt att umgås och att du gärna gör det igen. Fråga sedan om hon skulle vilja hitta på något nästa mån/tis/ons/tors/fre/etc.

Säger hon ja så säger du fika/öl/film/åka skridskor/etc.

Så. Reder du detta nu?
Citera
2009-01-22, 21:10
Medlem
Du ska självklart följa henne hem, och när du känner att det lider mot sitt slut så bjuder du ut henne på ett biobesök/Andra dejt ge henne en puss på kinden och en kram, sedan ringer du på kvällen eller dan därpå och fixar bion
Citera
2009-01-22, 21:17
Medlem
saltfisks avatar
Jag skulle inte vilja att någon följde mig hem, men det beror kanske på hur stor stad man bor i, vem personen är eller om det ligger på vägen. Men följa till bussen/tåget/spårvagnen är inte fel.
Citera
2009-01-22, 22:10
Medlem
ochsås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolldockan
Måste dagens ungdomar ha hjälp med allt?

Haha, jag klarar nog av det hela, men jag tänkte att det kan väl inte skada att i alla fall fråga här.

Klart att jag betalar hennes fika, inget snack om den saken. Och det är väl klart att jag kommer att vara mig själv under kvällen, inga problem det heller.
Citera
2009-01-22, 22:14
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochså
Haha, jag klarar nog av det hela, men jag tänkte att det kan väl inte skada att i alla fall fråga här.

Klart att jag betalar hennes fika, inget snack om den saken. Och det är väl klart att jag kommer att vara mig själv under kvällen, inga problem det heller.
Tänkte väl det! Du kanske är litet nervös bara.
Citera
2009-01-22, 22:22
Medlem
Cylotecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochså

Varför ska du betala hennes fika för? Skit i det och låt henne betala för sig, Inget är gratis i livet.
Citera
2009-01-22, 22:30
Medlem
ochsås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cylotec
Varför ska du betala hennes fika för? Skit i det och låt henne betala för sig, Inget är gratis i livet.

Jisses, vilken charmör du var då.

Jo, jag kommer att betala hennes fika, då jag faktiskt har frågat henne om jag får bjuda henne på fika.
Citera
2009-01-22, 22:35
Medlem
ultrasounds avatar
Här har du en algoritm du kan prova:

1. Bjud på fika.

2. Föreslå under fikat en öl på nåt lämpligt ställe med lite klass.

3. Ta en öl till. Du bjuder såklart.

4. Bli lullig.

5. I detta lagom lulliga tillstånd (d.v.s. inte aspackad) föreslår du att ni går hem till dig för en kaffe alt. dela på en flaska champagne. Eller nåt annat kul man kan hitta på i din lägenhet.

6. Get girl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in