Citat:
Ursprungligen postat av Cylotec
Klart att jag betalar hennes fika, inget snack om den saken. Och det är väl klart att jag kommer att vara mig själv under kvällen, inga problem det heller
Citat:
Varför ska du betala hennes fika för? Skit i det och låt henne betala för sig, Inget är gratis i livet
Citat:
Jisses, vilken charmör du var då.
Citat:
Jo, jag kommer att betala hennes fika, då jag faktiskt har frågat henne om jag får bjuda henne på fika.
Citat:
Ja, Tolka det hur du vill, onödigt att slösa pengar på nån man knappt känner,
Snor den här tråden för att fråga om just det här med att betala för fika. Ok, scenario:
Jag bjöd ut en tjej tidigare idag på fika på lördag och naturligtvis klantade jag till det ett antal gånger redan när jag ringde henne. Av någon anledning blev jag plötsligt supernervös så fort hon svarade (något jag aldrig blir), är normalt social av mig och har lätt för att prata men frös först till fullständigt och visste knappt vad jag skulle säga för att senare babbla på som ett jävla miffo och avbryta henne ett antal gånger. I vilket fall, samtalet blev ganska kort och jag fick åtminstone ett ja på frågan om fika på lördag.
Nu är dilemmat följande, ska jag betala för fikan? Enkelt svar är förstås ja, självklart eftersom jag bjöd ut henne och det hade jag tyckt i de flesta fall MEN en fika känns "för billig" om ni förstår vad jag menar. Vad kan en kaffe kosta? 25:-? Kan det inte uppfattas som att jag inte tror att hon är en självständig kvinna och måste ha en man till att betala de mest ynkliga saker om jag insisterar på att betala?
Ja, jag fick vissa svar här tidigare men känns inte som att någon har berört det här "feminist-dilemmat" som det faktiskt är, nuförtiden vet man ju inte om kvinnorna vill visa att de visst kan betala för sig eller om de förväntar sig en gentlemannabehandling.