det är så att jag ska börja jobba som Elektronik montör. Mina arbetsuppgifter kommer till största delen vara att löda fast komponenter på kretskort. kommer även kalibrera.
Det jag undrar är vad jag ska kräva för lön?. Jag har inte hållit på med detta innan, men jag gick på El programmet fast inriktning datorteknik, så jag har en viss el kunskap. Det är ett litet företag och chefen ville att jag skulle ta reda på en marknadsmässig lön för en som jobbar som elektronik montör. Jag tror inte företaget som jag ska jobba på är med i något fackförbund.så därför undrar jag om det är någon som några uppgifter eller någon som har jobbat med detta har för lön.
Mvh/jockebarba
Senast redigerad av jockebarba 2009-01-22 kl. 16:33.
det är så att jag ska börja jobba som Elektronik montör. Mina arbetsuppgifter kommer till största delen vara att löda fast komponenter på kretskort. kommer även kalibrera.
Det jag undrar är vad jag ska kräva för lön?. Jag har inte hållit på med detta innan, men jag gick på El programmet fast inriktning datorteknik, så jag har en viss el kunskap. Det är ett litet företag och chefen ville att jag skulle ta reda på en marknadsmässig lön för en som jobbar som elektronik montör. Jag tror inte företaget som jag ska jobba på är med i något fackförbund.så därför undrar jag om det är någon som några uppgifter eller någon som har jobbat med detta har för lön.
Mvh/jockebarba
Är du säker på att du inte i stället ska bli svensk lärare? Är din mamma en brun hårig sjuk sköterska?
Det där är baserat på vad 108 personer rapporterat in själva, så man bör kanske vara lite kritisk.
Enligt SCB:s lönedatabas så var snittlönen för montörer med gymnasial utbildning 21 800 kr/mån 2007.
För gruppen 18-24 år så var snittlönen 20 100, så jag håller med om att 20 000 nog kan vara en bra ingångslön, kanske några hundralappar till med tanke på att lönerna ökat med några procent sedan 2007.
Tas det hänsyn till arbetsschema i sån statistik? Många montörer jobbar ju skift, vilket jag antar att TS inte kommer göra iom att det är ett litet företag.
tack för alla svar, ska nog försöka begära iallafall 19 000kr eller nått.
Jag skulle gå ut lite högre än så, kanske 20 eller 21 000. Om du har blivit erbjuden jobb så kommer de ju inte dra tillbaka erbjudandet bara för att du lägger dig lite högre än de tänkt sig, så det enda som händer då är att de säger "tyvärr, det är för högt", så du har ju inget att förlora.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!