• 1
  • 2
2009-01-22, 10:12
Medlem
K0212s avatar
Nu närmar det sig för alla 90, studenten om 125 till 140 dagar beroendes på vad man går.

Så, vad ska ni gör efter studenten?
Nöjd med era betyg? Vilken skola gick ni?
2009-01-22, 10:36
Medlem
oscarericsons avatar
Jag skall ta något jobb som jag kan ha i sommar, höst och ev frammåt. Ska även försöka resa lite granna, och ta vara på livet som ung

Jag går på en mediaskola i göteborg.
2009-01-22, 10:40
Medlem
Knasibass avatar
Får ångest av den frågan Har ingen jävla aning om vad jag ska göra.
2009-01-22, 10:46
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Blir dåliga betyg om jag inte skärper mig. Jag jobbar något år för att sedan plugga vidare i livet.
Ligger o väger mellan att läsa på GIH eller att faktiskt söka till PHS (båda är ett mål, men utbildning från GIH kan man ju ha senare i livet om man slutar som polis), men 3 år på GIH + 2-3 år i arbetslivet (+1-2år slitjobb innan), så är man ju 25-26, då brukar man ju kunna söka in på PHS.
2009-01-22, 10:48
Medlem
pazzions avatar
ganska nöjd med betygen, dock mer nöjd med högskoleprovet som skall användas för att, som det ser ut nu i dagsläget, söka till juristlinjen direkt i höst Hoppas det går vägen bara!
2009-01-22, 10:52
Medlem
4283s avatar
Är det bara jag som får en känsla av att denna generation kommer "ut och resa" ännu mer än föregående? Billigare resor, mera curlingmorsor som bjuder på grejer och så vidare.

En annan sak jag märkt är att alla som inte har MVG i alla ämnen känner sig en aning "sänkta", på grund av sina "dåliga" betyg.
2009-01-22, 10:55
Medlem
Uzernames avatar
Jag har ännu ett år kvar tills studenten, jag var tillräckligt duktig i skolan för att få gå om ett år. ^^
2009-01-22, 11:32
Bannlyst
Jag är inne på min andra termin på universitetet och tycker det är rätt kul än så länge.
Spelar också fotboll på så pass hög nivå att jag inte behöver ett jobb jag egentligen hade velat ha för meriterna inför framtiden, om jag inte får ett bud på ca. 6 miljoner kr/vecka som Kaká

Om fler 90;or kommer att resa, ta det lugnt eller börja studera är inget som är förbestämd för våran generation. Tror nog det handlar rätt mycket om hur man har det ekonomiskt, socialt och hur man ser på framtiden.
Vissa jag känner kommer börja plugga direkt för de inte har råd att resa bort ett tag fastän de hade velat, så de tänker lika bra att börja studera direkt istället osv.
2009-01-22, 11:55
Medlem
Rycker in i lumpen i Juli, och skall spendera min tid där i 1 år. Efter vet jag inte vad jag ska göra.
2009-01-22, 12:43
Medlem
clas_ohlssons avatar
Jag gick ut gymnasiet allt för länge sedan och har nu ångest att jag inte sökt till universitetet mycket tidigare än vad jag gjort nu.

Men för er som är intresserade kan jag berätta att jag åkte utomlands ett år direkt efter studenten och det var då bland det roligaste jag gjort på mycket mycket länge. Åkte helt sonika och lärde mig ett helt nytt språk. Det är nu man kan göra det, nu man har chansen och ska passa på.

Sen var det tänkt att jag skulle jobba ett år för att få ihop pengar efter det och sedan börja på universitetet. Men nu sitter jag här 3 år senare och kommer inte vara helt färdigutbildad förrän jag närmar mig 30-års åldern!
2009-01-22, 12:51
Medlem
mantastyles avatar
Jag går på John Bauer-gymnasiet, och jag måste säga att jag är relativt nöjd över mina betyg. Efter gymnasiet så kommer jag nog att resa runt i Sverige med polare och fara på festivaler och annat. Sen blir det väl någon typ av jobb, har verkligen ingen lust att fortsätta plugga
2009-01-22, 13:01
Medlem
Jag är 89:a men går sista på gymnasiet. Jag läser på byggprogrammet med inriktning som snickare, men det är inte vad jag har tänkt att jobba som har jag kommit fram till. Det blir något inom logistik eller industri till att börja med om man nu får jobb, fast har redan sökt två, så får se vad som händer.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in