2009-02-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Communist
Håller med Darkland 20 år är en tillräckligt lång tid fan vara så gammal och återvända till väsby shit alltså och när dom flesta i som känner till det här vet vem han är inte lätt .. har sett honom ofta på maget han var en riktig hänger där .

Och 20 år är ingenting jämnfört med hur länge Micke kommer vara borta.
Citera
2009-02-01, 08:19
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darklands
Så du tycker inte att livstidsstraff för mord som innebär i praxis att sitta effektivt mellan 15 och 25 år är ett ordentligt straff??
Vad tycker du att dom ska få göra i cellen då? Vara upphängda på väggen med kedjor eller? Har du över huvud taget suttit själv nångång? Det svåraste i fängelset är att bli berövad sin frihet. Att inte få välja nästan nånting själv och att vara ifrån sina nära och kära. Och om du nu tycker att fängelsetillvaron är så jävla bra, varför går du inte själv och sätter dig där så slipper du det "hårda" livet på utsidan? Fast jag vet nog vad du är för en jävla fegis. Ni som gnäller på "kriminella" är bara så rädda att hamna i onåd hos sk kriminella och att ni då inte kan göra ett skit åt saken. Ni känner er så hjälplösa av bara tanken att ha en kriminell efter er så ni skriker efter hårdare straff och vatten och bröd för fångarna. Ni vill att staten ska straffa dom för inte fan kan ni göra det om ni skulle råka bli osams med nån kriminell. Ååh stackars liten. Jag hör inte gnäll från er, jag hör feghet. Eran rädsla för "kriminella" tar ju priset. Ta och odla fram ett par kulor istället för att sprida din "sjukdom" vidare. "Sjukdomen" i detta fall heter RÄDSLA.
Jag försespråkar hårdare straff för kriminella, mycket hårdare straff. Är jag då rädd för att få kriminella efter mig. Ja det är jag. Är jag rädd för den kriminella personen? Nej definitivt inte. Jag är rädd för konsekvenserna i form av fängelsestraff efter att jag tagit till de åtgärder som behövs för att försvara mig själv och lösa situationen. För om du tror att jag kommer att sitta hemma och gömma mig och vänta på att bli plockad av ett kriminellt avskum så har du fel.

En vanlig arbetande hederlig svensson likt mig lider oftast mycket mer av ett fängelsstraff än vad än kriminell person gör. Varför? Jo för vi har en ordnad tillvaro på utsidan med jobb, lägenhet/hus, bil och annat som måste skötas och betalas och blir man då dömd till t.ex ett par års fängelse så förlorar man allt. Medan en kriminell person oftast (läs inte alltid) inte har det så ordnat på utsidan och ett fängelsestraff för denne innebär ett break i det hårda liv med missbruk, våld och problem på utsidan. Personen får komma in på en anstalt och vila ut och träna upp sig och dessuton knyta nya kontakter. Givetvis kan den kriminella personen tycka att detta är tråkigt att sitta, men hur man än vänder på steken så förlorar en vanlig svensson som blir fängslad så mycket mer än ett kriminellt slödder.
Citera
2009-02-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pongo
Hoppas jag kan göra mig förstådd rätt.
Vad då bara frukost, lunch, middag? Vad då "det det administrativa som kostar"?
Vi har det samhälle där det finns möjlighet för staten att frihetsberöva någon som placeras under speciell omständigheter etc. etc., och för det behövs bemanning/lokaler 24/7/365 vilket kostar en del. Den kostnaden ska väl ändå delas med antalet interner/platser och det är den kostnaden som torde vara den verkliga kostnaden av vad en intern kostar?! Det handlar väl ändå mer än om bara maten.

Jag ville köra det klart att det inte spenderas 1800kr på en fånge genom att han får entrecote till lunch eller thaimassage på kvällarna. Det är ju fan inte fångens fel att det tas urinprover dagligen (på vissa ställen) som ger stora kostnader. Liza1979 tyckte att "en fånge" kostade på tok för mycket per dygn. Dom som tycker det borde gnälla till politikerna att skära ner på vakterna mm. I stockholm mätte dom all vattenförbrukning och kom fram till att varje person gör sig av med 350 liter vatten om dagen. Om dom har räknat in industrierna i detta för dom förbrukar ju mycket, ska förbrukningen då delas upp i statistiken på detta sätt?? För jag gör fan inte av med 350 liter vatten om dagen!
Citera
2009-02-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Och 20 år är ingenting jämnfört med hur länge Micke kommer vara borta.

Då förespråkar du dödsstraff antar jag. Det är det enda sättet dom båda kommer vara borta lika länge.
Citera
2009-02-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Jag försespråkar hårdare straff för kriminella, mycket hårdare straff. Är jag då rädd för att få kriminella efter mig. Ja det är jag. Är jag rädd för den kriminella personen? Nej definitivt inte. Jag är rädd för konsekvenserna i form av fängelsestraff efter att jag tagit till de åtgärder som behövs för att försvara mig själv och lösa situationen. För om du tror att jag kommer att sitta hemma och gömma mig och vänta på att bli plockad av ett kriminellt avskum så har du fel.

Så du är rädd för konsekvenserna att få ett LÅNGT FÄNGELSESTRAFF för att ha försvarat dig mot kriminellt slödder och du förespråkar mycket hårdare STRAFF?? Var inte du rädd för att just få ett LÅNGT STRAFF? Slutändan så kommer kriminella alltid vara kriminella för dom skiter i straffet, däremot kommer "svensson" också få längre straff som behövt försvara sig mot kriminella. Bra argument. Kriminella kommer alltid att finnas oavsett straff.
Senast redigerad av Darklands 2009-02-01 kl. 08:59.
Citera
2009-02-01, 17:06
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Så du är rädd för konsekvenserna att få ett LÅNGT FÄNGELSESTRAFF för att ha försvarat dig mot kriminellt slödder och du förespråkar mycket hårdare STRAFF?? Var inte du rädd för att just få ett LÅNGT STRAFF? Slutändan så kommer kriminella alltid vara kriminella för dom skiter i straffet, däremot kommer "svensson" också få längre straff som behövt försvara sig mot kriminella. Bra argument. Kriminella kommer alltid att finnas oavsett straff.
Om du tar huvudet ur arslet och läser mitt inlägg en gång till så kanske t.o.m. du förstår logiken i det.
Citera
2009-02-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Om du tar huvudet ur arslet och läser mitt inlägg en gång till så kanske t.o.m. du förstår logiken i det.

Det finns ingen logik i det du säger. Lär dig tänka utan att motsäga dig själv jävla retard.
Med tanke på ditt nick och att du har skrivit svenskar vakna så antar jag att du är "nationell". Om det är så så tycker jag dina åsikter är märkliga då samhället har kriminaliserat många av era åsikter och skulle kriminalisera alla era åsikter om dom bara kunde. Smart att vara för hårdare straff benskalle!
Citera
2009-02-01, 19:14
Medlem
Citat:
Då förespråkar du dödsstraff antar jag. Det är det enda sättet dom båda kommer vara borta lika länge.

Korrekt uppfattat. Då slipper dom dessutom kosta samhället pengar och anhöriga till den avlidne får "öga för öga, tand för tand".

Och med alla fördelar finns det några nackdelar, självklart.....
Citera
2009-02-01, 19:21
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Korrekt uppfattat. Då slipper dom dessutom kosta samhället pengar och anhöriga till den avlidne får "öga för öga, tand för tand".

Och med alla fördelar finns det några nackdelar, självklart.....

Det går ju att emigrera till t.ex. Kina om man inte kan leva här!
Citera
2009-02-01, 19:34
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Det finns ingen logik i det du säger. Lär dig tänka utan att motsäga dig själv jävla retard.
Med tanke på ditt nick och att du har skrivit svenskar vakna så antar jag att du är "nationell". Om det är så så tycker jag dina åsikter är märkliga då samhället har kriminaliserat många av era åsikter och skulle kriminalisera alla era åsikter om dom bara kunde. Smart att vara för hårdare straff benskalle!
Nu har du återigen skrivit med huvudet uppkört i arslet. Ska ta och förklara detta för dig en gång till och sen ödslar jag ingen mer tid på dig. Jag skrev inte att jag syftade på ett lågnt fängelsestraff, då ett straff på några år räcker mer än väl för att rasera mycket av det jag byggt upp under mitt liv. Jag förlorar hem, bilar, jobb, får förmodligen betala skadestånd(kanske får jag kronofogden på mig p.g.a. det), ja det mesta går åt helvete för mig som är en hederlig medborgare med ett ordnat liv.

Kriminella personer som t.ex gängmedlemmar har oftast inte ordnade liv och de har redan bränt sina broar sedan länge så det gör ingen större skada för dom att bli inlåsta ett par år. Visst de kan inte ägna sig åt sin kriminella verksamhet under tiden i fängelse, men sen när de kommer ut igen så är det bara att köra på igen som inget hade hänt. De har vilat ut och tränat upp sig och knutit nya kontakter och så är de ute på gatorna och begår brott igen och blir därmed både direkt och indirekt en belastning för oss arbetande skattebetalande medborgare.

Så ifall man skärper straffen och låser in dessa parasiter längre i fängelse så slipper vi dom i samhället.

Angående youtube länken som du kommenterar så är det bara ren fakta. Ingeting som skall förtigas.
Citera
2009-02-01, 20:33
Medlem
Darklands jag orkade inte ens läsa allt du skrivit men det lilla jag läste räckte för att upptäcka att du verkar ju inte helt 100 i knoppen för att vara ärlig.
Senast redigerad av doldtalang 2009-02-01 kl. 20:40.
Citera
2009-02-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Det går ju att emigrera till t.ex. Kina om man inte kan leva här!

Återigen, nackdelar kontra fördelar. Jag stannar nog här och accepterar att vi inte har dödsstraff. Om man inte utför dom själv vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in