• 1
  • 2
2009-01-21, 23:55
Medlem
dannewes avatar
Nu får ni gärna idiotförklara mig om detta är alldeles för uppenbart.

Men vad beror det på om det slutar fungera att surfa, med min webbläsare, efter att jag har slagit igång utorrent? det bör poängteras det slutar fungera i samma sekund som man slår på min torrent-klient. Så jag har uteslutit att den tar upp bandbredd, då den inte ens har börjat att leecha/seedat.

msn, spotify och annat dyligt internetkraffs fungerar medans utorrent är igång, men inte webbläsare. Så vad kan det vara för fel? är det nån inställning i utorrent som jag har råkat fingrat på?

efter jag har slagit av utorrent så kan det ta 5-10 minuter innan jag kan återgå till surfandet igen.

tack på förhand.
Citera
2009-01-22, 00:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa sänk antal anslutningar i µTorrent.
Citera
2009-01-22, 02:00
Medlem
dannewes avatar
skulle du kunna specifiera dig? har du utorrent så du kan förklara hur jag ska gå tillväga?
Citera
2009-01-22, 10:15
Medlem
pyro860s avatar
Hur menar du med slutar fungera?
Om du menar att det går jättesegt så kan det bero på det som Andreasvb sa.

Jag är inte hemma, så jag kan inte kolla, men det ligger i options, och så tror jag under connections så står det "global connections" (?), tror den är på 200, sänk den till 10 och starta om utorrent.

Se om det fungerar nu.
Citera
2009-01-22, 10:32
Medlem
Andreasvbs avatar
Precis.

Sedan brukar den vara väldigt högt inställd från början, ca. 1000 är inte ovanligt.

Det kan också vara att du har NOD32 och måste då bocka bort i options att det inte är en webläsare.
Citera
2009-01-22, 15:43
Medlem
dannewes avatar
Jag har ställt ner global settings till 200 nu. Men tyvärr så blir det ingen skillnad. Grejen är att jag har inte ändrat nånting, så jag förstår inte varför det ska bli sådär :O

Andreasvb: ska jag bocka bort i NOD32 menar du?
Citera
2009-01-22, 15:44
Medlem
micaeles avatar
Stäng av UPnP i uTorrent och även din router, om du har en sådan. Det har löst sådana här problem många gånger tidigare.
Citera
2009-01-22, 15:52
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannewe
Jag har ställt ner global settings till 200 nu. Men tyvärr så blir det ingen skillnad. Grejen är att jag har inte ändrat nånting, så jag förstår inte varför det ska bli sådär :O

Andreasvb: ska jag bocka bort i NOD32 menar du?

Du skulle testa 10 st. anslutningar, inte 200.

Ja, bocka bort i NOD32.
Citera
2009-01-22, 15:56
Medlem
b0gfettos avatar
Fick denna länk av en polare förut, funkade för honom iaf: http://www.mydigitallife.info/2007/0...event-id-4226/
Citera
2009-01-22, 15:58
Medlem
Andreasvbs avatar
Skulle inte tro det är "half-open" som är problemet.

Ladda ned TCP-Z och kolla hur många anslutningar som används.
Samt kan man kolla hur många half-open det är också.

Du kan även patcha med det programmet
Citera
2009-01-22, 16:13
Medlem
dannewes avatar
Jag har sänkt globala anslutningar till 10 nu. Påverkar det min maxhastighet särskilt mycket?

Jag har även hittat något i NOD där det står att jag ska lägga till exclusions. Är jag på rätt väg då?
Citera
2009-01-22, 16:31
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla på den här bilden, https://support.steampowered.com/dow...32_cropped.jpg
Lägg även till utorrent.exe som exclusion.

Men mest troligt är det antal anslutningar.

Eftersom inte så många kan ansluta samtidigt kan det ju påverka maxhastigheten, men testa ifall det hjälper.
Skulle det vara det vet du ju var problemet ligger och kan utgå ifrån det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in