2009-01-21, 20:38
Medlem
Tja... Jag brjade f problem med mitt ljudkort fr ngot halvr sedan.
Jag tror att det brjade med att jag installerade nt musikprogram fr att f hjlp med att stmma upp gitarren, efter det s vgrade micen helt pltsligt funka, men jag kom tillslut p att om jag startade om ljudkortet i "justera ljudegenskaper" s kom den igng igen... sedan fr ett litet tag sedan s mrkte jag att det ibland efter att jag startat om ljudkortet brjade knastra i bde hgtalare, och hrlurar...
Detta knaster kommer och gr, lite som det vill, ibland hrs det inget alls ibland r det bara lite brus i bakgrunden och ibland r det nstan det nda man hr! J

Jag har frskt att installera om drivrutinerna till ljudkortet, men inget hnder...

Ngon som har ngon aning om vad det kan bero p?

Ps. Musikprogrammet r sedan lnge avinstallerat.
Citera
2009-01-21, 20:46
Medlem
Olle Vobblas avatar
Kan vara nt glapp i kontakten du trycker in hrlurar/hgtalare i p ljudkortet. Eller r det separata kontakter fr hgt/hrlurar?
Citera
2009-03-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle Vobbla
Kan vara nt glapp i kontakten du trycker in hrlurar/hgtalare i p ljudkortet. Eller r det separata kontakter fr hgt/hrlurar?

Det r separata kontakter... Har nu mrkt att knastret slutar om jag startar om mina mediaplayers, dock s kan det fortfarande vara rtt strande d jag spelar eftersom jag inte lika grna startar om spelen hela tiden...

P.s. enda ska det ju sklart vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in