2009-01-21, 20:38
Medlem
Tja... Jag började få problem med mitt ljudkort för något halvår sedan.
Jag tror att det började med att jag installerade nåt musikprogram för att få hjälp med att stämma upp gitarren, efter det så vägrade micen helt plötsligt funka, men jag kom tillslut på att om jag startade om ljudkortet i "justera ljudegenskaper" så kom den igång igen... sedan för ett litet tag sedan så märkte jag att det ibland efter att jag startat om ljudkortet började knastra i både högtalare, och hörlurar...
Detta knaster kommer och går, lite som det vill, ibland hörs det inget alls ibland är det bara lite brus i bakgrunden och ibland är det nästan det ända man hör! J

Jag har försökt att installera om drivrutinerna till ljudkortet, men inget händer...

Någon som har någon aning om vad det kan bero på?

Ps. Musikprogrammet är sedan länge avinstallerat.
Citera
2009-01-21, 20:46
Medlem
Olle Vobblas avatar
Kan vara nåt glapp i kontakten du trycker in hörlurar/högtalare i på ljudkortet. Eller är det separata kontakter för högt/hörlurar?
Citera
2009-03-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle Vobbla
Kan vara nåt glapp i kontakten du trycker in hörlurar/högtalare i på ljudkortet. Eller är det separata kontakter för högt/hörlurar?

Det är separata kontakter... Har nu märkt att knastret slutar om jag startar om mina mediaplayers, dock så kan det fortfarande vara rätt störande då jag spelar eftersom jag inte lika gärna startar om spelen hela tiden...

P.s. enda ska det ju såklart vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in