Citat:

Ursprungligen postat av 
lizardangie

https://www.careereye.se
Rekommenderar denna, anställda lämnar omdömen osv.

Jo tack du. Man gör reklam för sitt eget företag där också. 
"Efter 4 år som säljare på Poolia kan jag bara uttrycka tacksamhet och glädje över att få jobba här. Att varje dag få möta kunniga och roliga kollegor, kunder och konsulter är såklart en ynnest och jag upplever att bolaget erbjuder en arena för karriärutveckling för ambitiösa människor. Jag får möjlighet att arbeta långsiktigt med att 
hjälpa företag och organisationer att hitta duktiga medarbetare och samtidigt hjälpa människor med olika bakgrund, personligheter och drivkrafter till nya spännande jobb. Kan inte bli bättre. Rekommenderar Poolia om du är ambitiös och vill arbeta för det goda företaget."
Så min kontakt på Poolia var alltså säljare, säljare åt de företag som skulle köpa sin konsult från Poolia. Ja där misslyckades jag även om det inte är något jag grämer mig över. Ville ändå inte vara konsult. Men Poolia internt har säkert en bra kultur. Det är bara det att jag tydligen inte skulle vara konsult.
Fast om man nu hade funkat som konsult ska man ha en ordentlig lön. Eller så ska man inte vara konsult.