2009-01-21, 16:00
Jag har stött på otroligt mycket problem med ett bemanningsföretag, studentconsulting. Dålig kommunikation mellan dem och mig, otrevliga chefer osv. Man gör sig tillgänglig på deras hemsida för att de ska kunna boka in tider för arbete, i slutet på förra året så kunde jag inte boka in mig någon dag i veckan pga studier, detta visste chefen, efter den veckan så slutade de höra av sig trots att jag gjorde mig tillgänglig. Ringde och smsade utan att få något svar. Cheferna har även blivit sura när man inte bokat in ett enda nattskift, på första mötet sa de till oss att detta var en möjlighet om man ville och kunde jobba natt, i efterhand känns det som ett krav. En utav cheferna berättade att alla måste ställa upp för varandra och jobba natt då och då. Jag jobbade natt en gång för att prova på och det var jag och en till från studentconsulting som jobbade då. (DHL). Har pratat med andra på studentconsulting som jobbat där ett tag och de har upplevt samma sak, att de tjatar och tjatar i några veckor / månader på att man ska jobba natt och att de sen inte bryr sig så mycket om man jobbar natt eller dag. För en som precis börjat jobba kan det känns rätt så jobbigt att bli pressad att jobba natt. Jag har lyckats säga ifrån mig bra. Efter att ha tröttnat på ingen hörde av sig så fick jag till slut maila dem och klaga på den dåliga kommunikationen för att kunna få börja jobba igen. Hur ska jag kunna få ut detta i media ? Vill att folk ska se så otroligt dåliga arbetsgivare de är. Kan man göra någon typ av anmälan hos KV ?