Kan säga att jag för flera år sedan jobbade för Studentconsulting och det var ett jävla skitföretag rent ut sagt. Jag hade iof bara en extraanställning som administratör och jag skulle jobba en gång i veckan. Anledningen till det var att jag pluggade och inte hade tid att arbeta mer. Hur som helst så ringde de när jag var på semester utomlands, vilket jag påtalade, iaf när jag satt i bilen påväg hem från Arlanda så fick jag massa sms, kan du jobba dem här och dem här tiderna etc, haha innan jag ens skrivit på anställningskontrakt, trött och jävlig efter en lång flygresa och diverse festande

.
Nåväl så skrev jag på kontraktet några dagar senare och började arbeta och det flöt väl på rätt så bra. Problemet var bara att jag var tvungen att säga till 2 veckor innan jag skulle jobba att jag inte kunde jobba en viss vecka, ja ni förstår ju själva, med högskolestudier och prov som ligger på olika datum så var det knappast hållbart i längden.
Sen en dag hade jag sjukanmält mig och dagen efter ringde en kvinna från studentconsulting, då sa jag att jag var sjuk men orkade inte ljuga längre, sa helt enkelt att jag tyckte jobbet var tråkigt och att det inte kändes som något för mig, dessutom skulle jag ju inte jobba dagen efter så varför göra en bigdeal av det.
Iaf så blev hon förbannad på mig och sa att jag inte behövde komma till arbetsplatsen någe mera. Då sa jag att det var lugnt för min del och frågade om jag skulle skriva på något papper eller liknande. Det kommer inte behövas var svaret jag fick. Jag sa tom att hon inte behövde betala ut pengar för de dagar jag var sjuk iom att jag själv kände lite dåligt samvete över att ha sjukanmält mig fast jag egentligen höll på med sånt som var betydligt intressantare. Ja men då sa hon iaf -klart du ska få betalt, och mycket riktigt så fick jag det.
Jaja egentligen gick väl allt rätt till egentligen men det var just själva attityden från kvinnan ifråga som fick mig att ta avstånd från Studentconsulting. Jag sa till henne att jag inte trivdes på arbetsplatsen, att jag inte mådde speciellt bra där och att jag tackat jag till något som jag helt enkelt inte var helt hundra på. Hon hade helt enkelt ingen medkänsla, att jag kanske inte trivdes etc gick bara rätt igenom, sen kommentaren -du behöver inte komma till arbetsplatsen någe mer.
Skillnad då när jag jobbade för Proffice, där kom en konsultansvarig ut till arbetsplatsen och kände av läget, trivdes vi på arbetsplatsen etc. Detta fanns det ingenting av på Studentconsulting.