2011-11-16, 19:47
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Lite harmlöst skvaller: Stig, den store kattvännen, stängde in en av sina flickvänners katt i kylen över natten då han hade ledsnat på den.

En annan gång åkte han på uppläsning över några dagar men glömde att ordna kattvakt. Hur löser man det? Stig ringde kvartersbutiken och bad dom att skicka in lite kattmat genom brevinkastet. Fiffigt.
Citera
2011-11-25, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mja. För det första är knark gott. För det andra så skiter nog Stickan fullständigt i "knarkets alla offer". Vad det handlade om var att han själv skulle framställas i negativ dager i Nöjesguiden, som gjort ett hemma-hos reportage i Larssons tämligen sunkiga kvart. Tidningens vinkel var att den geniala författaren numera var mer som en vanlig pundare, vilket skulle illustreras med bilder inifrån lägenheten.

Detta skulle drabba en av de få saker som Stickan bryr sig om, nämligen honom själv, och med svepskälet att artikeln skulle kunna "romantisera" drogbruk, så övertalade han Nöjesguiden att ändra sitt upplägg.

Tror inte han annars skulle ha något emot att hålla en halvtimmes anförande i SVT om hur härligt det kan vara med t ex amfetamin.

"Vi får väl se hur vi löser det här... Fittis."

- F.G

Efter att ha sett Stig Larssons framträdande i Babel den 3 november så kan jag bara konstatera att du hade rätt hela vägen. Gubben är alltså inte bara en äcklig trashpundare, han är en hycklande jävla lögnhals också.

Äckliga jävla knarkare. Ser jag honom på Hulvéns någon gång så ska jag gå fram och fråga om han säljer till småbarn. Vilket han säkert gör. Jag menar, hur fan ska ett socfall som han annars försörja sig? Toalettavsugningarna på T-centralen lär väl knappast inbringa särskilt mycket...

Citat:
Ursprungligen postat av utter
kvartersbutiken

Känner en tjej som jobbat där och gubben var inte direkt poppis hos den kvinnliga delen av personalen. Han gick under öknamnet "slemmo" och var känd för att lukta väldigt illa.
Senast redigerad av FunkyCatso 2011-11-25 kl. 17:49.
Citera
2011-11-26, 05:34
Medlem
el henkos avatar
Någon som vet var man kan få tag på en Dvd med VD?

mvh elhenko
Citera
2011-11-26, 13:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el henko
Någon som vet var man kan få tag på en Dvd med VD?

mvh elhenko

Konstigt nog kan det faktiskt gå att beställa från SVT! I alla fall sålde de VHS-kopior förr i tiden, har en här. Leta runt på hemsidan eller ring och fråga.

"Och en tusenlapp till er båda... ha ha ha ha ha"
Citera
2011-11-26, 14:40
Medlem
swimp78s avatar
Jag skulle ge bra mycket för att kunna köpa svt-uppsättningen av "VD" eller tv-filmer som "Grötbögen" eller "Svinet" på DVD

Det är stor kulturskandal att Svt inte ger ut dessa. Man undrar varför? Har det något med rättigheter att göra?
Citera
2011-11-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Jag menar, hur fan ska ett socfall som han annars försörja sig? Toalettavsugningarna på T-centralen lär väl knappast inbringa särskilt mycket...

Han har ju statlig inkomstgaranti för konstnärer så han klarar sig nog.
Citera
2012-02-24, 11:17
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256

Men vad gör det när han andra talanger än skrivandet. Jag skulle gärna vilja se honom som programledare i någon pratshow.
Kom igen Kanal 5, våga ta in Stickan!

Det verkar som att min önskan från i höstas är ett tänkbart delmål för Stickan, vår oberäknelige underhållare. Hoppas det blir av

Däremot kan Stig Larsson tänka sig att utöka sitt redan digra cv.

– Jag känner för att börja på ett nytt jobb. Jag kan tänka mig att vara teaterregissör. Eller programledare på tv. Det är en kick att vara i tv. Du tänker lite bättre, skärper dig lite grann. Jag tror att jag skulle vara bra på det.

http://www.dn.se/pa-stan/stig-lagger...mlige-the-stig
Citera
2012-02-24, 11:20
Medlem
Citat:
Det verkar som att min önskan från i höstas är ett tänkbart delmål för Stickan, vår oberäknelige underhållare. Hoppas det blir av

– Jag känner för att börja på ett nytt jobb. Jag kan tänka mig att vara teaterregissör. Eller programledare på tv. Det är en kick att vara i tv. Du tänker lite bättre, skärper dig lite grann. Jag tror att jag skulle vara bra på det.

Ett program där Stig får röka & dricka i full frihet på skattebetalarnas bekostnad och har lite gäster. Läggs tisdagar 22.45 SVT1?
Citera
2012-02-24, 11:22
Medlem
Bisarros avatar
Citat:

Får hoppas på det!
Citera
2012-03-03, 21:08
Medlem
Douche-chills avatar
Tydlig uppvisning i skillnad av kognitiv förmåga när en trettiofemårig Stig möter dom löjliga programledarna för en intervju i det bisarra satirprogrammet "Kafé Korrekt" från TV4 `s barndom. Ungefär sju minuter in: http://www.youtube.com/watch?v=ZuyqI...ure=plpp_video

Fan vad bra du är Stig!
När jag blir stor vill jag bli lika klarsynt och kirurgiskt välformulerad som du.

Bonus i slutet av klippet också när den sköna surgubben Mats Gellerfelt dissar idén om Stockholm som "en stad att leva i".
Citera
2012-03-04, 09:25
Medlem
Ett fyllo är ett fyllo om än på en parkbänk än bakom en skrivmaskin.
Citera
2012-03-04, 10:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yx82
Ett fyllo är ett fyllo om än på en parkbänk än bakom en skrivmaskin.

En författare är en författare, om än på en parkbänk än bakom en skrivmaskin.

Många bra författare är ju faktiskt, eller har varit, fyllon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in