2009-01-21, 01:55
Bannlyst
Ja, nu verkar det inte bättre än att vår kära Aftonhoran fortsätter med sin "granskning" (läs smutskastning) av Sverigedemokraterna.

Vem kommer inte ihåg deras kampanj 2007 där de försöker utmåla SD-politiker som hycklare, brottslingar och bidragstagare? Att SD är det minst brottsbelastade partiet jämfört med de sju nuvarande riksdagspartierna och att många som är offentliga sverigedemokrater blir uteslutna ur facket eller avskedade och så vidare, vilket gör att de tvingas att leva på det offentliga för att klara sig, nämndes förstås aldrig i den förra "granskningen"... Inte heller någon jämförande statistik fanns med för att jämföra SD-politiker med de övriga partiernas politiker, särskilt socialdemokraternas och vänsterpartiets, varför det i princip blev pannkaka av det hela.

Hur som helst har uppföljningen inte kommit än, men man kan redan läsa om den på mediehoran Cecilia Beckroths och de två SD-politikerna Göran Olssons och Thoralf Alfssons bloggar:

http://ceciliabeckroth.wordpress.com...de-haromdagen/

Citat:
Aftonbladet ringde häromdagen!

Publicerat av Cecilia Beckroth om januari 13, 2009

En kvinnlig reporter från Aftonbladet ringde och ville att jag skulle ringa upp vilket jag gjorde. Men hon ville bara prata om Sverigedemokraterna så jag hänvisade henne till Sveriges mest kända Sverigedemokrater vid det här laget nämligen Camilla Andersson och Tommy Funebo. Även om de inte är medlemmar längre så hade de sådan kunskap som partiets partiorganisatör och partifotograf så de kunde ge henne den information som hon behövde. Hon ville ha Camillas telefonnummer men eftersom hon inte tillhör min bekantskapskrets så sa jag att det går ju att söka henne hos antingen hitta.se, 118118 eller polisen. Eller i er egen tips och källförteckning eftersom hon själv påstår att hon har kontakt med Zendry Svärdcrona. Fan vad tyst hon blev journalisten. Fan vad jag ogillar aftonbladetsjournalister. Dåligt förarbete och absolut dåliga på att se stora saker i sin helhet och är så begränsade i sina synsätt. Tja vi får se om det blir någon trist sd artikel efter Camilla och Tommys svar för jag hoppas verkligen att journalisten ringde dessa och fick svar på sina frågor. De höll tydligen på att granska Sverigedemokraterna och då passar ju Funebo och Andersson perfekt att intervjua.

Det här inlägget gjordes januari 13, 2009 vid 10:39 är och är arkiverad under Blogroll. . Du kan följa alla svar till detta inlägg genom RSS 2.0 kanal. Du kan Skriv ett svar, eller trackback från din egen webbplats.
http://goranolsson.blogspot.com/2009...ing-av-sd.html

Citat:
2009-01-20

Aftonbladets granskning av Sd

Aftonbladet trappar nu upp sin så kallade granskning av Sd till att även gälla kommunpolitiska företrädare. Men Aftonbladets reporter Elisabeth Marmorstein är tydligen inte intresserad av att ge väljarna en rättvis bild av Sds politik ute i kommunerna utan låser sig fast vid samma gamla tugg om svenskhet och liknande oväsentliga frågor. Alltså ingen rättvis bild av partiet. Hade väl inte trott något annat i och för sig.

Givetvis har media rätt att välja vad de vill skriva om och givetvis får de ha vilken politisk färg de vill ha men man kunde faktiskt begära att Sd får en rättvis chans som vilket folkvalt parti som helst.

Jag vill betona att fri media faktiskt är en garant för demokratin i Sverige och har spelat en stor roll både nu och förr för sanningen. Men så länge vissa medier envisas med att klistra en epitet på Sd som till exempel "främlingsfientlig" anser jag att Sd har rätt att neka att uttala sig till de medierna.

Att Aftonbladet ser kommunpolitiken som ointressant är beklagansvärd men förhoppningvis kanske de inser att vi alla faktiskt bor i någon kommun i Sverige.

Så vi får väl hoppas att media tänker om och överlåter till läsarna att själva skapa sig en bild av Sverigedemokraterna.

Upplagd av Göran olsson klockan 7.18.PD

Etiketter: Media
http://thoralfalfsson.webblogg.se/20...ckorekord.html

Citat:
NYA GRANSKNINGAR OCH NYTT VECKOREKORD.

Socialdemokraterna och SSU är den bästa draghjälpen man kan få för att öka antalet besökare på min blogg. Någon annan slutsats går knappast att dra efter att jag det senaste två veckorna haft rekord i antalet besökare. Den senaste veckan nådde bloggen för första gången över 6000st besökare enligt Bloggtoppen och det är verkligen toppen.

Det är ju också bra att det just är socialdemokraterna som hjälper till att marknadsföra min blogg med tanke på att det är just från socialdemokraterna som vi plockar flest väljare.

Aftonbladet är nästa draglok för Sverigedemokraterna! Är det möjligt undrar säkert mina läsare? Jo, just nu granskar Aftonbladet alla kommunfullmäktigeledamöter från sd och ställer en rad frågor. Givetvis är det ett försök att hitta någon med avvikande uppgifter på dessa 10 frågor som man kan göra stora rubriker av. Nu tror jag inte Aftonbladet kommer att hitta så stora avvikelser. Vi är dessutom ett parti där vi tillåts att ha lite avvikande åsikter utan att vi för den skull blir utsatta av någon partipiska. Om nu Aftonbladet gör en stor sak av denna undersökning så innebär det endast mer publicitet och förhoppningsvis hittar en del nya läsare även till min blogg.

Följande 10 frågor ingår i enkäten. Personligen blev jag uppringd av en kvinna från Aftonbladet i eftermiddag.

1. Vill du ha en ny folkomröstning om euron?
2. Tycker du att Sverige ska gå med i Nato?
3. Bör Sverige avskaffa utomeuropeiska adoptioner?
4. Ska ersättningen från a-kassan höjas?
5. I Sverige har en kvinna rätt till abort fram till den 18:e graviditetsveckan. Tycker du att gränsen bör sänkas?
6. Är du för dödsstraff vid vissa brott?
7. Vilket block vill du helst att Sd samarbetar med om ni kommer in i riksdagen, alliansen eller de rödgröna?
8. Tycker du att Sverige ska bygga ut kärnkraften?
9. Om en person är född i ett annat land, kan han eller hon då bli svensk? Om ja - vad krävs för att bli svensk?
10. Vad är typiskt svenskt enligt dig?

För min egen del var det ingen svårighet att svara på dessa frågor förutom den sista frågan som inte går att svara på i en mening.

Skall bli väldigt intressant att se hur Aftonbladet lyckas snedvrida dessa frågeställningar.

Undrar också vilka andra partier som Aftonbladet ställt dessa frågor till. Det skulle vara intressant att se hur alla socialdemokrater svarar på just dessa frågor. Det kanske skulle ge större rubriker än de svar som sd:s företrädare lämnar.

Vi behöver nog inte vänta så många dagar på denna artikel i Aftonbladet.

2009-01-20 @ 23:34:36 Politik Permalink
Vad tycker ni om detta? Tror ni att "granskningen" kommer att bli rättvis mot SD? Vem tror ni har beställt "granskningen"? Vad tycker ni om Aftonbladets och Elisabeth Marmorsteins frågor? Varför utsätts inte andra partier för samma "granskning" - eller gör de det? Kommer "granskningen" att ha någon effekt?
Citera
2009-01-21, 02:02
Medlem
4283s avatar
Aftonbladet gillar alltid att smutskasta de "oliktänkande". Detta skapar stora debatter och de kommer sätta någon fånig feltolkad och orätt citerad mening som löp:
Sverigedemokraterna vill dra ner på uppehållstillstånden" blir till > SD VILL KASTA UT VARENDA SVARTING.

Så, nej. Den kommer inte att bli rättvis.
Citera
2009-01-21, 02:11
Medlem
IRMEs avatar
Aftonhoran smutskastar ALLA varför skulle ni Sverigedemokrater behandlas annorlunda?
Citera
2009-01-21, 02:13
Bannlyst
Är (de opartiska) AFA-EXPO inblandade även denna gång?

Expressen anlitar ju flitigt Expoiter när det skall granskas SD.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=310091

Vore även kul o få Aftonbladets journalisters syn på de danska socialdemokraternas invandrings och integrationspolitiska program då
detta är betydligt mer radikalt än svenska SDs.
Senast redigerad av Kafir 2009-01-21 kl. 02:18.
Citera
2009-01-21, 02:16
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkpartiet
Vad tycker ni om detta? Tror ni att "granskningen" kommer att bli rättvis mot SD?
Knappast. Finns inget annat syfte än att smutskasta.
Citat:
Vem tror ni har beställt "granskningen"?
Socialdemokratiska Arbetarpartiet SAP.
Citat:
Vad tycker ni om Aftonbladets och Elisabeth Marmorsteins frågor?
Frågorna är skapade för att framstå som någorlunda seriösa, men svaren kommer inte publiceras eller användas i artiken, utan man gräver bara efter snaskigheter och hopp om något svar på de två sista frågorna som går att vinkla tillräckligt.
Citat:
Varför utsätts inte andra partier för samma "granskning" - eller gör de det?
Klart att dom inte gör.
Citat:
Kommer "granskningen" att ha någon effekt?
SD befinner sig väl fortfarande i ett stadium där dom kan dra styrka av att alla etablerade partier och media hackar på dom.
Citera
2009-01-21, 02:24
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
SD befinner sig väl fortfarande i ett stadium där dom kan dra styrka av att alla etablerade partier och media hackar på dom.
Det får vi verkligen hoppas. Allt detta tjafs måste nu få ett slut. Som ni kanske redan vet så ska alla från Gaza få komma in. "Tidsbegränsat", jo tjena.
Citera
2009-01-21, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Är (de opartiska) AFA-EXPO inblandade även denna gång?

Expressen anlitar ju flitigt Expoiter när det skall granskas SD.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=310091

Vore även kul o få Aftonbladets journalisters syn på de danska socialdemokraternas invandrings och integrationspolitiska program då
detta är betydligt mer radikalt än svenska SDs.
Även Aftonbladet har anlitat AFA när de har "granskat" tidigare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article131419.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/00...emokrater.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article399474.ab

Vem är "Peter Karlsson"?

http://susning.nu/Anders_Carlqvist

Citat:
Anders Carlqvist, journalist. Är/var aktivist i AFA och skribent i Aftonbladet under aliaset Peter Karlsson. Arbetar periodvis på Expo. Är dömd för att år 1990 ha deltagit i en ockupation av SAFs lokaler i Stockholm. Han är dömd för att ha misshandlat både manliga och kvinnliga poliser. (källa?) År 1992 misshandlade han en kvinnlig polis så pass mycket att hon fick psykiska men och tvingades lämna sitt arbete. (källa?)

I övrigt är han känd som den journalist vars bil utsattes för en bilbomb år 1999 då han och hans lille son skadades. Den nazistiska gruppen Blood and Honour kommenterar det med "this was an act of not only justified self-defense but also a natural consequence of his lying and criminal activity". Då han är/var uppsatt på en nazistisk dödslista antogs det allmänt att bomben var en hämnd för hans avslöjanden om svenska nazister, men utredningen lades ner år 2003 då polisen inte ansåg sig kunna binda någon till brottet. I mars 2004 skall dock nya omständigheter ha framkommit, och flera personer som tidigare har varit aktuella i utredningen förhörs igen.
Även AFA:iten Mats Deland har skrivit eller skriver fortfarande för Aftonbladet:

http://sv.metapedia.org/wiki/Mats_Deland

Citat:
Mats-Olof Deland, född den 22 augusti 1961, är en svensk vänsterextremist och skribent på Aftonbladets kultursidor. Han har deltagit i en mängd AFA-aktioner, bland annat i Göteborgskravallerna, där han greps efter att ha gått till angrepp mot polis. Har medverkat i den militanta anarkisttidningen Yelah. Understödde AFA-aktivisten och Aftonbladetmedarbetaren Anders Carlqvist då denne misshandlade en polisman så svårt att denne blev tvungen att dra sitt tjänstevapen för att freda sig. [1]

Mats Deland är nära vän till Mathias Våg och har arbetat tillsammans med Mattias Gardell och Helene Lööw på forskningsprojektet "Svenska myndigheters hantering av andra världskrigets krigsförbrytare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in