2009-01-21, 01:23
Medlem
Hallå det är så att jag skulle vilja ha lite hjälp härifrån. Mina dagar försvinner utan att jag gör ett skit känns det som. Jag sitter vid datorn, kollar film, spelar spel, drar till mina föräldrar och äter/snackar. Jag gör nästan inte ett skit känns det som, jag bara ruttnar. Folk runt om mig verkar inte heller göra ett skit tycker jag. Jobbar, kommer hem och kollar på tv sen på helgen så festar folk. Jag har så jävla tråkigt om dagarna vet inte vad jag ska göra. Tänker hela tiden fan jag måste ut och göra något men kommer aldrig på vad jag ska göra ute, visst kan man väl gå hem till polare men vad gör man där? Känns som jag har något behov att koncentrera mig på något, kan inte direkt fokusera mig på ett samtal känns det som. Jag har fan fastnat i mitt jävla rum och hos mina föräldrar. Att man är överviktig och även asocial gör inte ens liv bättre, jag vill vara social men jag vet inte vad jag ska säga eller gå till väga. Även om jag inte direkt vill ta mitt liv så känns det hela helt jävla meningslöst. Funderar nästan på om jag kan ha någon koncentrations svårighet då jag enda sen gymnasiet har haft svårt för att koncentrera mig på skolan, kan det vara koncentrationssvårigheter som gör att jag har svårt att samtala? Tacksam för tips.
Citera
2009-01-21, 01:35
Medlem
4283s avatar
Jag var i exakt samma sits som dig. Men det finns alltid saker att göra. Tyvärr är det ju i nuläget jävligt svårt att få ett jobb - speciellt utan direkt erfarenhet. Om du får inte lite stålar så kan du ju göra i stort sett vad som helst. Och något som verkar givande för din del är faktiskt att ut å resa med kompisar. Alternativt flytta till en annan stad och börja om på ny kula. Jag gjorde båda. Nu mår jag prima.
Citera
2009-01-21, 01:40
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Du sade att du var överviktig?
Försök att bli av med övervikten då, börja med att ta promenader varje dag, du kommer direkt känn att du inte är lika trött längre.
Sätt dig först några timmar, ladda mobilen/mp3:n med massor av bra musik och gå ut och gå en sväng. Om du känner för det, spring. Om du känner för det, skaffa ett gymkort..

Gör det till ett projekt, mät ditt magomfång och väg dig varje dag, för en träningsdagbok. Kan vara riktigt kul när man ser att det blir någon skillnad..
Citera
2009-01-21, 01:48
Medlem
Börja träna någon kampsport. Bra träning plus att du får kompisar och du behöver inga förkunskaper alls..
Citera
2009-01-21, 02:40
Medlem
Awesomes avatar
Hyr/ladda ner filmen Yesman och gör som Jim Carrey!
Citera
2009-01-21, 17:18
Medlem
surfacings avatar
Håller med. Det känns piss att vakna upp varje dag med vetskapen att livet är meninglöst.

Man får hitta på det där lilla extra som gör livet värt att leva för stunden, trots alla motgångar. Dra på konserter/festival med polare, dra ut och upptäcka Sverige/världen och festa, skaffa tjej/kille. Låt kreativiteten flöda! Bara kolla in forumet här finns massor att hitta på. Graffiti, urban exploration, droger, sport/träna, teknik.

Livet är en fest, och vad gör det om hundra år.
Så passa på och för ett jävla liv du ändå är här!
Citera
2009-01-21, 18:22
Medlem
Skaffa cancer och ligg på sjukhuset några månader, när du kommer hem har du troligtsvis ändrat uppfattning. Ibland är det svårt att vara nöjd när man vant sig vid tillvaron.

Men som tidigare människor sagt så börja banta, tillvaron kan säkerligen förändras en hel del om du har en vältränad kropp. Verkade som om det gjorde det för en f.d. klasskompis iaf, han fick plötsligt välja mellan brudarna istället för ingen alls.
Citera
2009-01-21, 19:08
Medlem
Är i en liknande sits. Jag jobbar sen kommer jag hem och gör ingenting, sitter och slö surfar och spelar lite, besöker aftonbladet.se sisådär 10ggr på en kväll. Trots att jag vet att det inte ploppat upp något nytt så sker det som på automatik, är så jävla uttråkad. Lägger mig, vaknar, jobbar och gör ingenting igen. Allt känns så jävla meningslöst.

Jag har dock börjat träna 3ggr i veckan nu med start förr förra veckan, det har faktiskt blivit lite bättre. Prova!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in