• 1
  • 2
2009-01-20, 19:47
Medlem
Som vanligt så ska en dator alltid krånga. Iallfall för mig, den jäveln hänger sig ofta, mest när jag spelar spel. Förut så hängde den sig bara (bilden frös) Men nu blir det istället nån slags blåskärm och sen är det något som räknas upp till 100% typ sen startar den om. Som sagt är det oftast när jag spelar spel, beroende på vilket det är ser det ut som också. Kan ibland spela 15min innan hängning, ibland 5 timmar.

Moderkortet är en Striker II NSE, grafikkortet Geforce 9800gx2, quad processor, kör windows vista. Har uppdaterat en del drivar, sammt det absolut nyaste drivarna till grafikkortet nu, inget har hjälpt. Det enda som jag tyckte gjorde att jag fick en aning bättre resultat en gång var att ändra volten eller nått i bios.. inget klockat eller annat för övrigt.

JÄVLA MONGO CP DATOR!!
Senast redigerad av RollerBoySE 2009-01-24 kl. 04:23. Anledning: rubrik
Citera
2009-01-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Som vanligt så ska en dator alltid krånga. Iallfall för mig, den jäveln hänger sig ofta, mest när jag spelar spel. Förut så hängde den sig bara (bilden frös) Men nu blir det istället nån slags blåskärm och sen är det något som räknas upp till 100% typ sen startar den om. Som sagt är det oftast när jag spelar spel, beroende på vilket det är ser det ut som också. Kan ibland spela 15min innan hängning, ibland 5 timmar.

Moderkortet är en Striker II NSE, grafikkortet Geforce 9800gx2, quad processor, kör windows vista. Har uppdaterat en del drivar, sammt det absolut nyaste drivarna till grafikkortet nu, inget har hjälpt. Det enda som jag tyckte gjorde att jag fick en aning bättre resultat en gång var att ändra volten eller nått i bios.. inget klockat eller annat för övrigt.

JÄVLA MONGO CP DATOR!!

Vart är din fråga någonstans? Eller skrev du bara den här tråden för att skriva av dig?

Skruva upp datorn och kolla så att inte damm orsakat fläkten att stanna på grafikkortet.
Citera
2009-01-20, 20:00
Medlem
Kolla också efter virus
Citera
2009-01-20, 20:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

JÄVLA MONGO CP DATOR!!
Det vanligaste felet är överhettning, kolla att fläktarna snurrar som dom skall och att det inte är en massa damm i datorn och att att alla "luftvägar" in och ur datorn är fria...
Citera
2009-01-20, 20:03
Medlem
oscarericsons avatar
Du har ändå valt en bra rubrik på tråden. Grattis!
Citera
2009-01-20, 21:00
Bannlyst
Damm. Köp en burk med luft och blås ut all damm i alla fläktar.
Citera
2009-01-20, 21:11
Medlem
-Gustavssons avatar
Köp en Mac och vårda sedan språket
Citera
2009-01-20, 21:33
Medlem
shmas avatar
Sluta spela 5 timmar i sträck... Gå ut till världen då och då
Citera
2009-01-20, 21:37
Medlem
fishattacks avatar
Det där med att den bildskärmen bara frös hade jag också problem med förut innan jag omformaterade datorn. Det verkar som om det problemet är borta nu . De var jävligt random iaf, den kunde bara frysa till. Så att man var tvungen att starta om den.
Citera
2009-01-20, 22:58
Medlem
Citat:
JÄVLA MONGO CP DATOR!!

Näe... inte jävla mongo cp dator... jävla mongo cp ANVÄNDARE SOM INTE HAR KOLLAT UPP TEMPERATUREN PÅ PROCESSOR OCH FLÄKTAR!!!
Citera
2009-01-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Näe... inte jävla mongo cp dator... jävla mongo cp ANVÄNDARE SOM INTE HAR KOLLAT UPP TEMPERATUREN PÅ PROCESSOR OCH FLÄKTAR!!!

det har jag och de är normala
Citera
2009-01-22, 02:57
Medlem
pluttifikations avatar
Haha, du kanske borde köpa en färdigbyggd dator nästa gång!?
Då har du nån att kasta skiten på!
Det är inte så dumt faktiskt, då har iaf nån testat kombinationen förut och sett att den funkar...
När du som n00b försöker bygga dator utan tilräcklig kylning slutar det ofta på detta sätt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in