• 1
  • 2
2009-01-20, 11:14
Medlem
el.zakkes avatar
Forlat mig nu om det finns exakt samma trad innan, sokte pa ett par nyckel ord, men hittade inget direkt liknande.

Jag tankte jag skulle ta och formatera om en dator (en chanalPC dator)
Det ar en stationar dator, precis som alla andra.

Jag har stallt om allt i Bios till Cd-room, och sa langt funkar det.

Det kommer upp en text
Boot from Cd:
precione cualquier tecla para inicier desde el cd... (spanska for tryck pa vilket tagent som helst for att starta fran cd)

Det funkar inte, jag trycker mig forgaves. Fran borjan trodde jag det var mitt tagentbord. Hade ett tradlost, med anslutning till USB. Sa jag kopte ett annat, med kabel, och detta ocksa med USB.

Men den igorerar mina tryckningar.

Skivan jag kor med ar XP home profesional - ORGINAL SKIVA
Sa visst fan maste den vara bootbar?? Det ar precis samma wiondows som ar pa nu, och skivan ar inte det minsta repad heller.

Jag forstar bara inte varfor den inte vill boota fran skivan och borja en ny installation av windows,

tackar odmjukast for hjalp.

har jag missat nan info ni vill veta sa bara sag till. sitter har och forsoker googla mitt problem.
Citera
2009-01-20, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av el.zakke
Forlat mig nu om det finns exakt samma trad innan, sokte pa ett par nyckel ord, men hittade inget direkt liknande.

Jag tankte jag skulle ta och formatera om en dator (en chanalPC dator)
Det ar en stationar dator, precis som alla andra.

Jag har stallt om allt i Bios till Cd-room, och sa langt funkar det.

Det kommer upp en text
Boot from Cd:
precione cualquier tecla para inicier desde el cd... (spanska for tryck pa vilket tagent som helst for att starta fran cd)

Det funkar inte, jag trycker mig forgaves. Fran borjan trodde jag det var mitt tagentbord. Hade ett tradlost, med anslutning till USB. Sa jag kopte ett annat, med kabel, och detta ocksa med USB.

Sa visst fan maste den vara bootbar?? Det ar precis samma wiondows som ar pa nu, och skivan ar inte det minsta repad heller.

Jag forstar bara inte varfor den inte vill boota fran skivan och borja en ny installation av windows,

tackar odmjukast for hjalp.

har jag missat nan info ni vill veta sa bara sag till. sitter har och forsoker googla mitt problem.

Testat med ett icke USB tangentbord?

http://kampela.it.helsinki.fi/apumat...atjaliitin.jpg
Citera
2009-01-20, 11:21
Medlem
el.zakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundborg
Testat med ett icke USB tangentbord?

http://kampela.it.helsinki.fi/apumat...atjaliitin.jpg

tanken har slagit mig, men ska forst testa omd et kan vara nat annat som jag har missat, har itne lust att kopa 2 tagentbord pa en dag. hehe, andra forslag?
Citera
2009-01-20, 11:23
Bannlyst
Citat:
tanken har slagit mig, men ska forst testa omd et kan vara nat annat som jag har missat, har itne lust att kopa 2 tagentbord pa en dag. hehe, andra forslag?

Om du har ett operativsystem installerat som fungerar, testa att kra in skivan som vanligt i din CD-ROM lsaren och, sen installera Windows drifrn, d kommer den eventuellt att boota automatiskt under installationen frn skivan.
Citera
2009-01-20, 11:40
Bannlyst
Om du har mjlighet att lna ett "vanligt" tangentbord och prova med kanske.
Jag vet inte hur "djupt" i processen man behver komma fr att f in drivrutinerna till usb, men jag har fr mig att de brukar lsas in under win-installationen, s det r en mjlig felklla.
Lycka till!
Citera
2009-01-20, 11:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla ocks om du kan stlla in ngot om USB i BIOS, kan vara att den r inaktiverad p USB Legacy etc.
Citera
2009-01-20, 11:44
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

I BIOS s mste du aktivera "Legacy USB-support" fr att USB-tangentbord skall fungera!
Kolla i moderkortsmanualen (som gr att ladda ner frn tillverkarens webbplats om du inte har kvar pappersversionen....)

Citat:

Ehhh... mste vara ett hemkrt Orginal i sfall....

XP finns bara i XP Home eller XP Pro

Det r med andra ord antingen eller, inte bde och!
Citera
2009-01-20, 11:46
Medlem
el.zakkes avatar
hahahah sry, ja inte fan stammer det, det ar ju home, med prof menade jag nog edition :P

Ska kolla upp det dar med usb saken i bios. Sen forsoker jag med installation fran Win, kanske funkar denna gangen. Aterkommer jag inte pa 45 minuter sa har nat funkat..

Tack sa lange FB guys!

nu funkade inte min key, som ar orginal. suck vad trott jag blir. OEM ar det med.
Citera
2009-01-20, 11:48
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv ven om det fungerar, bra att veta om det gr det, slipper vi oroa oss, och s fr vi veta om det fungerade eller inte.

Hoppas det lser sig.
Citera
2009-01-20, 11:50
Medlem
el.zakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Skriv ven om det fungerar, bra att veta om det gr det, slipper vi oroa oss, och s fr vi veta om det fungerade eller inte.

Hoppas det lser sig.

Ja klart, jag aterkommer...

Men en annan sak som ar sa skum ar ju att jag klarar av att trycka pa DEL for att fa upp settings i bios. Men inte klarar av att trycka nat under tiden det star att jag ska trycka pa nan knapp. Detta kommer precis efter jag rullat forbi Setup tryckningarna. skumt lr?
Citera
2009-01-20, 12:02
Medlem
Andreasvbs avatar
Kan vara att den laddar in alla instllningar efter den kollat BIOS och allt.
Citera
2009-01-20, 12:18
Medlem
el.zakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Kan vara att den laddar in alla instllningar efter den kollat BIOS och allt.

Sa maste det ju vara. Men nu har det dykt upp ett annat problem. Min nyckel funkar inte, och allt e orginal. /suck jag blir sa trott..
Sa nu vagar jag inte testa, Har for mig att nyckel fyller man i efter man redan har skapat partitionerna, surt att da sitta med ett windows som jag inte kan komma in pa. och ingen tillgang att hamta ett annat..

lr?

Jag ar 99% saker pa att det ar ratt skiva till ratt nyckel. Jag menar, Hur manga orginalskivor har man egentligen? haha

Sa det blir val att bli pirat nu da. nar man for en gangs skulle ska gora det ratt sa blir odet annorunda, Fodd pirat - alltid pirat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in