• 1
  • 2
2009-01-20, 09:42
Bannlyst
När jag kör biceps så tränar jag Triceps-Pushdowns i kabelmaskin, Dips...Bänk tar ju också men räcker detta? Jag vet att man kan göra fler men känner inte att jag får bra kontakt i Triceps extensions och liknande
Räcker dessa två att träna triceps om jag kör många sets?
Citera
2009-01-20, 10:29
Medlem
Axons avatar
Jag hade lagt till scullcrusher med skivstång (googla).

Mvh
Citera
2009-01-20, 10:58
Medlem
heiss avatar
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28 bra sida om man vill hitta nya övningar
Citera
2009-01-20, 11:36
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
När jag kör biceps så tränar jag Triceps-Pushdowns i kabelmaskin, Dips...Bänk tar ju också men räcker detta?
Rent spontant vill jag säga nej, det räcker inte, men samtidigt är det faktiskt så att du riktar din fråga åt helt fel håll. Vi kan omöjligt veta om det räcker för dig eller inte; det vet bara du. Så därför frågar jag dig: Tycker du att det räcker för dig? Hur ser det ut, rent resultat- och framstegsmässigt, på tricepsfronten?
Citera
2009-01-20, 11:51
Bannlyst
Så svåra övningar, nog har jag kollat runt men får inte riktigt någon bra kontakt när jag kör:/
Citera
2009-01-20, 12:01
Medlem
FreeThinkers avatar
Kör samma som oftast. Ibland kör jag hantel kickback också om jag känner jag har mycket power kvar.
Citera
2009-01-20, 12:08
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
Så svåra övningar, nog har jag kollat runt men får inte riktigt någon bra kontakt när jag kör:/

Svåra? sänk vikterna och tänk på kontakten.
Citera
2009-01-20, 12:10
Medlem
Kontakt är inte allt vettu. Jag hävdar att tunga bänkpressar med noll kontakt i triceps är bättre än lätta kickbacks med extrem kontakt i triceps. Överbelastning > kontakt.
Citera
2009-01-20, 12:11
Medlem
Testa extensions med stopp i botten. Då får du kontakt.
Citera
2009-01-20, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Kontakt är inte allt vettu. Jag hävdar att tunga bänkpressar med noll kontakt i triceps är bättre än lätta kickbacks med extrem kontakt i triceps. Överbelastning > kontakt.
Det där vill jag ha bekräftat!
Citera
2009-01-20, 13:24
Bannlyst
Är inte viktkåt, så jag kör med så tungt jag klarar utan att det blir halvdana reps...
Ska kolla på lite mer tricepsövningar..Dock har jag ökat i styrka i Triceps sen jag börja träna med en 30kg i kabel så lite skillnad är det...
Dock så kanske Pushdowns,Dips och bänkpress räcker tillsvidare för att bygga
Citera
2009-01-20, 13:35
Medlem
pezrulezhaakons avatar
aalgfan

Dips är en hyfsad tricepsövning, men en riktigt dålig övning för axelleden. Hög skaderisk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in