2009-01-20, 00:08
Medlem
Ex Nihilos avatar
hallå alla FB'are, jag visste inte exakt i vilket forum detta går under men jag postar det här så får moderator flytta det om så behövs, hur som helst saken är den att min dator har fungerat bra väldigt länge men nu har det framkommit ett problem, det är nämnligen så att datorn stänger av sig och ibland när jag försöker starta den så startar den i 2-3 sekunder sen dör, trodde först att detta var ett överhettnings problem men jag har många fläktar och har rensat den på damm och dyl. har även bytat ut kylpastan, ingen överklockning o.s.v.

http://img218.imageshack.us/my.php?image=wtffm7.jpg

är en bild på speedfan som jag tog nyss och jag skulle uppskatta om någon visste vart problemet ligger och isåfall hur man löser detta?

m.v.h eX N.
Citera
2009-01-20, 00:29
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Har du kontrollerat så att CPU-fläkt snurrar under hela tiden? Så det inte är någon Cool 'n' Quiet funktion som har kukat ur helt och hållet och sonika stänger av fläkten?
Citera
2009-01-20, 10:15
Medlem
Ex Nihilos avatar
det har aldrig varit något problem förr...däremot så misstänker jag kanske att , med atnke på att jag har 2 HDD's, 1 CD, 4 Fläktar,( inc CPU ) 1 grafik kort som är gigantisk ( fläkten till grafiken tar en egen PCI ) att mitt stackars 350 watt's nätt agg inte pallar med det, dock så har jag provat att koppla bort 1-2 av dom mindre fläktarna för att se om det hjälper, hur kollar man det med Cool n quiet funktionen som du pratade om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in