2009-01-21, 21:42
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utterskär
Vad har bibeln med denna fråga att göra? Det du refererade till är avsnitt ur gamla testamentet som av de flesta kristna ses som ett historiskt dokument. Inom kristendomen är det nya testamentet som är centralt och då framför allt jesus liv och gärningar. Glöm inte att koranen är guds ord medan bibeln är människans tolkningar av guds ord vilket medför att omtolkningar av koranen och en reformation av islam är i stort sett omöjligt.
Kristendomen gör i sig inte anspråk på makten i samhället. Både Jesus och Paulus säger att man skall underordna sig den värdsliga makten. Islam å andra sidan betonar mer att hela samhället skall genomsyras av religionen. En viktig teologisk skillnad mellan Kristendom och Islam som till viss del förklarar islamismens uppkomst.

Kristna kan vara bokstavstrogna, men det motiverar de väldigt sällan till att störta om hela samhällen. Och kom inte och prata om Bush, hans krig hade ingenting med teologi att göra. Han har själv aldrig sagt det. Han har aldrig haft någon vision att införa kristendom i mellanöstern. Islamisternas mål däremot är att expandera islam till att genomsyra alla samhällen.
Citera
2009-01-22, 06:50
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Jag är skeptisk till partier som SD , men jag håller med om att islam är ett hot mot oss i väst. Men det gäller ju att göra något i tid.

~mand

Samarbete stärker banden!
Citera
2009-01-22, 10:42
Medlem
Luposs avatar
Om jag vore muslim skulle jag inte vara rädd för vilken propaganda SD för, den mest negativa propagandan mot muslimer förs av muslimerna själva genom att man stödjer terrorister, marscherar med hakkors, uppviglar till våld och kravaller, mördar sina döttrar, är överrepressenterad inom våldsbrottslighet m.m. Detta är sådant som väcker starka känslor hos alla svenskar och visar på en extrem otacksamhet för att de får skydd i vårt land.

jag har sagt det hundra gånger men säger det igen, om islam vore förenligt med västliga värderingar så skulle någon muslim redan ha stått upp och sagt ifrån. Denna tysta acceptans av våld är lika med självmål i fråga om att skapa hat mot de egna. Muslimernas eget agerande är mycket effektivare för att skapa motstånd mot islam än vilken propaganda som helst.
Citera
2009-01-22, 11:04
Medlem
Jag tycker att SD står för en bra sak att begränsa invandringen. Om vi skulle sluta släppa in muslimer under en 10 års period skulle de förmodligen uppskatta mer om de fick komma sen och inte bara tro att de äger landet och är allmänt störande. De skulle förhoppningsvis anpassa sig lite.
Citera
2009-01-22, 11:34
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkpartiet
http://www.rod.se/politikomraden/internationellt/Muslimer-skrams-av-SDs-framgangar

Ja, vad säger ni? Är det inte snarare så att svenskarna borde vara rädda för muslimernas framgångar? Någon som kommer ihåg shariakraven i valet?

"Kravbev från svenska muslimer val 2006 (pdf)"
http://www.sr.se/Diverse/AppData/Isidor/files/83/2113.pdf

Varför rapporteras det inte om "hatbrott" mot svenskar? Vad tycker ni om Ömür Orhuns slutsatser? Behövs det fler planer mot "diskriminering" av muslimer i Sverige?

Det är rätt! Muslimerna SKA känna rädsla för sverigedemokraterna. När SD tagit makten så åker dom ut igen. Bidragsfesten är slut så att säga. Inga mer skäggiga bombmakande pediofildyrkande terrorister ska få styra agendan här i landet. En välriktad spark i arslet så att dom landar hemma i mellanöstern.
Citera
2009-01-22, 11:35
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av share
Jag tycker att SD står för en bra sak att begränsa invandringen. Om vi skulle sluta släppa in muslimer under en 10 års period skulle de förmodligen uppskatta mer om de fick komma sen och inte bara tro att de äger landet och är allmänt störande. De skulle förhoppningsvis anpassa sig lite.

Muslimer hör inte hemma i modern västerländsk demokrati över huvud taget. Vill man tillbejda en pedofil 5 ggr om dagen så finns det massor av u-länder att åka till för att göra detta.
Citera
2009-01-28, 19:21
Medlem
Snuggles88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonelse
Verkligen försökt? Du förstår att det är samhällen och länder vi pratar om här? Inget grupparbete i åttan. Jag är intresserad av vad du menar men verkligen försöka och hur vill du vill gå till väga.
Det jag menar med verkligen försöka är:
Finns det något land i världen där "orginalbefolkningen" välkomnat flyktingar med öppna armar?

Citat:
Försök förstå vad jag menar istället för att läsa bokstavligt. De flyr givetvis från sina hemländer i hopp om att komma till ett bättre land. Anledningen till att många kommer till Sverige är främst två. Vi har slappare asylkrav samt en tilltalande välfärdsapparat. Jämför antalet flyktingar från Irak som flyttat till Södertälje och som flyttat till USA.
Är det så konstigt att fler flyktingar från Irak väljer Sverige framför USA? Även om vi inte är direkt bra på att ta emot flyktingar här, så är vi bättre än vad USA är. Att komma som muslim till USA efter den 11 september är inte en särskillt lätt sak. Många amerikaner tror att var och varannan muslim går runt och spränger sig i luften med jämna mellanrum.

Citat:
Jag accepterar fullt ut att alla är olika. Därför anser jag att den multikulturella projekt som bedrivs i Sverigen under förevändningen att skapa ett nytt Utopia är gravt feltänkt, överskattat och kanske rent ut bedrägeri.
På vilket sätt bedrägeri? Vem är det man bedrar? Fick du ett papper när du föddes där det står att du inte ska behöva växa upp bland och i närheten av människor som härnstammar från andra länder?

Citat:
Jag anser att alla flyktingar skall tas om han i sina grannländer först och främst. Väst kan hjälpa till med ekonomiskt stöd men vi ska inte rycka upp människor och frakta dem runt halva klotet. Det är inte humant och gynnar ingen. Tänk er själva vad lätt vi hade assimilerat 500 000 norskar eller danskar i jämförelse med dagens problem.

Två frågor.
Vad anser du om min plan för flyktingmottagning ovan?
Tror du att det går att skapa ett rosaskimrande multikulturellt Utopia?

Jag anser att din plan för flyktingmottagning ser fin ut. Om du jämför hur många flyktingar som flydde från Irak till Iran, Turkiet eller något av dem andra grannländerna med antalet som flydde någon annanstans så inser du att det i stor grad är som du beskriver.

Jag tycker vi i Sverige ska ta ett stort ansvar med tanke på att vi har större ekonomiska möjligheter än många andra länder. Dessutom är vi ju inte direkt trångbodda.

På din sista fråga svarar jag ja. Jag är övertygad.

Ursäkta stavfel eller konstig meningsbyggnad, har skrivit snabbt. Kontroll-läser senare.
Citera
2009-01-28, 19:51
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggles88
Jag tycker vi i Sverige ska ta ett stort ansvar med tanke på att vi har större ekonomiska möjligheter än många andra länder. Dessutom är vi ju inte direkt trångbodda.

Vad får vi ut av det då? Att Sverige förvandlas till Irak kan ju knappast ses som positivt.
Citera
2009-01-28, 20:28
Medlem
Snuggles88: Det är dags för dig och många andra svenskar att inse att människor inte är goda. Sluta vara så naiv och försök hålla dig till verkligheten. Muslimer har stått för drygt 12,500 terrordåd sedan 9/11. Jag tycker det är ett hån mot alla som råkar ut för våld motiverat av Islam när du och andra försöker försvara Islam. Hur ofta försvarar du nazism/kommunism med att "man inte ska dra alla över en kam"?
Senast redigerad av HeroiskAnanas 2009-01-28 kl. 20:31.
Citera
2009-01-28, 21:50
Bannlyst
Jag är inte rädd. Jag är född här och svensk medborgare. Men om SD får makten och börjar jävlas med mig kommer bli till en grov upprorsman
Citera
2009-01-28, 21:54
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vad får vi ut av det då? Att Sverige förvandlas till Irak kan ju knappast ses som positivt.

Precis! Vad tjänar vi på detta? Att vi får världens högsta skatter och en massa otacksamma kravmaskiner som startar upplopp så fort det inte passar dom är knappast nåt som någon vill ha i sitt land. Ut med dom för fan!
Citera
2009-01-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkpartiet
http://www.rod.se/politikomraden/internationellt/Muslimer-skrams-av-SDs-framgangarJa, vad säger ni? Är det inte snarare så att svenskarna borde vara rädda för muslimernas framgångar?
Det är dom till och med öppet i politiskt korrekta medier numera
Citat:
Kommuner måste hejda extremism
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_2385005.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här