2009-01-28, 22:28
Medlem
zeke5s avatar
försvarsrapporten om rosengård

http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archive/00175/vardegrund_175076a.pdf
Citera
2009-01-29, 00:27
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kool.G.Guy
Jag är inte rädd. Jag är född här och svensk medborgare. Men om SD får makten och börjar jävlas med mig kommer bli till en grov upprorsman

Ett typexempel på fienden i det stundande fosterländska kriget, systrar och bröder
Citera
2009-01-29, 04:15
Medlem
Eoppoyzs avatar
http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1092

Citat:
Artikel

Jimmie Åkesson medverkar i Aduktusson

2009-01-28, 22:21 | Av sverigedemokraterna.se

Imorgon torsdag kommer Jimmie Åkesson att medverka i TV8:s uppmärksammade aktualitetsprogram Aduktusson. Programmet sänds klockan 21:00.

Temat för programmet kommer att vara muslimsk invandring. Medverkar gör förutom Jimmie Åkesson även Anna-Lena Lodenius samt företagaren Shori Zand. Mer om programmet kan läsas på Aduktussons hemsida.
http://www.tv8.se/adaktusson
http://adaktusson.blog.mtgnewmedia.se/2009/01/28/vad-anser-svenska-folket-om-muslimska-invandrare

Citat:
Vad anser svenska folket om muslimska invandrare?

onsdag 28 januari 2009 17:40

Jimmie Åkesson, partiledare för sverigedemokraterna.

I torsdagens program redovisar Adaktusson en färsk opinionsundersökning om svenska folkets syn på invandrare med muslimsk bakgrund. I studion möts sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och “Årets företagare” Shori Zand, som har sina rötter i det muslimska Iran.
I programmet intervjuas också Anna-Lena Lodenius som är aktuell med boken “Slaget om svenskheten”.

Svenska muslimer oroas allt mer av Sverigedemokraternas framgångar i opinionsmätningarna. Samtidigt skickar OSSE (Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa) en uppmaning till de politiska partierna i Sverige att inte smittas av främlingsfientlig retorik.

Har Sverigedemokraterna en antimuslimsk agenda? Det diskuteras i “Adaktusson”, torsdag den 29 januari. Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson möter mottagaren av utmärkelsen “Årets företagare”, Shori Zand, med rötter i det muslimska Iran. Författaren och journalisten Anna-Lena Lodenius berättar om sin kommande bok, “Slaget om svenskheten”.

Vad anser svenska folket om muslimska invandrare? Vilka möjligheter har de att integreras i det svenska samhället? Svaret på de frågorna redovisas i en helt ny opinionsmätning gjord av opinionsinstitutet Synovate på uppdrag av “Adaktusson” i TV8.

Om programmet | Permalink | Trackback | Kommentarer (0)
Citera
2009-01-29, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kool.G.Guy
Jag är inte rädd. Jag är född här och svensk medborgare. Men om SD får makten och börjar jävlas med mig kommer bli till en grov upprorsman
Det är väl bara bra om du blir "en grov upprorsman". Desto lättare att utvisa packet då. Att du är svensk medborgare kommer inte att spela så stor roll.
Citera
2009-01-29, 10:31
Medlem
Snuggles88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vad får vi ut av det då? Att Sverige förvandlas till Irak kan ju knappast ses som positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Precis! Vad tjänar vi på detta? Att vi får världens högsta skatter och en massa otacksamma kravmaskiner som startar upplopp så fort det inte passar dom är knappast nåt som någon vill ha i sitt land. Ut med dom för fan!

Vad får vi ut av att ha er boende i Sverige? Tycker det är dags att sluta vara rädda för muslimer. Det är trots allt bara en religon...

Citat:
Ursprungligen postat av HeroiskAnanas
Snuggles88: Det är dags för dig och många andra svenskar att inse att människor inte är goda. Sluta vara så naiv och försök hålla dig till verkligheten. Muslimer har stått för drygt 12,500 terrordåd sedan 9/11. Jag tycker det är ett hån mot alla som råkar ut för våld motiverat av Islam när du och andra försöker försvara Islam. Hur ofta försvarar du nazism/kommunism med att "man inte ska dra alla över en kam"?

Människor är inte goda... så då ska inte jag va det heller? Vad är det för inställning. När du träffar en ny människa, går du in med inställningen att denna person är ond?

Jag skulle vilja se statistik som stödjer ditt påstående om 12500 terrordåd. Hur har man räknat detta? Eftersom det mer eller mindre är krig i och runtom Israel, om man nu räknat våldet som pågår där som terror, är det inte så konstigt. I så fall kan man säkert hitta ganska många "terrordåd" från kristna också... *host* USA *host*.

Islam är en religon, nazism och kommunism är en politisk åsikt. Jag försvarar inte Islam, jag försvarar människorna bakom Islam. Jag tycker inte man ska dömma folk för deras religon. Jag tycker muslimer som utövar våld på andra är dåliga människor. Jag tycker kristna som utövar våld på andra människor är dåliga människor. Det spelar inte någon roll vilken religon man tillhör.

Citat:
Ursprungligen postat av servus
Ett typexempel på fienden i det stundande fosterländska kriget, systrar och bröder

Amen brother!

Höll på att ramla av stolen av skratt... är detta ett ironsikt inlägg eller bara fullständigt askul?
Citera
2009-01-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggles88

Jag skulle vilja se statistik som stödjer ditt påstående om 12500 terrordåd. Hur har man räknat detta? Eftersom det mer eller mindre är krig i och runtom Israel, om man nu räknat våldet som pågår där som terror, är det inte så konstigt. I så fall kan man säkert hitta ganska många "terrordåd" från kristna också... *host* USA *host*.

Islam är en religon, nazism och kommunism är en politisk åsikt. Jag försvarar inte Islam, jag försvarar människorna bakom Islam. Jag tycker inte man ska dömma folk för deras religon. Jag tycker muslimer som utövar våld på andra är dåliga människor. Jag tycker kristna som utövar våld på andra människor är dåliga människor. Det spelar inte någon roll vilken religon man tillhör.

Varför drar du upp kristendom hela tiden? Jag föraktar all religion, så det är inget motargument.
På:
http://www.thereligionofpeace.com/ uppdaterar man när man får in nyheter om dåd. 12658 är man uppe i nu.

Det är totalt irrelevant om Islam är en politisk åsikt eller en religion. Det är fortfarande människor som valt att följa något som öppet hatar andra människor på grund av att de inte tror på Islam. Jag förstår inte hur du kan försvara människor som följer en bok där kvinnor är värda en halv man. Jag förstår inte hur du kan försvara något som vill att du ska brinna och lida i evighet för din avsaknad av tro.
Citera
2009-01-29, 11:05
Medlem
Snuggles88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroiskAnanas
Varför drar du upp kristendom hela tiden? Jag föraktar all religion, så det är inget motargument.
På:
http://www.thereligionofpeace.com/ uppdaterar man när man får in nyheter om dåd. 12658 är man uppe i nu.

Det är totalt irrelevant om Islam är en politisk åsikt eller en religion. Det är fortfarande människor som valt att följa något som öppet hatar andra människor på grund av att de inte tror på Islam. Jag förstår inte hur du kan försvara människor som följer en bok där kvinnor är värda en halv man. Jag förstår inte hur du kan försvara något som vill att du ska brinna och lida i evighet för din avsaknad av tro.

Jag drar upp kristendom hela tiden p.g.a. att om t.ex. du skulle utföra ett terrordåd här skulle du troligtvis i arabisk media bli framställd som kristen.
Vare sig du vill det eller inte är du grovt påverkad av kristendomen.

Vad det gäller http://www.thereligionofpeace.com/ så ska du nog läsa lite mer nogrannt vad det är som är klassat som "terrorattacker". Många av dem verkar ju vara mer eller mindre "vanliga" mord. I så fall har vi ganska många terrorattacker i Sverige också.

Jag försvarar fortfarande inte folk som har dessa åsikter. Jag försvarar alla dem männsikor som står bakom Islam utan att för den delen vara bokstavstroende extrimister som utövar våld. Jag vill att folk ska inse att den del av muslimerna som har dessa åsikter, utför dessa hemska dåd, faktist är ganska liten.

Precis som du kan jag inte förstå religoner över huvud taget. Däremot har jag insett att det inte är rätt väg att förkasta människor som är övertygade om en sådan. Det är då det uppstår spänningar.
Citera
2009-01-29, 11:48
Medlem
servuss avatar
Citat:
Vad får vi ut av att ha er boende i Sverige? Tycker det är dags att sluta vara rädda för muslimer. Det är trots allt bara en religon...
Ingenting. Vi hindrar er från att leva på det sätt ni vill. Dock så håller vi ju uppe landets ekonomi, så vi är väll ett nödvändigt ont än så länge.

Citat:
Amen brother!

Höll på att ramla av stolen av skratt... är detta ett ironsikt inlägg eller bara fullständigt askul?

Både och faktiskt.
Citera
2009-01-29, 11:57
Bannlyst
Vi är inte rädda, tro mig, vi är inte rädda....jag utmanar er, starta krig mot oss..
Citera
2009-01-29, 12:04
Medlem
micke_hs avatar
Citat:

Ja vad har ni fått av oss? Fria socialbidrag utan några som helst krav på motprestationer, ni har fått bostäder och skola..listan kan göras lång.

Men ni musslor bara gnäller och kräver era rättigheter hela jävla tiden. Det är nog nu! Visa vilken nytta vi har av er skitreligion om ni ska utöva den här. Annars kan ni dra åt helvete.
Citera
2009-01-29, 12:07
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-89
Vi är inte rädda, tro mig, vi är inte rädda....jag utmanar er, starta krig mot oss..

Vem ska starta krig mot vem? Muslimerna skulle alltså starta krig mot oss i Sverige? Ett fint ordspråk som vi använder i Sverige är: Man biter inte den hand som föder en. Tänk på det nästa gång du sitter och fantiserar om att vinna världsherravälde med andra pantade islamister. Inte fan klarar ni av vinna mot väst`? Det är ju rent löjeväckande för fan att ens inbilla sig nåt sådant. Ni har ju verkligen lyckats i Irak. Hahaha
Citera
2009-01-29, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-89
Ni får börja... eller vänta, det har ni ju redan gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in