Citat:
Ursprungligen postat av Snuggles88
Ge mig något exempel där man verkligen försökt...
Verkligen försökt? Du förstår att det är samhällen och länder vi pratar om här? Inget grupparbete i åttan. Jag är intresserad av vad du menar men verkligen försöka och hur vill du vill gå till väga.
Citat:
Tror du på allvar den övervägande delen muslimer i Sverige har kommit hit för att turista?
Försök förstå vad jag menar istället för att läsa bokstavligt. De flyr givetvis från sina hemländer i hopp om att komma till ett bättre land. Anledningen till att många kommer till Sverige är främst två. Vi har slappare asylkrav samt en tilltalande välfärdsapparat. Jämför antalet flyktingar från Irak som flyttat till Södertälje och som flyttat till USA.
Citat:
Det är inte så konstigt att man hellre umgås med likasinnade. Kommer man från samma land och har liknande uppväxter är det ganska självklart att man har ett mer liknande tankesätt. Däremot tycker jag det är dåligt om man pga att någon annan har en annan världsbild eller ett annat tankesätt, behandlar denna människa dåligt och utan respekt. Acceptera att vi är olika!
Jag accepterar fullt ut att alla är olika. Därför anser jag att den multikulturella projekt som bedrivs i Sverigen under förevändningen att skapa ett nytt Utopia är gravt feltänkt, överskattat och kanske rent ut bedrägeri.
Jag anser att alla flyktingar skall tas om han i sina grannländer först och främst. Väst kan hjälpa till med ekonomiskt stöd men vi ska inte rycka upp människor och frakta dem runt halva klotet. Det är inte humant och gynnar ingen. Tänk er själva vad lätt vi hade assimilerat 500 000 norskar eller danskar i jämförelse med dagens problem.
Två frågor.
Vad anser du om min plan för flyktingmottagning ovan?
Tror du att det går att skapa ett rosaskimrande multikulturellt Utopia?