2009-01-19, 20:50
Medlem
Eptks avatar
Hallå hallå. Min kära XP dator krascha för någon timme sedan och jag har inte en suck att få tag på en XP skiva inom en tid, allt ja kan få tag på är en 64 Vista skiva av farsan.

Jag undrar därför hur detta skulle fungera? (Vet, att det finns massa trådar, men hinner verkligen inte checka runt på nätet just nu).

Jag har följande:

2gb ram, en core 2 duo (Ghz kommer ja faktiskt inte ihåg, men datorn är från november förra året, så den är inte så illa iaf), ett Geforce 8600 GT. och en disk på 400Gb.

Ja använder datorn till: Msn - Internet - Wow - Vent - Musik (Lyssna).

Hur skulle det här fungera? Skulle datorn hacka allt för mycket för mig?
Inte hållit på med hårdvara på väldigt länge.

Snabba svar uppskattas starkt.
Citera
2009-01-19, 20:53
Medlem
hottentotts avatar
du kommer nog kunna köra vista, fast 2gb ram e lite på håret.

fast om din far redan använder den vista du har kan du nog glömma att använda den eftersom den licensnyckeln redan används.

--

du kan ju kolla vad wow har för systemkrav i vista, det blir ju högre systemkrav på vista än på xp
Citera
2009-01-19, 21:01
Medlem
kanulas avatar
Är 2 GB ram på håret? När blev det så? Man bör inte ha mindre än 2GB men det räcker. Jag kör Vista i både min stationära och bärbara, det flyter på bra. Min stationära har ungefär samma spec som TS dator (något klenare kanske). Du kan lugnt köra Vista x64 på den!
Citera
2009-01-19, 21:08
Medlem
hottentotts avatar
kanske lite överdrivet då men brukar ta "recommended" med en nypa salt.

men ändå använder hans farsa den vista licensen som han håller i handen så kan han glömma att använda den.
Citera
2009-01-19, 21:13
Medlem
Eptks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
kanske lite överdrivet då men brukar ta "recommended" med en nypa salt.

men ändå använder hans farsa den vista licensen som han håller i handen så kan han glömma att använda den.

Det gör han inte, han har ingen dator för tillfället och därför kan jag använda nyckeln.

Låter som om det ska funka bra med andra ord? Det låter bra! Tack
Citera
2009-01-19, 21:16
Medlem
hottentotts avatar
om han någonsin har använt licensen så kommer den börja tjöta om att den redan används dock, men då är det bara klicka på lite saker så ringa ett 020 nummer och sedan fylla i lite siffror man får av telefonsvararen.
Citera
2009-01-19, 21:19
Medlem
Eptks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
om han någonsin har använt licensen så kommer den börja tjöta om att den redan används dock, men då är det bara klicka på lite saker så ringa ett 020 nummer och sedan fylla i lite siffror man får av telefonsvararen.

Okej, tack för hjälpen .
Får hoppas det kommer fungera bra iaf!
Citera
2009-01-19, 23:40
Medlem
carbsons avatar
kolla bara så att drivers för dina komponenter finns med 64-bitars stöd. viktigt viktigt
Citera
2009-01-20, 00:46
Medlem
Eptks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
kolla bara så att drivers för dina komponenter finns med 64-bitars stöd. viktigt viktigt

Vet inte om det är fel, men jag drog hem drivrutiner från Nvidia med 64 bits version. Får detta felmeddelande när jag ska starta WoW:

http://geting.se/viewimage.php?image=146477-Untitled.jpg

Ingen aning om vad som menas, grafikkortet verkar inte populärt.
Citera
2009-01-20, 01:10
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eptk
Vet inte om det är fel, men jag drog hem drivrutiner från Nvidia med 64 bits version. Får detta felmeddelande när jag ska starta WoW:

http://geting.se/viewimage.php?image=146477-Untitled.jpg

Ingen aning om vad som menas, grafikkortet verkar inte populärt.

Har du din Hardware acceleration på fullt? Annars dra upp den till fullt genom att högerklicka på skrivbordet -->Personalize-->Display Settings-->Advanced Settings där någonstans.

Tror det löser det
Citera
2009-01-20, 01:16
Medlem
Eptks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Har du din Hardware acceleration på fullt? Annars dra upp den till fullt genom att högerklicka på skrivbordet -->Personalize-->Display Settings-->Advanced Settings där någonstans.

Tror det löser det

Kan du förklara lite mer i detalj var jag hittar detta?
Finner ingenting :/
Citera
2009-01-20, 01:25
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eptk
Kan du förklara lite mer i detalj var jag hittar detta?
Finner ingenting :/

Ska vara lätt att hitta, har du verkligen rätt drivrutiner för vista 64 bitars? Finns det drivrutiner till skärmen? Installera dom isf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in