Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-01-30, 16:36
Medlem
tzjs avatar
Är din MBP yngre eller äldre än ett år?

Läs här om garantin från Apple: http://www.apple.com/se/support/macbookpro/service/
Citera
2011-01-30, 16:49
Medlem
melospooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Är din MBP yngre eller äldre än ett år?

Läs här om garantin från Apple: http://www.apple.com/se/support/macbookpro/service/
Inlöpt i december för ett år sedan så garantin har gått ut... Kollade upp serienr också hos apple och det bekräftar det. Fan!

Kan sånt här täckas av försäkring? Blir ju en självrisk på nån 1000 lapp men det kanske ändå blir billigare?
Citera
2011-01-30, 16:52
Medlem
tzjs avatar
Håll er till ämnet. Inlägg raderade.
/mod.
Citera
2011-01-30, 16:59
Medlem
tzjs avatar
Det ser ut som hela insatsen lossnat från uttaget. Har du kollat om det möjligen fastnat i sladden?
Citera
2011-01-30, 17:03
Medlem
StyleWarss avatar
Jag klistrar lite försynt in mitt svar från papperskorgen:

Citat:
Du kan kolla på iFixit.com, det är väldigt bökigt då jag tror du måste lossa på logikbrädan.
Se också efter om du har vanliga Philipsskruvar på datorn och inte pentoburbalainen eller vad de heter.

Är den knappt ett år gammal så har du garanti, annars fungerar nog reklamationsrätten som löper på tre år. Det är nog det klart bästa (och billigaste) alternativet.
Citera
2011-01-30, 18:00
Medlem
melospooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det ser ut som hela insatsen lossnat från uttaget. Har du kollat om det möjligen fastnat i sladden?

Nej den är borta, det ser ungefär ut som om att plasten spräkts i kanten och sen har biten lossat! Det konstigaste med det hela är att kontakterna är helt intakta och det ända som saknas är kantplasten vilket gör så att magsafe inte får kontakt!

Nu har jag tapeat fast kontakten i ett läge där jag lyckades få ström vilket fungerar tills jag måste ha med mig datorn... Jag antar väl att det inte finns så mycket mer att göra än att lämna in den hos apple?
Citera
2011-01-30, 19:58
Medlem
melospooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag klistrar lite försynt in mitt svar från papperskorgen:

Hittade en guide på hur man byter just den lilla magsafe-adaptern, men det känns väldigt avancerat och dessutom kostar delen $60 och finns inte hemma hos iFixit.

http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-MacBook-Pro-15-Inch-Unibody-Mid-2009-MagSafe-DC-In-Board/1732/1

Jag antar att det är exakt samma sak som apple kommer att göra men frågan är ju vad det kommer att kosta och om det då är värt att göra det själv...? Nån som har en aning om vad för försäkring som kan täcka detta? Jag kan ju hävda att skadan orsakats av Magsafe-kontakten isåfall...
Citera
2011-02-02, 22:42
Medlem
melospooks avatar
Kan ju ge en update och meddela att supporten på Apple kom fram till att det ej var kontakten det var fel på utan sladden! Så allt löste sig ganska bra, bara beställa hem en ny sladd så ska allt funka fint!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in