• 1
  • 2
2009-01-18, 20:40
Medlem
kadabas avatar
hej, kan någon säga hur jag extraherar mp3-ljudfilen ur, säg en musikvideo.

gärna så jag inte får någon konverteringsförlust från den redan dåliga kvalitén på ljudfilen, dvs om det nu kan vara 160 kbit/s-vbr mp3 så vill jag inte transcoda den till 192 eller nåt annat. ni fattar säkert.

tack på förhand
Citera
2009-01-18, 22:01
Medlem
Seawnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadaba

gärna så jag inte får någon konverteringsförlust från den redan dåliga kvalitén på ljudfilen, dvs om det nu kan vara 160 kbit/s-vbr mp3 så vill jag inte transcoda den till 192 eller nåt annat. ni fattar säkert.

tack på förhand

Du kan spela in fr ljudkortet med Audio Hijack Pro.
Citera
2009-01-18, 22:21
Medlem
kadabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seawno
Du kan spela in fr ljudkortet med Audio Hijack Pro.
just det, men då transcodar man ju väl? jaja, jag hittade ett program så jag kunde bara trycka på en knapp, men likväl fick jag ju välja en bitrate jag ville ha, så nu sitter jag här med en 192 med vetskapen om att den är meckad med.. har nån nåt konkret svar på hur jag kan "dra ur" ljudspåret liksom ur videon?
Citera
2009-01-19, 00:04
Medlem
systems avatar
QuickTime Pro fixar biffen.
Citera
2009-01-19, 00:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:

tack på förhand
Det är väldigt enkelt och du kan göra det lossless via Media Player Classic (i DSM-konverteraren; finns ett demux-alternativ för video och audio).
Citera
2009-01-19, 09:56
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är väldigt enkelt och du kan göra det lossless via Media Player Classic (i DSM-konverteraren; finns ett demux-alternativ för video och audio).
Mac OS X? Really? Visa gärna länk isf.
Citera
2009-01-19, 15:55
Medlem
kadabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
QuickTime Pro fixar biffen.

hur då? hittar inget lämpligt under "exportera" iaf?
Citera
2009-01-19, 22:58
Medlem
systems avatar
Citat:
hur då? hittar inget lämpligt under "exportera" iaf?
Prova cmd-J (”Egenskaper för ...”) och kolla ifall du i listan ser ett ljudspår. Markera det och klicka på knappen ”Extrahera”.

Om du inte hittar något separat ljudspår så backar jag om QT Pro och ber dig istället testa bbDEMUX. Då får du två separata filer (video + ljud) och kan därefter enkelt konvertera ljudfilen i exempelvis iTunes.
Senast redigerad av system 2009-01-19 kl. 23:03.
Citera
2009-01-20, 00:42
Medlem
Det programmet verkar bara fungera för MPEG eller "VOB" jag har avi
Citera
2009-01-20, 00:43
Medlem
frankie16s avatar
Prova mpeg streamclip. Gratis och lysande bra.
Citera
2009-01-20, 17:53
Medlem
kadabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Prova cmd-J (”Egenskaper för ...”) och kolla ifall du i listan ser ett ljudspår. Markera det och klicka på knappen ”Extrahera”.

tack så mycket för era alla svar! detta kirrade biffen, och nu fick jag ur ljudspåret som en .mov-fil med bitraten 159 kbit/s, låter alltså ärligt. och jag vågar inte pilla på den nu - den kan ju ändå spelas i itunes. och förhoppningsvis på iPoden också.
Citera
2009-01-20, 17:57
Medlem
Media-Convert

Media-Convert kan ta ut ljudspår som MP3 (och flera andra format) ur nästan alla filmer (YouTube-stöd också!). Ingen applikation, men väl en hemsida. Stödjer filer upp till 60 megabyte har jag för mig.

http://www.media-convert.com
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in