• 1
  • 2
2003-09-02, 00:11
Medlem
Är en 25-årig tjej som undrar om det är någon som vet något om hur man skulle kunna få tag i ett sådant för eget bruk. PM mig privat!
Citera
2003-09-02, 00:16
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grym Dalilama
Är en 25-årig tjej som undrar om det är någon som vet något om hur man skulle kunna få tag i ett sådant för eget bruk. PM mig privat!
Om du inte har något fysiskt handikapp skall du INTE ha något tillstånd, dessa djävla parasiter som använder stulna tillstånd borde utrotas.
Citera
2003-09-02, 00:31
Medlem
Sattlas avatar
Bryt ett ben. Funkade för mig.
Citera
2003-09-02, 11:03
Medlem
Någon som har ett bra tips eller får jag bara moralsvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sattla
Bryt ett ben. Funkade för mig.

Förstod nästan från början att jag bara skulle få idiotsvar och inget seriöst. Synd att det alltid är så nuförtiden på Flashback och inte som förr då man kunde få seriösa svar utan att få moralpekpinnar eller andras subjektiva åsikter.
Citera
2003-09-02, 11:22
Medlem
Quektimas avatar
Är det inte bara att flukta in ett tillstånd som sitter i en bil, kanske ta en bild av det och sedan bara göra ett eget? Så komplicerade kan de inte vara.

Om det finns något regiskter som matchar tillståndsnummer och regnummer vet jag dock inte....

Mvh Q
Citera
2003-09-03, 13:57
Medlem
extatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grym Dalilama
Förstod nästan från början att jag bara skulle få idiotsvar och inget seriöst. Synd att det alltid är så nuförtiden på Flashback och inte som förr då man kunde få seriösa svar utan att få moralpekpinnar eller andras subjektiva åsikter.
Oj då.

Det är tur för innehållet i diskussionen att du berättar att du "är en 25-årig tjej". Gör det någon skillnad?
Citera
2003-09-05, 15:56
Medlem
Fenrers avatar
För 20000-40000 lär det gå att köpa stulna tillstånd.

http://www.aftonbladet.se/stockholm/...tillstand.html

Men jag har svårt att förstå hur någon kan ha mage till att åka omkring med ett stulet handikappstillstånd, men är inte speciellt förvånad, nötter finns det gott om..
Citera
2003-09-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
För 20000-40000 lär det gå att köpa stulna tillstånd.

http://www.aftonbladet.se/stockholm/...tillstand.html

Men jag har svårt att förstå hur någon kan ha mage till att åka omkring med ett stulet handikappstillstånd, men är inte speciellt förvånad, nötter finns det gott om..

Öh....man kan ta rätt många botar för de pengarna , dessutom ska ju tillstånden förnyas med jämna mellan rum......
Citera
2003-09-08, 17:42
Medlem
Dr.Dings avatar
Här är firman som tillverkar och säljer produkterna för tillverkning av Parkeringstillstånd för Rörelsehindrade.
www.seriline.se

Här är programmet som man printar tillstånden med
http://www.seriline.se/download/setup_prkorteu.exe
http://www.seriline.se/download/update_prkorteu.exe

Men det svåra är självklart att fixa själva kortinlagan med tillhörande hologram som allt skall printas på.
Citera
2003-09-11, 02:11
Medlem
Man kan felparkera i många år för att komma upp i 40000.
Citera
2003-09-16, 05:49
Medlem
Hmmm Hur stor är marknaden? Finns det folk som vill köpa?
Mjae om vi ponerar att du köper ett handikapptillstånd för 20.000 kr och det gäller i två år så kommer du garanterat att tjäna in det... dels för att du i stort sett alltid kommer kunna hitta parkeringsplats och dels för att det är DYRT att parkera (iallafall i Sthlm) och speciellt om det inte är boendeparkering... min polare räknade ut att det kostar 27.000 att parkera ett helår på gatan där man inte har boendeparkering... så visst tjänar man på det?
Vore för övrigt kul att se hur stor efterfrågan är... kan PM:a mig så jag får lite info =)
Citera
2003-09-16, 08:45
Medlem
Ron Jeremys avatar
Fettnackar som ställer sig på handikapp-platser utan giltig orsak borde få benen kapade.
Jag har en rullstolsburen släkting i Tjockhult och vet vad det innebär att se nån jävla finnig stekare med framgångsfrisyr glida in på platsen som den rörelsehindrade närmar sig.
Och se när pappskallen flinande fäller upp suffletten och vandrar iväg med raska steg.
Fy fan. Kul att tvingas åka hem igen pga att stekaren snodde platsen. :mad:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in