2009-01-18, 16:40
Medlem
Det är så att jag hade beställt melanotan från Amerika för ett par månader sen och paketet stoppades i tullen. (www.melanocorp.com). Melanotan är ett medel som gör så man inte bränner sig i solen, och dels blir jävligt brun helt enkelt. Framtaget för att hindra hudcancer. Än så länge är det inte godkänt som läkemedel, men är lagligt i "forskande" bruk.

Dom stoppade som sagt paketet, men jag fick ett nytt paket skickat till mig som kom igenom.

Nu har jag fått ett brev där det står att jag ska infinna mig på tullverket för "utredning av brottsmål". Vad händer om jag skiter i att gå, och vilka rättigheter har jag/ dom?

Tack på förhand för hjälp!
Citera
2009-01-18, 16:47
Bannlyst
Gå dit o se vad som händer, skulle de anklaga dig för nåt så lek oskyldig vilket jag tror du är. Undrar vilket brott de anklagar dig för , kanske smuggling eller nåt.
Citera
2009-01-18, 16:48
Medlem
Tja, så som jag ser det har du två val:

1. Åk till mötet. Berätta vad det används för, stå på dig och försök övertyga dem om att preparatet är harmlöst!
2. Gör som många andra på forumet som hamnat i samma sits; Säg att paketet inte är ditt och att någon måste ha beställt det till din adress utan din vetskap.

Lycka till!
Citera
2009-01-18, 17:14
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phreak
2. Gör som många andra på forumet som hamnat i samma sits; Säg att paketet inte är ditt och att någon måste ha beställt det till din adress utan din vetskap.

Lycka till!

använder & håller på den idén.

måste ju vara att det är klassat som hälsofarligt när det inte är godkänt.
Citera
2009-01-18, 19:32
Medlem
Tack för svaren.
Glömde dock en viktig bagatell kanske.
När jag märkte att tullen kanske hade tagit paketet, så ringde jag tullverket och undrade om mitt paket hade kommit fram. Då sa dom att paketet var skickat på analys.

Jobbigt läge?
Citera
2009-01-18, 19:34
Medlem
Arch_Angels avatar
ringde du till tullen å frågade om din olagliga leverans har kommit ???

ja herregud, mycket har man fått höra men detta var nog bland d dummaste

tror inte d har nån betydelse, bara säga att d var inte du som ringde. Om dom nu inte bandar samtalen då men d tror jag inte
Citera
2009-01-18, 19:43
Bannlyst
är i sig det du importerade olagligt i Sverige, då är det nog kört. Men gå dit , annars blir det värre om du inte går dit, du måste gå dit o samarbeta o visa att du tyckte inte att det var olagligt eller sånt..Annars kan du gå dit med en advokat om du ahr råd med det
Citera
2009-01-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamG
Tack för svaren.
Glömde dock en viktig bagatell kanske.
När jag märkte att tullen kanske hade tagit paketet, så ringde jag tullverket och undrade om mitt paket hade kommit fram. Då sa dom att paketet var skickat på analys.

Jobbigt läge?
Där fick jag mig ett gott skratt

Tvivlar på att tullen noterar en sån sak, men man ska aldrig säga aldrig! Jag föreslår (utefter dessa nya uppgifter) att du ringer och förklarar att du inte har något med brevet att göra, och sen undviker att beställa hem fler olagliga preparat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in