Citat:
Ursprungligen postat av beckbyxa
Vilka universitet har de samarbete med?
Jag sger bara att vill du g en respekterad (akademisk!) utbildning r IHM inget att satsa p. Men vill du bara utomlands och kalasa lite s visst.
Alla skolor har ju ftt utmrkelser - skert har lgstadieskolan i Bredng ftt pokal fr sin utmrkta trolldeg, men det ger inte ungarna bonuspong till Harvard fr det.

Det r vldigt mnga runt om i hela vrlden frn t.ex Schweiz, Mexico, England, Australien, USA, Frankrike, Luxemberg, Spanien... etc etc. jag har bara kollat ngra amerikanska ssom Santa Barbara City College, University of California San Diego, San Diego State University men vet att de ven har med stora i tex aussie som University of the Sunshine Coast.
Nu citerar jag direkt frn IHM's hemsida:
"IHM Business School r som frsta europeiska privata affrsskola ackrediterad av amerikanska NEASC, New England Association of Schools and Colleges. Ackrediteringen kan liknas vid en ISO-certifiering och r en kvalitetsstmpel p IHM som utbildningsleverantr. Genom ackrediteringen har vra utbildningar frsetts med amerikanska credits. Detta gr det mjligt fr utbildningsleverantrer och arbetsgivare i andra lnder att vrdera vra utbildningar.
Vi har ocks medlemskap i EFMD och Unicon, tv globala organisationer som frmjar och driver utveckling av ledarskapsutbildningar, samt flera articulation agreements, verenskommelser om betygsverfring med universitet i USA, England och Australien samt utvald partner med Henley Management College och Tsinghua University i Kina."
och...
"Affrskolan med internationella mjligheter
IHM ger internationella mjligheter. Samtliga vra utbildningar r anpassade till och gngbara i internationella sammanhang. Vi r ackrediterade i det amerikanska utbildningssystemet. Det innebr i sin tur att IHMs utbildningar r gngbara ver hela vrlden. Sedan 1998 r IHM utvald samarbetspartner med Henley Management College vilket ppnar mjligheten till en internationellt trippelackrediterad MBA-examen."
Jag tror IHM kan vara en vldigt bra "frskola" om man skulle kalla det fr det, fr att sedan g vidare p ett strre och mer "riktigt" universitet