Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-01, 20:06
  #1
Awaiting Email Confirmation
ViciousMes avatar
Under Arboga, där jag bor, finns det kilometervis (sägs det iallafall, har ingen egentlig koll på hur långa) tunnlar som nästan bildar en labyrint. Franciskanermunkarna använde dem förr i tiden (ca år 1300), men senare murades de igen, för att det var så många som gick vilse och dog där inne. En av gångarna börjar där muséet ligger nu, man kan gå in några meter men sen tar det stopp. Jag har alltid varit grymt fascinerad av dem, och sen jag läst alla inlägg här så kommer jag äntligen få tummen ur arslet och ta reda på lite mer om dem, så man kanske kan hitta ingångar och sånt. Sen ska det tamefaen upptäckas
Citera
2003-09-03, 21:21
  #2
Medlem
telixs avatar
Låter vettigt, ta med kameran och visa oss bilder! =)
Kanske ska tänka på något bra sätt att markera vägen som du/ni gått så ni inte dör där inne!

Lycka till!
Citera
2003-09-26, 22:38
  #3
Awaiting Email Confirmation
ViciousMes avatar
Ska försöka fixa en kamera till dess.
Dessvärre verkar det vara rätt svårt att ta reda på exakt var gångarna finns, men på nåt vis ska det väl gå.
Citera
2003-09-27, 01:20
  #4
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telix
Låter vettigt, ta med kameran och visa oss bilder! =)
Kanske ska tänka på något bra sätt att markera vägen som du/ni gått så ni inte dör där inne!

Lycka till!



man kan ju faktist ha garnnystan.lär ju knappast va någon som kapar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback