2009-01-18, 11:12
Medlem
MrPingiss avatar
Jo, som rubriken säger så kan jag inte installera IE7. Inte betan av 8:an heller för den delen.

Vore tacksam (givetvis använder jag inte den som standard) utan det är bara att Play Prima (SVT:s tjänst) funkar bättre i i IE-webbläsarna.

Det kommer bara upp en felsökfil på skrivbordet och sen måste jag starta om datorn.

Tack för svar!

EDIT: Kör på XP SP3 Pro (äkta).
Senast redigerad av MrPingis 2009-01-18 kl. 11:15.
Citera
2009-01-18, 11:17
Medlem
ytterbodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingis
Jo, som rubriken säger så kan jag inte installera IE7. Inte betan av 8:an heller för den delen.

Vore tacksam (givetvis använder jag inte den som standard) utan det är bara att Play Prima (SVT:s tjänst) funkar bättre i i IE-webbläsarna.

Det kommer bara upp en felsökfil på skrivbordet och sen måste jag starta om datorn.

Tack för svar!

givetvis inte...

prova kontakta supporten
Citera
2009-01-18, 11:18
Bannlyst
Vad exakt menar du med en "felsökfil"; menar du en logg av något slag?

Också: Kolla i Event Viewer'n under "applikationer" efter felmeddelanden som hör till installationen.

Du hittar Event Viewer under Administrativa Verktyg i Kontrollpanelen.

Testa även att boota datorn i Felsäkert Läge och installera IE7 därifrån.
Citera
2009-01-18, 11:20
Medlem
Vias avatar
Citat:

Tack för svar!

Om du använder Firefox kan du istället köra på IE Tab
Citera
2009-01-18, 11:21
Medlem
MrPingiss avatar
Felsökfel menar jag en .html-fil till MS hemsida för att felsöka problemet där (vilket jag redan gjort).

Också testat bootat i felsäkert läge osv..

Ska kolla in det andra.
Citera
2009-01-18, 11:23
Medlem
MrPingiss avatar
Krumbukto: Detta är det jag hittar i "Loggboken".

Citat:
Det går inte att hitta en beskrivning för händelse-ID 4373 i källan Internet Explorer 7 Disk. Den lokala datorn har eventuellt inte nödvändig registerinformation eller meddelande-DLL-filer som behövs för att visa meddelanden från en fjärrdator. Kanske kan du använda flaggan /AUXSOURCE= om du vill se den här beskrivningen. Mer information om detta finns i Hjälp- och supportcenter. Ytterligare information: Internet Explorer 7; ie7; Registernyckeln för konfigurationen kan inte skrivas.

EDIT: Via, testade, men funkade inte
Senast redigerad av MrPingis 2009-01-18 kl. 11:27.
Citera
2009-01-18, 11:35
Medlem
Vias avatar
Synd ..

Verkar iaf som att du försöker installera via en "installer" d.v.s. ett litet program som hämtar & installerar från M$.
Försök hitta en version där du drar ner hela IE7 & installerar lokalt istället.
Citera
2009-01-18, 11:38
Medlem
MrPingiss avatar
Precis vad jag testat också.. Hmm, detta var lite mystiskt.
Citera
2009-01-18, 11:43
Bannlyst
Citat:
Krumbukto: Detta är det jag hittar i "Loggboken".

När jag sökte efter info om felmeddelande-ID't så hittade jag följande tråd på en annan sida som tar upp problemet - så du är åtminstone inte ensam om det:

http://www.pellesoft.se/communicate/...x?msgid=275830

Hittade efter ytterliggare lite letande följande information:

http://www.eventid.net/display.asp?e...20Disk&phase=1

Det verkar vara exakt samma felbeskrivning samt en vad som tycks vara fungerande men krånglig lösning.
Citera
2009-01-18, 11:44
Medlem
927s avatar
kan man inaktivera tilläggen i ie6 så testa det innan du kör igång installationen
Citera
2009-01-18, 12:25
Medlem
MrPingiss avatar
Hm, ja det var dock lite krångligt. :P MS borde dock vara medvetna om problemet så det borde komma en lösning/hotfix eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in