2009-11-25, 17:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Se här hur "ledningsgruppen" (politbyrån? ) i Gullspångs kommun läxar upp den kvinnliga personal som satts att vårda de våldsamma, hotande och sextrakasserande skäggbarnen, och den tidning som berättade lite om tillståndet på hemmet för "ensamkommande" skitstövlar. Kvinnorna skulle ha tigit och lidit, nästa steg blir väl en gråtmild vädjan från "ledningsgruppen": "Låt baaarnen knulla!" :

http://ledningsgruppensblogg.blogspot.com/2009/11/det-har-var-inte-okay.html

Citat:
I en artikel i Mariestda-Tidningen häromdagen kunde vi genom publicerade citat läsa en del kritik mot kommunens boende för ensamkommande flyktingbarn och uppgifter om händelser som skulle skett där.

Vad som verkligen skett och vad som inte skett får utredningar visa men vi tycker att det är olyckligt med de generaliseringar som nu blivit offentliga. Att kollektivt skuldbelägga en grupp barn på detta sätt är inte okay. Eventuella arbetsmiljöproblem kan och ska lösas på annat sätt.

Mina herrar: ska vi inte ta och granska denna i sin attityd rent motbjudande ledningsgrupps representanter offentligt här? Någon som har tid och ork att researcha lite?

Sådana här kommunsmåpåvar bör lära sig veta hut - kvinnorna har väl makar,
bröder, fäder, manliga vänner som kan tala allvar med eller om så krävs prygla upp de självgoda svinen i ledningsgruppen?

http://www.realisten.se/2009/11/25/flyktingbarn-sextrakasserar-personalen/

Citat:
"---Mänskligt lidande kan dock inte mätas i pengar. Personalen på Gullspångs boende för flyktingbarn har sedan flyktingbarnen anlänt utsatts för våld, hot och sexuella trakasserier, rapporterar Sveriges Radio i dag. Nu har det gått så långt att fackförbundet Kommunal reagerat.

Enligt Kommunals anmälan till kommunen har personalen flera gånger utsatts för uttalade hot som ”jag ska märka dig” och ett ”barn” har hotat personal med en potatisskalare. Flera i personalen har fått inventarier kastade mot sig.

Den kvinnliga personalen blir ofta berörda av barnen på ett icke önskvärt sexuellt sätt och utsätts för andra former av sexuella trakasserier.

Kommunal kräver nu bland annat att personalen ska informeras bättre om arbetsrutiner och att barnen ska informeras om sina skyldigheter. Tydligen menar Kommunal att barnen inte förstår att man inte får sextrakassera kvinnor eller hota dem med vassa föremål."
Senast redigerad av Ezzelino 2009-11-25 kl. 17:39.
Citera
2009-11-25, 19:24
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Se här hur "ledningsgruppen" (politbyrån? ) i Gullspångs kommun läxar upp den kvinnliga personal som satts att vårda de våldsamma, hotande och sextrakasserande skäggbarnen, och den tidning som berättade lite om tillståndet på hemmet för "ensamkommande" skitstövlar. Kvinnorna skulle ha tigit och lidit, nästa steg blir väl en gråtmild vädjan från "ledningsgruppen": "Låt baaarnen knulla!" :

http://ledningsgruppensblogg.blogspot.com/2009/11/det-har-var-inte-okay.html

Mina herrar: ska vi inte ta och granska denna i sin attityd rent motbjudande ledningsgrupps representanter offentligt här? Någon som har tid och ork att researcha lite?

Sådana här kommunsmåpåvar bör lära sig veta hut - kvinnorna har väl makar,
bröder, fäder, manliga vänner som kan tala allvar med eller om så krävs prygla upp de självgoda svinen i ledningsgruppen?

http://www.realisten.se/2009/11/25/flyktingbarn-sextrakasserar-personalen/
Naturligtvis har de både rätt och fel; Det går inte generalisera - men å andra sidan kanske det inte är där fokus borde ha legat.
Citera
2009-11-25, 20:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Naturligtvis har de både rätt och fel; Det går inte generalisera - men å andra sidan kanske det inte är där fokus borde ha legat.

Jag tycker ledningsgruppens uppsåt är väldigt tydligt - och att deras uttalande är smutsigt, fegt, översittande och bagatelliserande av personalens berättigade klagomål på skitstövlarna som inte borde befinna sig på svensk mark överhuvudtaget.

Nå, detta är "ledningsgruppen":

http://www.blogger.com/profile/02033648617303384673

Citat:
i som utgör kommunchefens ledningsgrupp i Gullspångs kommun: Hans Sandén, kommunchef. Per Kjellander, administrativ chef. Eva Thimfors, socialchef. Kinga Konopka, skolchef. Arvo Niiholm, lönekontorschef.
Citera
2009-11-25, 22:59
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag tycker ledningsgruppens uppsåt är väldigt tydligt - och att deras uttalande är smutsigt, fegt, översittande och bagatelliserande av personalens berättigade klagomål på skitstövlarna som inte borde befinna sig på svensk mark överhuvudtaget.

Nå, detta är "ledningsgruppen":

http://www.blogger.com/profile/02033648617303384673
Jo, jag hade inte heller uppskattat att bli bemött på det sättet om jag exempelvis hotats eller - gud förbjude - tafsats på. Å andra sidan hade jag knappast gått till någon slags press med svepande generaliseringar heller. Självklart ska missförhållanden uppmärksammas om de inte tas på allvar eller görs något åt, men precis som på vilken inrättning, företag eller institution som helst så börjar man väl i änden att själva lösa problemen.

Jag mottog själv nyligen ett rätt grovt hot, och det är väl måttligt roligt. Mina chefer tog det på allvar, däremot sket polisen fullständigt i det och tyckte att vi ska sköta vår egen business. Den "ungdomen" är naturligtvis i mina ögon ett toppmongo, men han fick inte stöd från någon annan av ungdomarna i huset och det vore ju märkligt om de skulle få lida för att han är dum i huvudet. Det är för övrigt första gången på sju år som jag eller någon av mina kollegor fått något liknande mot oss.
Citera
2009-11-25, 23:01
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT raderat.

Det finns inget krav på att lämna ett moderatorsmeddelande varje gång en OT- eller tramspost raderas, men jag håller med om att jag skulle varit tydligare med det just här.

//Mod
Citera
2009-11-26, 08:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Grattis, Nyköpingsbor! Även ni har fått Svarte Petter - och uppenbarligen kan Nigerias myllrande blånegerbefolkning nu komma att bli en källa till enorm glädje i Norden: med sina omkring 155 miljoner invånare har spelevinkarna från Nigeria vääääldigt mycket att tillföra "det glesbefolkade Sverige". Kerstin Röjlar i artikeln verkar se fram mot lite sextrakasserier - glöm Nigeriabreven, nu blir det the real deal:

http://varjager.wordpress.com/2009/11/25/ensamkommande-ungdomar/

Citat:
”Imorgon kommer de första asylsökande ungdomarna till gruppboendet på Hemgårdsvägen i Nyköping. Två pojkar från Somalia och en från Nigeria blir de första som flyttar in.

Gruppboendet har plats för fem asylsökande ungdomar från 15 års ålder och fem platser för ungdomar som redan fått uppehållstillstånd och väntar på att slussas ut i samhället. Dessutom finns plats för barn och ungdomar som bor tillfälligt i Nyköping i väntan på att få sin kommunplacering.

Personalen kommer att vara ungdomarnas stora stöd och trygghet och vägvisare ut i det svenska samhället. De hjälper till med myndighetskontakter, läxläsning och fritidsaktiviteter och finns till hands i vardagen.

Om vi inte kan göra något annat för ungdomarna ska vi i alla fall se till att de ska bära med sig ljusa och trygga minnen från sin tid här hos oss, säger föreståndaren Kerstin Röjlar.”

Om 8000 jobb, eller fler än det, försvinner i Sverige för att SAAB havererar är det förstås bara att importera 8000 eller varför inte 80.000 eller 800.000 traumatiserade småkriminella negerynglingar från mörkaste Afrika - genast börjar "hjulen rulla", det "skapas massor av jobb"...
Citera
2009-11-26, 08:25
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
- genast börjar "hjulen rulla", det "skapas massor av jobb"...

Javisst, detta kommer att skapa en stor efterfrågan på yrken som: mångfaldsutvecklare, integrationssamordnare, hemspråkslärare, diskrimineringsombudsmän, tolkar, mångkulturskordinatorer, socialsekreterare, asyladvokater, mångfaldsforskare och diskrimineringsforskare på högskolor och universitet. Indirekt leder detta också till större efterfrågan av poliser, åklagare, kriminalvårdare etc.
Citera
2009-11-26, 09:23
Medlem
Alvids avatar
Blev våra kommuner ute i landet så rädda för att utpekas som rasister efter det som hände i Vellinge att de nu slåss om dessa "barn"

Från SVT Text:
Citat:
Fler kommuner välkomnar flyktingbarn

Migrationsverket behöver inte längre
jaga kommuner som kan ta emot ensam-
kommande flyktingbarn. Nu hör kommun-
erna själva av sig - och intresset är
rekordstort.

-Vi blir kontaktade i en helt annan
utsträckning än tidigare. Det är
många kommuner som tar upp frågan
igen för att se om man kan göra
någonting, säger Jonas Doll på Migra-
tionsverket Norrköping till Rapport.

Han tror att diskussionen kring Vell-
inge har visat hur svår situationen
är. I dag sitter över 500 barn fast i
landets fyra ankomstkommuner.
Citera
2009-11-26, 11:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Blev våra kommuner ute i landet så rädda för att utpekas som rasister efter det som hände i Vellinge att de nu slåss om dessa "barn"

Från SVT Text:

Givetvis är kommunpolitikerna nästan undantagslöst, liksom riksdagsmännen, eländigt fega och folkförrädiska kräk, som framför allt "värnar om" sina egna feta arslen och blir vettskrämda vid tanken på att något obildbart journalistsvin skulle tota ihop en skitartikel som insinuerar att herr eller fru politikern är "främlingsfientliga". Kommun efter kommun har nu i svallvågorna efter mediahetsen mot Vellingeborna fått se sina värdelösa pisspolitiker bete sig på detta ovärdiga sätt, att de helt plötsligt låtsas überentusiastiska över att få horder av analfabetiska svenskföraktande klankrigare att livslångt försörja, oavsett vilka brott dessa sedan kommer att begå, oavsett hur obefintligt lite dessa skäggbarn skulle kunna ha att bidra med i detta etnosuicidalt hållningslösa rike...

http://www.dalademokraten.se/sida/id/96885/

Citat:
Att vara handledare till de ensamkommande flyktingbarnen i Leksand är populärt. 220 sökte de åtta jobben.
- Min mejl brakade ihop helt när jobben annonserades ut , berättar Tomas Nylén, flyktingsamordnare i Leksands kommun.
Verksamheten med flyktingbarnen inleds efter nyår på Leksands folkhögskola .

Vi behöver en etniskt nationell och socialt ansvarstagande
omvälvning i landet, och i hela Europa. De vanstyrande har skapat en samhällsverklighet där människor tvingas slåss om arbeten som i förlängningen med naturnödvändighet innebär en enorm försämring av livet för de uppväxande och kommande generationerna, och inom överskådlig tid förintandet av det svenska folket. Vakna, för helvete, ni som inte redan gjort det!
Senast redigerad av Ezzelino 2009-11-26 kl. 11:16.
Citera
2009-11-26, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nu var det väl inte riktigt det som var huvudfrågan, viket en normalbegåvad individ förstått. Är det bättre för den svenska ekonomin om skattepengarna stannar kvar i Sverige och används, eller om de ges bort till Afrika? Var har jag påstått att de ensankommande har en generell positiv effekt på ekonomin?

Diskussioner om "närande" eller "tärande" yrkeskategorier eller sektorer är en annan diskussion.

KaiserChief, om jag i likhet med invällarna vandaliserar ett bostadsområde och därmed skapar nya jobb för svenska snickare, polis och brandmän (och x stycken batikhäxor), är detta då också något positivt för den svenska ekonomin "eftersom skattepengarna stannar kvar i Sverige"?
Citera
2009-11-26, 11:54
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
KaiserChief, om jag i likhet med invällarna vandaliserar ett bostadsområde och därmed skapar nya jobb för svenska snickare, polis och brandmän (och x stycken batikhäxor), är detta då också något positivt för den svenska ekonomin "eftersom skattepengarna stannar kvar i Sverige"?
Nej, brott eller våld som drabbar andra är naturligtvis aldrig bra.

Vi tar ett mer relevant exempel istället: Tror du att det skulle vara bra för den svenska ekonomin om vi la ut hela Försäkringskassan på entreprenad till Norge, anställde norrmän och lät dem göra det jobb som tjänstemännen på svenska Försäkringskassan gör idag? Om Ja, varför i såna fall?
Citera
2009-11-26, 14:49
Medlem
Gefundenes Fs avatar
I Sorsele ser byborna det som att det skapar arbetsillfällen. Vad byborna inte förstår, puckon är att om ett antal år så är det de före detta barnen som får jobben på barnhemmen för att ta hand om alla nya invällande barn. Då blir kärringarna utan jobb i all fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in