2015-11-07, 13:21
Medlem
Spelarn1s avatar
Hahahaha!

Sverige slår varje dag nya rekord i absurditet.

Alltså han kommer ju helt allvarligt ha ålderskrämpor och kanske begynnande Alzheimers när han gått ut Gymnasiet.
Citera
2015-11-07, 13:28
Medlem
Badfingers avatar
Postade i fel tråd. Relevant i denna tycker jag

Aktuellt 6/11

http://www.svtplay.se/video/4444083/...489?start=auto (12:05)

http://i67.tinypic.com/kd75uh.png

16-årig Mehdi Ehsani från Afghanistan. Ringer det inte lite varningsklockor?
Citera
2015-11-07, 13:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
hehe, tänk att denna gubben ska gå i samma klass som med era döttrar i 9an..

Det blir sköna upplevelser
Tidningen måste skämta, ha en hemlig baktanke: "Snäälla läsare, fatta vilket ljug! Fast jag vågar inte säga det, jag är en PK-fjättrad journalist och blir totalt utfryst om jag skulle våga!"
Det afganska barnet ser ut att vara trettiofem tycker jag.
Citera
2015-11-07, 13:43
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Den där sidan på internet www.how-old.net är kul och intressant. Killen på andra bilden i Asylsvenskan kommer ut som 29 år gammal. Bara att kopiera bildlänken och kolla i programmet. Om myndigheterna gjorde så också hade de åtminstone fått en hint om att de inte är "baaaarn". Sen kunde de gå vidare med åldern och kolla mer ingående och djupare.

Den säger även att min flicka på fem år är 28 så att eh... Och samma bild fast lite ljusare tagen bråkdelen av en sekund efter är hon plötsligt 33. Går så snabbt när barnen växer upp...
Citera
2015-11-07, 13:43
Avslutad
Se det från den ljusa sidan, med höjd pensionsålder så kommer han få jobba tills han är 85!
Citera
2015-11-07, 13:53
Medlem
rofl!, han har ju tillomed åldershäng över kinden. Humor att inte tidningarna är självkritiska när de publicerar sådant.

Kan inte någon starta en tråd i humorforumet med män som uppger ålder under 18.
Citera
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Hahahaha!

Sverige slår varje dag nya rekord i absurditet.

Alltså han kommer ju helt allvarligt ha ålderskrämpor och kanske begynnande Alzheimers när han gått ut Gymnasiet.

Tänk dig bidragsfloden som han kommer att få leva i.

"Barnet" får idag barnbidrag osv, osv och imorgon när han har sin PUT så kan han gå till skattemyndigheten och uppge sin äkta ålder och då börja kvittera ut sin rättfärdiga folkpension.

Det här kan ju bara ske i Sverige!

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt nu pga invandringen!
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Hamidullah Naidari ser påtagligt nöjd ut trots att det kalla novemberregnet strilar ner från en gråmulen himmel.

Så vackert skrivet
Citera
2015-11-07, 13:56
Medlem
von.Durchfalls avatar
Det är ett ensamkommande flyktingbarn eftersom Sveriges definition av ensamkommande flyktingbarn är:

"Person som söker asyl själv och uppger sig vara under 18 år"

Svårare än så är det inte.
Citera
2015-11-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Funderar varför man uppger sig vara 15 år om man är överårig. Varför inte 17? Det blir ju så att säga något närmare i ålder och kanske något mer sannolikt för Migrationsverkets handläggare. Barn räknas man som om man är under 18 år.

Möjligen är de väl medvetna om att handläggningstiderna nu är långa, och inte vill råka fylla 18 innan beslutet om PUT kommer. Eller så vill man få gå i svensk skola med 15-åringar, kanske den ålder de själv slutade skolan.
Så gjorde de förut. Nu kan asylprocessen dra ut på flera år pga krisen, och eftersom det är åldern vid datum för beslutet (och inte ansökan) så skickas de som hinner fylla 18 innan asylbeskedet hem. Därför är det smartast att ta i lite, och då får vi sådana här komiska situationer. Och eftersom att det tydligen är rasistiskt med vett och förnuft i det här landet ifrågasätts de inte.
Citera
2015-11-07, 13:59
Medlem
Beatriceaurores avatar
Förr i tiden, på landet talade man om "gampojkar" (gamla pojkar). Det var de med tiden åldrade sönerna som aldrig bildat familj utan bodde kvar hemma på fädernegården/torpet, ibland tillsammans med en bror i samma situation.
Det här afganska gossebarnet (och alla hans små kamrater) har givit ett nytt innehåll åt "gampojke": en trettioåring som låtsas vara femton.

Men mitt i prick-uttrycket "Die dumme Schweden" gäller tyvärr precis som vanligt.
Citera
2015-11-07, 14:06
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
1) hur påverkas flyktingskälen av om man är 17 eller 19? Inte alls skulle jag säga, och därmed är inte massutvisning aktuellt. Bara omplacering till andra boenden.

2) Varför ljuga om sin ålder? Inget körkort, inga krogbesök,inte ens cigg. Jag tvivlar på att en 25-åring skulle acceptera det.

Jag tror att s.k. "skäggbarn" är ett marginellt problem. Massa administration och rättsosäkerhet är det enda åldersbestämning skulle leda till.

Skäggbarnen är inget "marginellt problem" det är bedrägeri, med åtföjande förakt för urblåsta svennar.
Körkort behöver man knappast, annars finns det att köpa av fingerfärdig landsman, se tråden "Han kan ha ordnat/sålt körkort till 40 personer.
Cigg - skojar du? Tanten i kiosken ser vad ingen annan tycks se, att karln är över trettio.
Samma med krogen, vem portar en gamling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in