Finns det fler exempel? Borde samla alla i samma tråd. Jag minns att jag sett en bild på en man i en säng med ett isbjörnsgosedjur som såg väldigt gammal ut
Det kreaturet bedömdes vara 34 i prgrammet how-old-net. Tyck vad man vill, men kolla genom att testa några kändisar, så ser man att det är ändå ganska rätt på det.
Obetalbart. Hamidullah, Abdullah och Ali... "15 år"
Och dessa kommer i tusentals och kostar en miljon kronor vardera i årlig drift, i det fall de inte också begår brott och kostar mer. Dags för åldersbestämning och massutvisning. Hur imbecill får svensk praxis vara?
1) hur påverkas flyktingskälen av om man är 17 eller 19? Inte alls skulle jag säga, och därmed är inte massutvisning aktuellt. Bara omplacering till andra boenden.
2) Varför ljuga om sin ålder? Inget körkort, inga krogbesök,inte ens cigg. Jag tvivlar på att en 25-åring skulle acceptera det.
Jag tror att s.k. "skäggbarn" är ett marginellt problem. Massa administration och rättsosäkerhet är det enda åldersbestämning skulle leda till.
1) hur påverkas flyktingskälen av om man är 17 eller 19? Inte alls skulle jag säga, och därmed är inte massutvisning aktuellt. Bara omplacering till andra boenden.
2) Varför ljuga om sin ålder? Inget körkort, inga krogbesök,inte ens cigg. Jag tvivlar på att en 25-åring skulle acceptera det.
Jag tror att s.k. "skäggbarn" är ett marginellt problem. Massa administration och rättsosäkerhet är det enda åldersbestämning skulle leda till.
De får PUT direkt, de har en God man, de hamnar i sin muslimska dröm att få gå i skola med massa fräscha unga tjejer, trots att de är 25+. De har rätt att "hitta" och ta hit sina anhöriga efter ett år.
Göteborg skryter med att de under året anställt 1500 personer för att ta hand om ensamkommande, fattar du vad allt detta kostar. Det är inte ett marginellt problem.
Jävlar vilket tydligt exempel. Tänk att den där vuxna 30+ ska gå i skolklasser med 15-åringar, riktigt så komiskt! Föräldrarna kommer vid första anblick tro att det är deras lärare, riktigt läskigt.
Det negativa är att man kommer få arbeta tills man är sisådär 80 innan man kan få pension (blir 65 enligt folkbokföringen). Fast det känns nog som ett avlägset bekymmer.
Lite trist är det möjligen för en del att bli behandlad som ett barn. Bli ombedd att släcka lampan kl 22. Inte kunna få ett eget boende och så vidare. Men det är väl något som vissa gärna står ut med för att få en bättre framtid.
Inför sådan där handledsscanning och lägg på 5 års felmarginal om nu vissa ser dem som så osäkra. Då kommer i alla fall maxålder vara 24 år för dessa "barn", 30% försvinner direkt eller mer.
Många har svårt med att alla system har offer. Vårt rättsystem har det, självklart finns det oskyldiga som sitter fängslade. Ska vi avskaffa rättsystemet för det?!
Och om nu inför handledscanning så finns det säkert något enstaka barn under 18 med genetisk avvikelse som inte kommer att klassas som barn. Olyckligt för den individ som drabbas men liksom vi inte kan avskaffa rättsystemet för att några få blir oskyldigt dömda så kan vi inte heller låta bli göra ålderskontroll för att någon enstaka kommer att bli felaktigt bedömd.
Livet är så, inget system är perfekt. Men vi måste försöka. Vad politiker, media och PK-sverige gör är att blunda för den realitet att inget system är perfekt men kan ändå vara nödvändigt.
Skulle ni inte tycka det var rätt okej om den här fina lilla pojken låg sked med eran 14-åriga dotter på skolfesten? Lite petting, lite puss...
Han ska nog trivas i årskurs nio kan jag tänka mig. Ta kontrollen över killarna och lirka lite med brudarna. Han kan säkert hjälpa de flesta flickorna ut i kvinnlighet?
Sen väntar gymnasiet och alla gymnasiebrudar... hoj oj oj! Jag tror att den här medelålders 15 åriga pojken kommer att trivas i Sverige? Tror inte ni det?
Asylskälen finns eller finns inte, det är en bedömning där tolkningen görs för "barnets" bästa. Förutom de resurser som knyts till "barnen", med kostnader och kommunal kollaps som följd, så premierar släpphänt hantering bedrägligt beteenden och driver fler från världens alla hörn att söka lyckan i just Sverige.
Undersökningar i de nordiska grannländerna kom fram till estimat på ca var tredje "barn" bedömdes vara >18 år; där görs åldersbestämningar konsekvent.
Varför ljuga om åldern? Ökad chans till PUT även då det inte finns verifierbara asylskäl. Låtsas de om att de inte har några anhöriga så finns det ingen att utvisa dem till. Det är ett billigt pris mot den alkohol och körkort du lockar med. De kan köra olovligen eller bara vänta något år, eller köpa knark. Begår de brott döms de ju betydligt lindrigare dessutom, som "barn".
Asylrätten ska man ta hårt på, inte luckra upp genom att tillåta bedrägerier och parasitism.
Senast redigerad av Kinuski 2015-11-07 kl. 13:21.
Det är fullständigt sanslöst att man kan skriva en sådan här artikel, och dessutom ta in den i tidningen. Skrivs den fullt medvetet för att visa det orimliga i politiken, eller har både journalist och tidningsredaktör så fullständigt tappat greppet om verkligheten att de inte förstår att de gör sig löjliga?
Detta börjar bli allt mer bisarrt och lyteskomik på hög nivå. Judisk media försöker framställa att detta rör sig om Hamidullah Naidari, ett 15-årigt barn från Afghanistan, när varelsen ser ut att vara 45 år. http://www.sydsvenskan.se/sverige/sverige-var-vart-slutliga-mal/
(Spelar ingen roll om det är barn eller skäggbarn, de har inget här att göra.)
Har vi fler sådana här roliga exempel på skäggbarn från tredje världen som väller in i Europa och sanktioneras av media som barn?
Det där är väldigt uppenbart en person som inte är under 18 men 45? Mja, 30-35 skulle jag gissa. Han verkar ha någon form av missbildning också som gör att han ser deformerad ut.