2009-09-08, 19:44
  #361
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja så är det. Det är en guldgruva. De anställda behöver noll kompetens - det räcker med att de gillar att krama småpojkar.

Tio ungar = 20.000 kr / dygn.

Lägg därtill en hel del kostnader du inte behöver stå för. Kläder exempelvis får de betalda av migrationsverket. Flera tusen kronor per barn och säsong.

2000/dygn ska bara bekosta mat, gulligull och bostad.

Nu är det ju fullt potenta män de kramar, inte småpojkar.

Men det är riktigt att ingen kompetens krävs för att öppna Blattedaltarhem, vilken bonnfångare som helst kan göra det och bli miljonär inom ett år.

Kommunerna är piskade att betala priset de sätter, således kan varje Blatting kosta uppemot en miljon om året att förvara och dalta med.
Citera
2009-09-08, 20:32
  #362
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Oj, här har vi skolexempel både på realisternas oförmåga att ta till sig fakta som inte passar in på den bild de så gärna vill nära, samt de ryggdunkningar som i så många fall omöjliggör för realisterna att bli tagna på allvar.

Säg till när ni är intresserade av en seriös debatt så kommer jag tillbaka.
Citera
2009-09-08, 21:26
  #363
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En liten filmsnutt säger mer än 326 inlägg i diskussionen om de ensamkommande små stackarna: http://www.youtube.com/watch?v=onfjhgtfGCk

Man ser förvisso ETT barn c.a 9 sekunder in i inslaget, men det är en sannolikt svensk flicka i lågstadieåldern som springer förbi i bild.

Resten av inslaget som skall handla om "ensamkommande barn", innehåller endast bilder på vuxna män. Vapenföra och könsmogna MÄN!

hahahaha

Jag sitter här och skrattar högt! Det där var det roligaste jag sett. Det var ju inte så konstigt att tv teamet körde lite snabba svepningar. De åkte ju dit i tron att det skulle vara 5-10 åringar som sprang omkring och ropa efter mamma. Istället möts de av ett gäng 18-30åringar som sitter och porrchattar på internet.

Älskar den långhårige killen som sveper förbi med en kaffemugg, sen ställer sig bakom en vägg. Han skämdes nog
Citera
2009-09-08, 21:42
  #364
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Oj, här har vi skolexempel både på realisternas oförmåga att ta till sig fakta som inte passar in på den bild de så gärna vill nära, samt de ryggdunkningar som i så många fall omöjliggör för realisterna att bli tagna på allvar.

Säg till när ni är intresserade av en seriös debatt så kommer jag tillbaka.

Vad i våra ekonomiska exempel har vi uteslutit fakta som talar FÖR skäggbarnen?

Du, som inte ens kan svara på enkla frågor om dina klienters mobiltelefoner, borde inte ens använda frasen "fakta som inte passar in".

Jag förstår hur frustrerad du är. Du vet att det är en bluffindustri du jobbar inom. Men du ska inte ta ut din frustration över oss. Ta upp det i din handledning istället. Där pratar ni väl ofta om hur det känns att jobba med vuxna män som påstår sig vara barn för 2000kr/dygn. Samtidigt som pensionärerna får sänkt pension.

Fyfan. Jag föraktar dig.
Citera
2009-09-09, 12:53
  #365
Medlem
vaffanculos avatar
Mer ensamkommande "barn" i Norrköpings Tidningar idag.
http://nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5501692

Kolla speciellt in batikhäxan i tv-inslaget
Citera
2009-09-09, 13:06
  #366
Medlem
akoboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsgbg
Ungefär som för småbarnsgrupperna på dagis alltså?


Småbarnsgrupper = ca 10-12 barn o 2 st barnskötare...
Citera
2009-09-09, 16:44
  #367
Medlem
MoLoKs avatar
mms://qstream-wm.qbrick.com/01829/nt/5487485_NUP_ensam_flykting_Yvonne_768K.wmv

Jösses! Kvinnan är ju TOTALT gränslös. Hon saknar helt professionalism!

Någon måste snart göra ett undersökande reportage om sexuella relationer mellan intagen och personal för det finns nog en hel del... tantan säger - nästan - att hon är kåt.
Citera
2009-09-09, 17:18
  #368
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
mms://qstream-wm.qbrick.com/01829/nt/5487485_NUP_ensam_flykting_Yvonne_768K.wmv

Jösses! Kvinnan är ju TOTALT gränslös. Hon saknar helt professionalism!

Någon måste snart göra ett undersökande reportage om sexuella relationer mellan intagen och personal för det finns nog en hel del... tantan säger - nästan - att hon är kåt.
Herregud, vilken vämjelig människa! Det värsta är att behöva inse att jag är med och sponsrar hennes framfart med mina egna, surt förvärvade, pengar.

Tar modersinstinkt helt kål på kvinnors förmåga att använda hjärnan?
Citera
2009-09-09, 17:32
  #369
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Herregud, vilken vämjelig människa! Det värsta är att behöva inse att jag är med och sponsrar hennes framfart med mina egna, surt förvärvade, pengar.

Tar modersinstinkt helt kål på kvinnors förmåga att använda hjärnan?

Jag vet inte... men det är inte värdigt att ensamkommande tvingas bo med såna där tanter. Det är ett brott mot mänskligheten.

edit: När personalen börjar säga att de "älskar" sina barn då är det något jävligt sjukt som pågår...
Citera
2009-09-09, 18:07
  #370
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
mms://qstream-wm.qbrick.com/01829/nt/5487485_NUP_ensam_flykting_Yvonne_768K.wmv

Jösses! Kvinnan är ju TOTALT gränslös. Hon saknar helt professionalism!

Någon måste snart göra ett undersökande reportage om sexuella relationer mellan intagen och personal för det finns nog en hel del... tantan säger - nästan - att hon är kåt.
Lät lite oprofessionellt, men jag har en känsla av hon menade "visa kärlek" i en något vidare bemärkelse än att knulla med dem... Men det låter ju som sagt rätt illa om hon tror att lösningen på alla problem är att visa kärlek. Något säger mig att detta boende inte hållit på så lång tid.

Citat:
"Vad har de gemensamt? Ja det är ju naturligtvis en enorm otrygghet som de kommer ifrån."

Nja, det är nog inte riktigt sant även om det förstås stämmer i en del fall. Iofs så är det ju en viss otrygghet i att komma ensam till ett nytt land, så ur den bemärkelsen har hon kanske rätt.
Citat:
"Och det vill jag att de ska känna och - kanske få vara lite barn också igen, och känna att vi tar hand om dem och vi pysslar om dem lite och vi tycker väldigt mycket om våra pojkar".

Kanske få vara lite barn också igen; tja, hur barnsligt behandlar vi svenska sjuttonåringar? Dessa ungdomar (förutsatt att åldern stämmer) har i sina hemländer ofta ansetts vara i det närmaste vuxna redan i några år och klarar sig bäst utan folk som tycker synd om dem. Samma sak om man tror att "pyssla om" och "ta hand om" ska lösa situationen för dessa ungdomar, det är ett generalfel. De är ofta rätt drivna när de kommer hit, uppmuntra den sidan istället för att göra dem till offer.

Citat:
Reporter: Men hur bemöter man någon som haft det så svårt?

I mina ögon är det fel att förutsätta att alla haft det så svårt. Många har inte alls haft det svårt utan varit ganska priviligierade i hemländerna.
Citat:
"Som en mamma! Alla mammor älskar sina barn, och vi älskar de här ungarna. Och vi vill också visa dem mycket kärlek".

Visst, tanken är god, men det är fan inte professionellt. Hon är inte mamma till dem och ska inte vara det heller. Därmed inte sagt att man inte ska behandla dem (precis som alla andra) med värme och respekt. Som sagt, jag gissar att detta är ett boende som inte hållit på mer än något år - stämmer det?
Citera
2009-09-09, 18:19
  #371
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaffanculo
Mer ensamkommande "barn" i Norrköpings Tidningar idag.
http://nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5501692

Kolla speciellt in batikhäxan i tv-inslaget

Säkert en jättetrevlig kille den där Said, men har vi ett behov av honom här? Vi kan ju inte ta emot alla världens jävla lycksökare, och i just detta fall var det ju så uppenbart att killen inte hade någon framtid i sitt hemland, han flydde till Sverige för att få en utbildning, uppehälle och en inkomstmöjlighet.

Varför tar vi emot dessa "barn"?
Citera
2009-09-09, 18:41
  #372
Medlem
Bara att röntga tillväxtzoner i benstommen, så ser man om det är ett barn eller en fullvuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in