2015-07-03, 04:04
Bannlyst
Sänd tillbaka skäggbarnen dit de kom ifrån, troligen våldtäktsmän hela bunten

Det är ju självklart att allt är en bluff, och framförallt inte något jag har blivit tillfrågad om att betala. Rena rama söleriet med dyra skattepengar som jag vill lägga på mina barns framtid, inte några vuxna män som skall komma hit till Sverige i all smyg , och aldrig att jag vill lära känna dem heller, och absolut inte att mina egna barn skall lära känna dessa låg IQ bruna varelser.

Min erfarenhet är att alla dessa invandrarmän har ingen framtid här i Sverige. Det är vad jag ser. Ingen mentalt frisk Svenska vill bli berövad dess Svenska etnicitet och kulturarv som är otroligt UNIK !! i den globala världen till förmån för en invandrarman, bara en invandrarman i det gigantiska havet av 1000 miljoners människors etnicitet och kultur.

Min gissning är att det handlar om hemliga kontrakt på topp nivå och SD kan avslöja dem, logiskt då att hålla borta dem från makten med alla medel så det inte får insyn i all geschäft verksamhet, från Reinfeldt eran till 7K, dessa extrema landsförrädare.

Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Jävla skitsnack, bara för att du är ett litet rasistiskt kräk så ska du inte inbilla dig att dina fördomar är nån sorts sanning!

Bevisa att ett enda flyktingbarn visat sig vara 25-30 år.
Nej alltså inte att dom bara varit 18 - 24 år utan att dom varit 25-30 år!

Seså, eftersom du påstår att det är så "generellt" och att "alla" vet det så måste det ju finnas belägg! Seså fram med beläggen, jag väntar!

Eller ljuger du?
Jaja, det enda du och dina små rasist-kompisar kommer komma med är ju bortförklaringar, ni ljuger ju jämt. Det är ju naturligt för er!

Du är ju fanatisk ,och inte klok på riktigt som fortfarande tror på allt detta när hela Sverige har börja vakna upp till denna gigantiska bluff med ensamkommande män !

Men förmodligen är du bara ett troll som inte kan hålla dig till tråden, som vanligt från vänstern, ännu en dåliga förlorare och relik som bara kan sabotera

Nåväl. Vi riktiga Svenskar som tror på ett Sverige som skall se svenskt ut, där hederlighet och förnuft råder satsar våra pund på SD
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-03 kl. 04:10.
Citera
2015-07-03, 22:27
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Syftar du på Sverige? För här har vi inte obligatorisk ålderskontroll.

Ahh Of course we don't. Det är väl rasistiskt att tro något annat...
Citera
2015-07-03, 22:46
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det är ganska enkelt att biologiskt ålderbestämma någon eller ta reda på släktskap, men det är metoder som migrationsverket vägrar att utnyttja: man häpnar, vad är det för fel på att ta reda på sanningen? Blev tvungen att skriva ett mail till Dan Eliasson och fråga varför migrationsverket inte utnyttjar dessa metoder. Ska bli intressant att se om jag får svar.

Det är typ 5 år senare. Nekro, grand deluxe så att säga. Men vad blev svaret från Dan Eliasson?

Ja, ja, jag vet.
Citera
2015-07-05, 06:10
Medlem
http://avpixlat.info/2015/07/04/migrationsverket-erkanner-ensamkommande-ar-inte-flyktingar/

Nu erkänner Migrationsverket att dessa “barn” inte är flyktingar utan ekonomiska migranter.

Eftersom de unga männen klassas som barn har de också rätt till ett batteri av förmåner i mottagandet som inte andra asylsökande har. Det innebär bland annat en personaltäthet på boendena som vida överstiger vad som gäller någon omsorgsform för svenskar, exempelvis på äldreboenden. Det innebär också förtur till platser inom barnpsykiatrin där det för svenska riktiga barn råder stor brist på plats och kötiderna är långa. I många fall missbrukas även detta av de “ensamkommande” som simulerar ett självskadebeteende eller en våldsamt utagerande psykisk problematik i syfte att öka chanserna att få stanna.

Sammantaget innebär all denna positiva särbehandling att mottagandet av “ensamkommande” är extremt dyrt. Varje “barn” kostar de svenska skattebetalarna cirka en miljon kronor om året. Det är dessutom pengar som i allt större utsträckning tas från biståndsbudgeten. Varje sådan miljon som idag används till att erbjuda en asylfuskare en prinstillvaro i Sverige skulle räcka till att ge tusentals riktiga flyktingar skydd, mat, vatten, medicin osv i oroshärdarnas närområden.
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-05 kl. 06:16.
Citera
2015-07-05, 09:33
Medlem
Arnstads avatar
Det råder knappast något tvivel om att hanteringen av dessa så kallade barn kostar mycket och i den mån det handlar om verkliga barn, d v s unga människor före puberteten, så är det antagligen befogat med ett familjeliknande omhändertagande. Ett ensamt barn på avvägar behöver ju stöd. Att med automatik ge unga vuxna detta stöd är orimligt. Problemet är då att åldersbestämma dem som kommer.

Vad man dock omgående borde kunna ändra är de ensamkommandes möjligheter att ta hit sina föräldrar och syskon. Omhändertagandet på det svenska samhällets bekostnad grundar sig ju i att ett barn behöver sin familj. Om kontakt med familjen kan återetableras så finns det knappast något skäl för det svenska samhället att stå för familjeliknande omsorg. Det finns heller inget rimligt skäl till att hela familjen ska komma hit för att försörjas på det svenska samhällets bekostnad, trots att det är så det fungerar i dag.

Man undrar vem det är som kommit på dessa tokerier.
Citera
2015-07-05, 23:15
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Exempel från Finland:

En somali man var hos tandläkaren och han krävde en guldplomb. Tandläkaren sade att det är för dyrt och går inte. Somalin stormade ut och slängde dörrarna. Efter en vecka kom han tillbaka med socialens kvitto var han var lovad en guldplomb. 8600 euro per guldplomb.

När fastighetskötaren hjälpte koppla in tvättmaskinen frågade jag vad hans värsta jobb har varit.

En somali hade bett honom komma för det var fel något fel med hans toalett. När han steg in i bostaden var stanken outhärdlig - somalin hade bajsat tills toaletten var fylld. Killen hade hamnat tömma hela toaletten och lära somalin hur man spolar en toalett

Dessa grovmänniskor kommer till västerländska och demokratiska länder när det är självklart att de inte klarar ens de minsta och enklaste saker....

Vi är inte jämlika och därför får de inte ha samma rätter som andra medborgare. Vi har kämpat och förtjänat våra rättigheter, de har inte gjort ett dugg och borde förtjäna samma rättigheter. Det borde vara självklart för alla, annars kunde vi likaväl låta barnen skippa skolan och ge dem samma rättigheter vuxna har
Citera
2015-07-07, 09:21
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu har det blivit en ökning igen och efter att EKOT snyftat i vanlig ordning så fick en familj från Centralasien stanna efter beslut av MV. Varför händer det bara i det lättlurade Sverige? Och visst sänder sådan här lyckade utpressningar till att fler kör samma blufftaktik
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6198886
Citera
2015-07-09, 17:30
Medlem
http://petterssonsblogg.se/2015/07/09/flyktingfamilj-jobbar-ideelt-for-10-miljoner/

Lund flyktingfamilj jobbar ideellt för 10 miljoner
Citera
2015-07-09, 17:33
Medlem
http://petterssonsblogg.se/2015/07/09/flyktingfamilj-jobbar-ideelt-for-10-miljoner/

Lund flyktingfamilj jobbar ideellt för 10 miljoner

Det visar sig vid den kontroll som SVT borde ha gjort men inte gjorde att Lunds Kommun betalar 1 300 000 kr om året i hyra för fastigheten som alltså kommer att drivas som boende för 15 så kallade ensamkommande barn. För ”barnen” får Fahkro sedan, lågt räknat, 1 600 kronor per dygn. Det blir i runda slängar 8 700 kronor om året och med hyran exakt 10 miljoner om året.

Läs mer......

Ni som fortfarande betalar tv avgiften bidrar till deras propaganda journalistik
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-09 kl. 17:39.
Citera
2015-07-10, 16:24
Medlem
Jo men visst, i vårt lilla samhälle har vi precis begåvats med en installation för ensammkommande flykting barn. Nu är det ju inte ett normalt härbärge som har uppstått utan ett helt och fullvärdigt HVB-hem för att inhysa dessa 15 skäggbarn.
Kommunen har såledeles övertagit ett gammalt elevhem och anställt 12 heltidsanställda för att serva 15 skäggbarn (barn utan en större problematik än att de är ensammakommande),
Personalen har tillgång till en splitterny minibuss och två tjänstebilar, varav den ena är eldriven, för att serva denna den nya adeln,
400 meter västerut ligger vårt äldreboende och där har de inte ens en el-cykel till personalen för att underlätta transporten för att uträtta våra äldres apotektjänster,ej heller har de en egen minibuss för att smidigt kunna transportera våra äldre fram och tillbaka från sjukhus och sjukgymnastik, jag spyr på det här jävla samhället och hoppas att berörda politiker kommer attt brinna i den eviga elden!
Citera
2015-07-10, 16:30
Medlem
elgecys avatar
felpost
Citera
2015-07-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Jo men visst, i vårt lilla samhälle har vi precis begåvats med en installation för ensammkommande flykting barn. Nu är det ju inte ett normalt härbärge som har uppstått utan ett helt och fullvärdigt HVB-hem för att inhysa dessa 15 skäggbarn.
Kommunen har såledeles övertagit ett gammalt elevhem och anställt 12 heltidsanställda för att serva 15 skäggbarn (barn utan en större problematik än att de är ensammakommande),
Personalen har tillgång till en splitterny minibuss och två tjänstebilar, varav den ena är eldriven, för att serva denna den nya adeln,
400 meter västerut ligger vårt äldreboende och där har de inte ens en el-cykel till personalen för att underlätta transporten för att uträtta våra äldres apotektjänster,ej heller har de en egen minibuss för att smidigt kunna transportera våra äldre fram och tillbaka från sjukhus och sjukgymnastik, jag spyr på det här jävla samhället och hoppas att berörda politiker kommer attt brinna i den eviga elden!

Tack man kan undra vem som satt standarden för dessa turister, dom har tagit sig hit för dyra pengar och ljugit sig in på ålder och ID handlingar och i många fall inga alls.Här tydliggör du just en vansinnig politik som bara skapar motsättningar och konflikter en orättfärdig politik mot gamla och skattebetalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in