Raseri är det enda sunda sätt att reagera ju mer man får veta hur hänsynslösa och grymma inflyttarna är
Någonting är fel när avskummet har samma - om inte bättre - rättigheter än laglydiga arbetande nativer. Raseri
Citat:
Somali Mohamed A. avslöjar hur somalier bedrar Finlands social system.
Mohamed A. har bott i Finland sedan 1990 med sin familj. Han anlände som flykting. Mohamed har observerat vad som händer i somalisamhället under flera år.
– somalier bedrar myndigheterna, smugglar barn, bedrar genom familjeåterföringsprogram och utnyttjar hänsynslöst ert godtrogna sosialsystem.
Mohammed säger att han har tänkt berätta om vad som händer i Finlands somalisamhällen många gånger, men hans egen familjs trygghet har stoppat honom.
– Först vill jag ge mitt eget förslag för att lösa problemet: Varenda en inflyttare som har begått brott bör omedelbart deporteras. De försvårar hederliga inflyttarnas saker och ställning.
– Visste du att somalier har hela tiden skickat pengar utomlands?
– Pengarna skickas inte åt människor som är i nöd, de skickas åt professionella kriminella som sköter om illegala inflyttningar och till klaner som uppehåller kriget i Somalien.
– Hundratusentals euros skickas varje månad. Den största enskilda sändningen som jag har bevittnat var exact 100 000 euro!
Mohamed visar kontoret i Kamppi som skickar pengarna vidare.
– Kontoret har skickat miljoner!
– Fundera var pengarna kommer ifrån! Ytterst få av mina landsmän tjänar lön. Nästan 100 % får socialbidrag och andra bidrag som skattebetalarna står för. Oberoende av detta så kör många av dem omkring med nya bilar, använder dyra modeplagg och inreder lyxigt sina bostäder.
– När dom ännu har råd att skicka pengar utomlands för att skaffa nya "flyktingar" till Finland måste det vara något fel, Mohamed säger.
— Barnsmuggling är lönande affär -
– Nuförtiden används barn till att smuggla in människor. Det är enkelt. En somalikvinna som bor i Finland har tex 5 barn i sitt pass. När hon reser till Stockholm köper hon två flygresor till Kenia eller något annat afrikanskt land. Ena biljetten är tur-retur var barnen är inkluderade. Den andra biljetten är en enkel biljett.
– I Stockholm går hon till ambassaden och skaffar visum också åt sina barn. Hon flyger ensam, använder endast enkelbiljetten och ändrar tur-returbiljetten till en enkelbiljett så att hon kan bevisa att "hela familjen" var på samma resa.
– När hon anländer hämtar hon fem barn från den platsen smugglarna har ordnat och flyger tillbaka till Stockholm. Tullen frågar ingeting eftersom hon reser med ett främlingspass och har en tur-retur biljett för hela familjen.
Kvinnan anländer till Sverige med sin "familj". Från Sverige är det lätt att komma till Finland, barnen får hjälp att söka asylplats och myndigheterna undrar varifrån dessa somalibarn utan föräldrar dyker upp som svampar i regnet.
När MTV3 undrade över detta i deras sändning intervjuade de några barn om samma sak, de "visste" inte hur de hade kommit till Finland.
– Någon man hämtade oss.
Mohamed tror att barnen har blivit tillsagda att svara "Jag vet inte, någon man hämtade oss" till varenda fråga angående inflyttningen.
Mohamed vet att det inte tar en lång tid innan dessa barn "hittar" vuxna släktingar som kan flytta in i landet utan problem tack vare "familjeåterföringsprogrammet".
– Jag vet en somalikvinna från Länsimäki (Finland) som på detta sätt har hämtat 40 barn till Finland och hon har fått en rejäl lön för varenda barn hon har hämtat hit.”