2013-10-08, 16:31
  #2773
Medlem
spoilers avatar
Skäggisar till Sjöbo.

Citat:
Åsums ungdomsboende

Modulerna har plats för tio flyktingar. Kommunen har förbundit sig att kunna erbjuda sammanlagt elva platser.
Boendet vänder sig till pojkar mellan 14 och 17 år som söker asyl eller har fått uppehållstillstånd.
För närvarande söker kommunen tio handledare som ska arbeta på boendet. Personal kommer hela tiden att finnas tillgänglig.

http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/article1993335/Preliminart-ja-till-boende-for-unga-flyktingar.html
Citera
2013-10-08, 19:33
  #2774
Medlem
spoilers avatar
Asylsökande ensamkommande marockan som ljög om åldern fick villkorligt för grov stöld

http://www.exponerat.info/asylsokande-ensamkommande-marockan-som-ljog-om-aldern-fick-villkorligt-for-grov-stold/#ixzz2h9XckHAn
Citera
2013-10-08, 20:15
  #2775
Moderator
-Info-s avatar
Riktigt otäckt detta faktiskt:

Citat:
Vi har alla sett 20-åriga unga muslimska män, med allt vad det innebär, som påstår sig vara ”14 år”, placeras i skolans årskurs 7 med 13-åriga småflickor. När vi lyfter frågan i vår organisation eller med deras gode män/särskilt förordnade vårdnadshavare, så möts vi av total tystnad. Ingen vill, ingen vågar eller kan prata om detta faktum och att det absolut inte är en bra ordning. Själva är vi bundna av sekretess.

Och från lärare som har problem i klasserna med vuxna män ovana vid den frihet som flickor och kvinnor i Sverige när det gäller att klä sig och bete sig. Och att dessa vuxna män har svårt att låta flickorna i skolan vara ifred. Småflickor på 13, 14 år…

Men så stor är den officiella lögnen att man hellre offrar dessa flickors trygghet och säkerhet och lärarnas och familjehemsföräldrarnas välbefinnande, att ingen säger ett knyst.

Om föräldrar till flickor i klasser där det går 19-25-åriga män vet om det – vilket jag betvivlar eftersom alla håller masken och inte vågar säga som det är – tycker de då att det är okej? Om de inte vet, borde de inte ha rätt att veta?

http://meritwager.wordpress.com/2013/10/04/en-person-som-driver-familjehem-ofta-ar-de-14-ar-nar-de-kommer-men-den-verkliga-aldern-ligger-i-de-a llra-flesta-fall-runt-19-25-ar/

Små 13-åriga flickor går i samma klass som vuxna 19-25 åringar, som ser dem som sexualobjekt och jagar dem på rasterna. Och ingen vågar säga något...
Citera
2013-10-11, 04:58
  #2776
Medlem
Migga: Ensamkommandebluffen i siffror (skäggbarn)

Citat:
Sverige svämmas över av så kallade ensamkommande flyktingbarn, varav en stor del uppenbart är vuxna män. I grannlandet Norge visade tandtester för några år sedan att hela nio av tio ensamkommande ljög om sig ålder. Merit Wager presenterar idag siffror som visar att ungefär samma förhållanden gäller även i Sverige

Citat:
Bluffen med så kallade ensamkommande flyktingbarn kan mycket väl vara den största svindeln i modern tid. Medan politiker och journalister försöker påskina att det rör sig om små hjälplösa barn förstår de flesta någorlunda klipska svenskarna att något är väldigt fel. För politikerna handlar det om stolthet, för journalisterna om ideologi och för övriga har det blivit en synnerligen lukrativ bransch som omsätter miljarder och vars driv nästan påminner om olje- och läkemedelsbolagens lobbygrupper.

Ja att åldern inte stämmer på de små liven är ingen nyhet men hur får vi stopp på eländet?

Citat:
Merit Wager, vars blogg varje dag förser svenska folket med skrämmande fakta kring massinvandringen politiker och journalister låtsas om inte existerar, presenterar idag siffror på vansinnet. Hon återger ett brev från Migrationsverkets generaldirektör till Justitiedepartementet
.

Utomlands ser så ser man igenom bluffen, när ska Sverige vakna? Det är sinnessjukt, fullvuxna män låtsas vara barn för att få asyl i Sverige. Ska vi betala för dem? Varför kommer det aldrig några "flickor"?

Det här är ett jätteproblem men ingen vågar prata om det för då är man rasist vilket är totalt nonsens. De som har råd att betala smugglare som kan transportera "barnen" till Sverige är de som har det gott ställt i hemlandet, de fattiga kan absolut inte det.

De blåser oss totalt, ska vi bara acceptera för att undvika rasiststämpeln?

I alla andra länder i Europa så minskar mottagandet av dessa "barn" men i Sverige ökar det. Man blir ju jätteledsen när man ser vad som händer.

Det ska väl åtminstone gå korrekt till?

Jag kommer flytta utomlands snart men jag tycker extremt synd om svenskar och invandrare som tvingas försörja och leva med det här. Ni måste göra nåt nu!

Vad tycker ni?

Hela artikeln
Citera
2013-10-11, 05:06
  #2777
Medlem
Neandertals avatar
Självklart ser även våra politiker genom bluffen. Men det finns ett problem: om de låtsas om det så framstår de inte som lika Goda. För våra politiker har detta, att framstå som God, dessvärre högsta prioritet. Hur det går med landet, det bryr de sig mindre om. Jag har svårt att tolka det på något annat sätt.

Att nästan alla är män har väl förmodligen samma orsak som varför nästan alla utbytesstudenter från länder som Pakistan och Saudiarabien är män: kvinnor kan man inte skicka iväg, för är de utomlands själva så kan de ju tänkas knulla med någon! Bara det faktum att detta knull rent hypotetiskt skulle kunna ha inträffat gör ju att kvinnan automatiskt är en hora som dragit skam över hela släkten.
Citera
2013-10-11, 05:13
  #2778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Självklart ser även våra politiker genom bluffen. Men det finns ett problem: om de låtsas om det så framstår de inte som lika Goda. För våra politiker har detta, att framstå som God, dessvärre högsta prioritet. Hur det går med landet, det bryr de sig mindre om. Jag har svårt att tolka det på något annat sätt.

Att nästan alla är män har väl förmodligen samma orsak som varför nästan alla utbytesstudenter från länder som Pakistan och Saudiarabien är män: kvinnor kan man inte skicka iväg, för är de utomlands själva så kan de ju tänkas knulla med någon! Bara det faktum att detta knull rent hypotetiskt skulle kunna ha inträffat gör ju att kvinnan automatiskt är en hora som dragit skam över hela släkten.

Jo men det går ju att stoppa eländet om man bara vill. Vi alla har ju sett dessa sk "barn" nån gång, ingen ser ut att vara under 20 år. Våra grannländer nekar dem ju, varför kan inte vi? Det handlar inte om rasism men det får vara nog nu. Det är bedrägeri.
Citera
2013-10-11, 05:42
  #2779
Medlem
Fast den där norska undersökningen gick i och för sig inte igenom alla ensamkommande, utan bara de som var lite mer misstänkta om jag nu inte minns alldeles galet.

Jag tycker du siktar väldigt fel, problemet är väl inte att det kommer hit människor som ljuger om sin ålder för att ha lite lättare att få stanna, problemet är väl ändå att icke-vita överhuvudtaget är tillåtna i Sverige?

Har man nån som helst fantasi kan man måla upp scenariot att även Sverige blir bättre med ålderskontroller - vad ska lycksökarna göra då?
Jo, de skickar givetvis bara iväg folk som är absolut max sjutton år.
Citera
2013-10-11, 05:58
  #2780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Fast den där norska undersökningen gick i och för sig inte igenom alla ensamkommande, utan bara de som var lite mer misstänkta om jag nu inte minns alldeles galet.

Jag tycker du siktar väldigt fel, problemet är väl inte att det kommer hit människor som ljuger om sin ålder för att ha lite lättare att få stanna, problemet är väl ändå att icke-vita överhuvudtaget är tillåtna i Sverige?

Har man nån som helst fantasi kan man måla upp scenariot att även Sverige blir bättre med ålderskontroller - vad ska lycksökarna göra då?
Jo, de skickar givetvis bara iväg folk som är absolut max sjutton år.

Jag tycker inte att folks hudfärg är så intressant men svenska skattebetalare ska inte försörja bedragare som låtsas vara "barn".

Som sagt de flesta familjerna i hemlandet Afganistan har inte råd att betala 100.000 kr till smugglare som tar "barnen" till Sverige. Det har bara förmögna råd med där. Ensamkommande-jippot är en affärside och skattebetalarna i Sverige tar hand om notan. Inte rätt.

De ser knappast ut som "barn".
Citera
2013-10-11, 06:23
  #2781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag tycker inte att folks hudfärg är så intressant men svenska skattebetalare ska inte försörja bedragare som låtsas vara "barn".

Som sagt de flesta familjerna i hemlandet Afganistan har inte råd att betala 100.000 kr till smugglare som tar "barnen" till Sverige. Det har bara förmögna råd med där. Ensamkommande-jippot är en affärside och skattebetalarna i Sverige tar hand om notan. Inte rätt.

De ser knappast ut som "barn".

Men det handlar inte om hudfärgen för bövelen! Det handlar om generna.
De flesta andra folkslag runt om i världen är av sämre kvalitet än nordgermaner.
Byter vi ut en stor del av landets befolkning mot pakistanier, indier, filipiner och gud vet allt, så kommer vi få ett sämre land. Det är inte svårare än så.

Hur mycket av utvecklingen idag kommer från ovan nämnda människors länder? Hur många pakistanska uppfinnare har du hört talas om? Vet du hur många gånger fler pakistanier det finns i världen jämfört med svenskar?


För övrigt så går vi tresiffrigt antal miljarder back på invandringen varje år oavsett om landet släpper några tusen "flyktingbarn" som får lyxigt, extra kostsamt mottagande eller inte.

Varför ska Sverige försörja och släppa in främlingar från andra sidan jordklotet överhuvudtaget för?
Det är väl helt egalt om de ljuger i sin ansökan eller inte?
__________________
Senast redigerad av RisingSun 2013-10-11 kl. 06:27.
Citera
2013-10-11, 07:29
  #2782
Medlem
Sirtanks avatar
Görs inget snart så är det utför för Sverige.
Citera
2013-10-11, 07:52
  #2783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirtank
Görs inget snart så är det utför för Sverige.

Nånting måste göras nu. De här låtsasbarnen kostar 2000 kr st/dygn medan äldre får sämre vård och skattepengar rinner iväg. Betala skatt i Sverige, nej tack.

Inför ålderskontroller så minskar inflödet direkt.
Citera
2013-10-11, 08:11
  #2784
Bannlyst
Bara för att flika in.

Ensamkommande kan kosta 16 000 per dygn
http://rod.se/ensamkommande-kan-kosta-16-000-dygn

http://upplysningscentralen.wordpress.com/tag/9000-kronor-per-dygn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in